Löner

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Fricke skrev:Förutom Falk är det väl egentligen bara Lassilla som får ses som överbetald. Sett till vad han (Falken) har gjort för DIF genom åren kan jag t.o.m i svaga ögonblick tycka att den är berättigad. Då är Lassilla inte heller svensk medborgare varför den siffran är missvisande. Oavsett om Falk tar ut största delen av sin ersättning i lön och inte stoppar den i pensionsfonder så skulle man kunna argumentera för att hans lön inte står i relation till prestation. Men han skrev väl ett långt kontrakt för något år sedan.

Antar vidare att det 1. är få importer och 2. det faktum att låga ersättningar leder till lågt pensionssparande som leder till DIF:s relativt höga ranking i sammanställningen av ES-lagen.
Lassila tjänar på tok för mycket... En riktigt dålig värvning.

Det är det jag försöker få fram, skitsamma om listan inte stämmer till 100%. Det gör den inte för de andra lagen heller. Men ni måste inse att de som styr vår kära förening har kastat bort våra pengar på usla spelare.

Det är det jag ville att ni skulle inse.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Att lista spelares taxerade inkomster säger ganska lite om vad DIF betalar dessa i lön.

Det finns många sätt att minska den taxerade inkomsten likväl som det kan vara så att spelare har sidoinkomster som utgör en del av totalsumman. Där till kommer möjliga avdrag etc.

Sist men inte minst gäller siffrorna alltid FÖREGÅENDE år.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Om siffrorna stämmer sånär, och att detta gäller även de andra lagen, så är DIF:s nuvarande trupp alldeles för överbetald.

Enskilda spelare, visst, men generellt har laget för hög lön.
Punkt.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Jojje skrev: Lassila tjänar på tok för mycket... En riktigt dålig värvning.

Det är det jag försöker få fram, skitsamma om listan inte stämmer till 100%. Det gör den inte för de andra lagen heller. Men ni måste inse att de som styr vår kära förening har kastat bort våra pengar på usla spelare.

Det är det jag ville att ni skulle inse.
Jojje, lilla hjärtat. Jag håller ju nästan med dig om Falk och definitivt med dig ang. Lasilla, även om du av skattetekniska skäl inte kan göra en direkt jämförelse mellan honom och svenska målvakter.

Men förutom dessa två så förstår jag inte vad du hetsar upp dig för?

För övrigt får jag snittet av den här truppen:

Djurgårdens IF
Målvakter
Daniel Larsson 57 575
Teemu Lassila 800 000
Backar
Martin Lindman 225 000
Ronnie Pettersson 462 408
Alexander Ribbenstrand 59 489
Thomas Johansson 1 284 344
Jonas Liwing 241 792
Timmy Pettersson 616 876
Fredrik Ericson 170 000
Forwards
Kristofer Ottosson 830 366
Patric Hörnqvist 165 102
Nichlas Falk 1 259 138
Christofer Löfberg 34 174
Jimmie Ölvestad 794 684;
förmögenhet 1 715 554
Christian Eklund 179 040
Fredrik Bremberg 574 800
Pär Bäcker 455 208
Christopher Thörn 50 200
Nicklas Danielsson 221 561
Dragan Umicevic 397 357

Till drygt 422 000 kronor per spelare och månad. Vilket skulle placera oss på en hedrande 12:e plats i ES.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Andy skrev:Att lista spelares taxerade inkomster säger ganska lite om vad DIF betalar dessa i lön.

Det finns många sätt att minska den taxerade inkomsten likväl som det kan vara så att spelare har sidoinkomster som utgör en del av totalsumman. Där till kommer möjliga avdrag etc.

Allt detta står i mitt ursprungsinlägg, men eftersom alla spelare har liknande upplägg så är det helt ok att jämföra på detta sätt.
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Jojje skrev:
Andy skrev:Att lista spelares taxerade inkomster säger ganska lite om vad DIF betalar dessa i lön.

Allt detta står i mitt ursprungsinlägg, men eftersom alla spelare har liknande upplägg så är det helt ok att jämföra på detta sätt.
Som sagt, du har ingen som helst koll eller insyn i någon Elitserieklubb och verkligen inte DIF Hockey om du skriver så. Uppläggen varierar enormt från spelare till spelare och därför kan man inte ens använda den taxerade inkomsten som en fingervisning.

