Djurgården IF - Skellefteå AIK, 4/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Ja, det är egentligen väldigt underligt på sätt och vis att den inte genomförs mot Frölunda två dagar senare, ett lag med supportrar som ständigt häcklar oss och som är allmänt vidriga.
Men å andra sidan spelas den på en lördag - vilket ger en helt annan känsla vad gäller uppladdning m.m.
Det är en svår balansgång och hur som helst blir det en trevlig kväll!
Användarvisningsbild
Jack Daniel

DIF-Skellefteå

Inlägg av Jack Daniel »

Användarvisningsbild
Jojje

Re: DIF-Skellefteå

Inlägg av Jojje »

Oavsett om vi säljer 500 eller ej så är detta ett fiasko och visar att jk hade fel när man valde match. Hoppas man lär sig av detta.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Frölundamatchen hade varit mer lämplig att satsa på, då hade vi som inte bor i stockholm också kunnat vara med i satsningen.
Saknar Kung Wikegård!
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Boråsaren skrev:Frölundamatchen hade varit mer lämplig att satsa på, då hade vi som inte bor i stockholm också kunnat vara med i satsningen.
Jo, men av egen erfarenhet vet man att vardagsmatcher oftast generar i bra mycket bättre stämning än helgmatcher, framför allt de som börjar redan klockan tre. Många är ju uppe ur sängen vid tolv tiden, ifrån lägenheten/huset klockan ett tidigast (bakslag från fredagen är ju inte helt ovanligt heller...). Ingen ultimat uppladdning inför en avslutning på 25-års firandet.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Så du tycker att satsningen är lyckad då?

Jag hoppas verkligen att ni lyckas med satsningen men den är lika kall som DIF:s tabellplacering just nu
Saknar Kung Wikegård!
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Boråsaren ska inte du med på satsningen?
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Boråsaren skrev:Så du tycker att satsningen är lyckad då?

Jag hoppas verkligen att ni lyckas med satsningen men den är lika kall som DIF:s tabellplacering just nu

Satsningen är ett fiasko. Men med tanke på vilka genier det verkar vara som styr jk så är man inte förvånad, det är ju bara att läsa vad gepettos "avkomma" har kluddrat ner här. Inte mycket vettigt mellan öronen där inte.
sthlm stolthet

Inlägg av sthlm stolthet »

Boråsaren och Jojje---> Så ni ska inte gå på matchen för att matchen ligger på "fel dag" och att det är "fel mostånd"?
Pinocchio
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pinocchio »

Jojje skrev:Satsningen är ett fiasko. Men med tanke på vilka genier det verkar vara som styr jk så är man inte förvånad, det är ju bara att läsa vad gepettos "avkomma" har kluddrat ner här. Inte mycket vettigt mellan öronen där inte.
Haha. Nej, du får helt enkelt bojkotta (som du iofs gjort under hela säsongen. En match hittills i år, eller hur är det?), så kör vi andra på med succén 1/3-delskortet (som enligt dig skulle bli ett fiasko) och storsatsningen 4/1 och andra kommande planer som kommer att presenteras så småning om.

Vad konstigt att det blåser sådan medvind på klacksektionerna och att vi har en riktigt bra utvecklingskurva trots att det går så dåligt för laget. För det kan ju inte bero på arbetet som avkommorna som inte har någonting vettigt mellan öronen lägger ner och den strategi man avänder sig av...?

Men det är klart.. satsningen är ett fiasko såhär när det återstår lite mindre än en månad tills match (det har ju du bestämt) och du kommer inte heller gå för att bevisa din förträfflighet istället för att stödja DIF.

MVH
Kreti och pleti
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Succén? Ni sålde väl typ 150 kort? Sen är jag helt övertygad om att matchen mot vf hade dragit mer folk. Men du kör på din linje och det ska du väl ha viss heder för, men du måste kunna stå för att ert/ditt val kanske inte var det bästa för de flesta.

Frågan är dock om du är man nog för att göra det.

Jag hade inte gått på denna match oavsett. Matchen mot vf ska jag dock gå på.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Ja inte fan kan man påstå att 1/3-kortet blev en stor succé direkt.
Pinocchio
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pinocchio »

Jojje skrev:Succén? Ni sålde väl typ 150 kort? Sen är jag helt övertygad om att matchen mot vf hade dragit mer folk. Men du kör på din linje och det ska du väl ha viss heder för, men du måste kunna stå för att ert/ditt val kanske inte var det bästa för de flesta.