Min fråga till dig från igår är fortfarande obesvarad: Om du vägrar gå på mötet eftersom du inte kommer få styrelsen att avgå genom att framföra dina argument där, varför framför du då dina argument här i forumet i över 700 inlägg?
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

"Min fråga till dig från igår är fortfarande obesvarad: Om du vägrar gå på mötet eftersom du inte kommer få styrelsen att avgå genom att framföra dina argument där, varför framför du då dina argument här i forumet i över 700 inlägg?"

Stambert: Ge dig. Alla har rätt att tycka vad de vill.
Och i mina ögon är det rent nonsens att man MÅSTE gå på ett möte för att få framföra klagomål på detta forum.
Varför existerar då detta forum?

Och faktum kvarstår - sveriges överlägset mest anrika hockeyförening är i bottenstriden och harvar.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Stambert skrev:Som sagt, du har ingen som helst koll eller insyn i någon Elitserieklubb och verkligen inte DIF Hockey om du skriver så. Uppläggen varierar enormt från spelare till spelare och därför kan man inte ens använda den taxerade inkomsten som en fingervisning.

Min fråga till dig från igår är fortfarande obesvarad: Om du vägrar gå på mötet eftersom du inte kommer få styrelsen att avgå genom att framföra dina argument där, varför framför du då dina argument här i forumet i över 700 inlägg?
Så du menar att spelar i fbk sparar mer än DIF t ex? visst skiljer det lite mellan lagen. Men det går ändå att se klara tendenser.

Sist jag kollade så var detta ett forum för fans och inte riktat till styrelsen. Jag antar att du kommer att ge styrelsen stående ovationer på kvällens möte där du självklart kommer att delta. Varför skulle du annars skriva här?

Om ironin går dig förbi så kan jag väl förklara ännu en gång varför jag inte går. Jag har varken tid eller lust. Ser inte vitsen med detta möte. Vad är det vi vill få fram? Att de har misslyckats med sin målsättning och att värvningarna de senaste två säsongerna har varit under all kritik är väl inget som undgått någon.

Att sitta där och höra dem vinkla sanningen till att "det har vänt och vi har så bra trupp, bara det lossnar" osv ger mig inget. Skulle bara bli förbannad.

Det kommer att vara de vanliga människorna där. Don t och nyllet kommer att skriva här på forumet och på svenskafans i kväll och svamla om vilket förtroende de känner för ledningen och hur det har vänt för DIF och lyriska över att fått prata med DIF´s gudfader.

Jag är dock inte så lättlurad.

Men tycker du att det känns bra just nu? Med DIF och hur allt sköts?
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Jojje skrev:
Stambert skrev:Som sagt, du har ingen som helst koll eller insyn i någon Elitserieklubb och verkligen inte DIF Hockey om du skriver så. Uppläggen varierar enormt från spelare till spelare och därför kan man inte ens använda den taxerade inkomsten som en fingervisning.
Så du menar att spelar i fbk sparar mer än DIF t ex? visst skiljer det lite mellan lagen. Men det går ändå att se klara tendenser.
Ja, jag menar det. Självklart är det så att de lag som har högre löner (Färjestad) också har en högre andel av lönerna avsatta till pensionsfonder. Det krävs ju trots allt inte så mycket för att klara av vardagen och då är det bara dumt för spelarna att ta ut mer pengar.

Om spelarnas behov är 50.000 kr/månad så kommer de ta ut 50.000 kr/månad och sätta resten i pensionsfonden oavsett om den totala lönen är 60.000 kr/månad eller 260.000 kr/månad.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Mycket möjligt att det diffar lite.
Men det finns andra lag än fbk, vars trupper kostar ungefär som vår. Typ luleå och brynäs. Som ändå har betydligt bättre lag. Hur motiverar du det?

Behöver falken 120 000 i månaden, han måste ha dyra vanor.
larzzone

Inlägg av larzzone »

Jojje skrev: ..kan jag väl förklara ännu en gång varför jag inte går. Jag har varken tid eller lust. Ser inte vitsen med detta möte...

..Att sitta där och höra dem vinkla sanningen till att "det har vänt och vi har så bra trupp, bara det lossnar" osv ger mig inget. Skulle bara bli förbannad...

..Det kommer att vara de vanliga människorna där. Don t och nyllet kommer att skriva här på forumet och på svenskafans i kväll och svamla om vilket förtroende de känner för ledningen och hur det har vänt för DIF och lyriska över att fått prata med DIF´s gudfader...