Det är väl ändå en succé? De sålda "korten" gjorde att fler väljer att köpa lösbiljetter och de två matcher som har spelats som ingår i paketet har det varit riktigt bra drag på. Utöver det var det även riktigt bra drag på matchen efter. Vi uppnådde du uppsatta målen, m.a.o. succé.

Ska sätta dig in ett snäpp mer i resonemanget kring val av match som kanske kan få dig att förstå det något bättre (vilket jag iofs betvivlar). Vi får ett begränsat antal biljetter till kurvan på Hovet. Vi kommer att sälja ut dessa oavsett val av match. Garanterat. Utöver det kommer Hovet antagligen inte att vara helt utsålt till matchen mot Saik, så det finns med andra ord möjlighet att uppmana personer att boka biljetter på andra platser än i klacken om dessa tar slut innan matchdag. Det skulle innebära att vi i bästa fall får med oss långsidorna ännu bättre än vad det skulle bli annars.

Ötöver detta kommer det antagligen komma en rätt bra klack till Frölundamatchen oavsett om vi gör någonting eller inte. Nu har vi ett grymt bra tillfälle att PÅ PLATS under matchen lobba för och kanske till och med sälja plåtar eller på något annat sätt fixa en deal till de 1500-1700 personer som går mot Saik. Vi utnyttjar helt enket den positiva effekt 4/1 har till att göra två grejer av det.

Ötöver detta har Saik en mycket större potential att lyckas med att komma hit med mer folk och kanske till och med bjuda upp till en läktarmatch vilket kommer att tagga DIF-klacken än mer.

Ötöver detta tillkommer alla argument för vardagsmatch och allt vad det innebär.

I mina ögon är det här det bästa för de flesta...
sthlm stolthet

Inlägg av sthlm stolthet »

Pinocchio skrev:
Jojje skrev:Succén? Ni sålde väl typ 150 kort? Sen är jag helt övertygad om att matchen mot vf hade dragit mer folk. Men du kör på din linje och det ska du väl ha viss heder för, men du måste kunna stå för att ert/ditt val kanske inte var det bästa för de flesta.

Det är väl ändå en succé? De sålda "korten" gjorde att fler väljer att köpa lösbiljetter och de två matcher som har spelats som ingår i paketet har det varit riktigt bra drag på. Utöver det var det även riktigt bra drag på matchen efter. Vi uppnådde du uppsatta målen, m.a.o. succé.

Ska sätta dig in ett snäpp mer i resonemanget kring val av match som kanske kan få dig att förstå det något bättre (vilket jag iofs betvivlar). Vi får ett begränsat antal biljetter till kurvan på Hovet. Vi kommer att sälja ut dessa oavsett val av match. Garanterat. Utöver det kommer Hovet antagligen inte att vara helt utsålt till matchen mot Saik, så det finns med andra ord möjlighet att uppmana personer att boka biljetter på andra platser än i klacken om dessa tar slut innan matchdag. Det skulle innebära att vi i bästa fall får med oss långsidorna ännu bättre än vad det skulle bli annars.

Ötöver detta kommer det antagligen komma en rätt bra klack till Frölundamatchen oavsett om vi gör någonting eller inte. Nu har vi ett grymt bra tillfälle att PÅ PLATS under matchen lobba för och kanske till och med sälja plåtar eller på något annat sätt fixa en deal till de 1500-1700 personer som går mot Saik. Vi utnyttjar helt enket den positiva effekt 4/1 har till att göra två grejer av det.

Ötöver detta har Saik en mycket större potential att lyckas med att komma hit med mer folk och kanske till och med bjuda upp till en läktarmatch vilket kommer att tagga DIF-klacken än mer.

Ötöver detta tillkommer alla argument för vardagsmatch och allt vad det innebär.

Jah håller helt med dig Pinocchio. Det är ett bra val.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Pinocchio skrev:Det är väl ändå en succé? De sålda "korten" gjorde att fler väljer att köpa lösbiljetter och de två matcher som har spelats som ingår i paketet har det varit riktigt bra drag på. Utöver det var det även riktigt bra drag på matchen efter. Vi uppnådde du uppsatta målen, m.a.o. succé.

Dags att vakna? Ni hinner troligen inte ens att sälja ut de 500 biljetter som krävs för att DIF ska släppa fler till er. Dvs ett fiasko.

Synd att du inte kan stå för att ert val var dåligt, men du valde ett bra namn. Han är ju känd för en sak. Att ljuga så mycket så att snoken växer. Precis som du.
Skriv svar