Jag är dock inte så lättlurad.

Men tycker du att det känns bra just nu? Med DIF och hur allt sköts?
Här går vi händelserna i förväg. Hur kan du vara så säker på att det kommer utspelas precis så.. såg en kristallkula i ett skyltfönster idag men inte kan det väl.....nä.. de det kan inte vara så.
har man så starka åsikter som du har, lägg fram dem. Jag tror och hoppas minsann att de kan ta till sig av kritik, skall de bara låta kritiken passera obemärkt så hade de väl inte bjudit in. Om du hela tiden skall tro det sämsta om DIF H och dess ledare, vad är du då för en supporter. Om inget är bra, vad har man för livsinställning då?

Aja, får väl som andra, tacka för underhållningen. För mig förefalelr det som att din repeatknapp har fastnat du jag tycker att dina hundratalet senaste inlägg har varit ungefär likadana. Lite olika former men samma budskap.
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Jojje skrev:Mycket möjligt att det diffar lite.
Men det finns andra lag än fbk, vars trupper kostar ungefär som vår. Typ luleå och brynäs. Som ändå har betydligt bättre lag. Hur motiverar du det?

Behöver falken 120 000 i månaden, han måste ha dyra vanor.
Du har ingen aning om våra lönekostnader i förhållande till Luleå och Brynäs, eftersom du saknar insyn i de klubbar du jämför: Djurgården, Luleå och Brynäs.

Av någon anledning tog Falk ut mycket lön under 2005. Varför? Vet inte. Det vet inte du heller. Behövde han cash till en handpenning på ett hus? En bil? Ingen aning som sagt.

En annan detalj är ju att inkomstuppgifterna är från Falks gamla kontrakt med DIF, som han skrev på inför säsongen 2004/2005. Det kontraktet gick ut inför den här säsongen och nu löper ett annat tvåårskontrakt (tror jag).
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Detta känns skumt!

Målvakter
Daniel Larsson 57 575
Teemu Lassila 800 000

Larsson har i mina ögon va bättre hur kan lönen skilja sig på 750 000 ?

Patric Hörnqvist 165 102
Nichlas Falk 1 259 138

Hörnqvist har ju "öst" in mål. Falken är ju Falken men ändå...?

Christian Eklund 179 040

Har ju ändå vart i tyskland o lirat. Danielsson och Liwing får mer. Samma lön som fredrik ericsson. Gentemot istid verkar dessa löner inte stämma....
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Om någon nu bryr sig får jag också våra löner till att ha ett genomsnitt på ca. 477 000 (inkluderat Säcken och Challes löner). Betyder detta att vi har höjt medellönen med typ 100%, att Fernholm tjänar 5 miljoner om året eller att siffrorna inte stämmer?

EDIT: Sen får jag väl tillägga att jag också tycker det är skandal att Falken tjänar så mycket, jämfört med t.ex. Jimmie och Linkan. Lassila är extremt överbetald och Fimpen borde tjäna mycket mer än Ericson, inte nästan lika mycket.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

larzzone skrev:Här går vi händelserna i förväg. Hur kan du vara så säker på att det kommer utspelas precis så.. såg en kristallkula i ett skyltfönster idag men inte kan det väl.....nä.. de det kan inte vara så.
har man så starka åsikter som du har, lägg fram dem. Jag tror och hoppas minsann att de kan ta till sig av kritik, skall de bara låta kritiken passera obemärkt så hade de väl inte bjudit in. Om du hela tiden skall tro det sämsta om DIF H och dess ledare, vad är du då för en supporter. Om inget är bra, vad har man för livsinställning då?

Aja, får väl som andra, tacka för underhållningen. För mig förefalelr det som att din repeatknapp har fastnat du jag tycker att dina hundratalet senaste inlägg har varit ungefär likadana. Lite olika former men samma budskap.
Vi får väl vänta och se vad de skriver efter mötet för att se om jag hade rätt eller ej.

Jag skulle bli mer än lovligt förvånad om de skrev något kritiskt efter mötet.

Att jag upprepar mig är jag medveten om och det har en väldigt enkel förklaring. Sama fråga/ämne dyker upp många gånger. Du skulle kanske föredra om jag ändrade åsikt varje gång? För omväxlings skull.

Nej nu ska jag på ett möte på stan.

Ha så trevligt med DIF i kväll.

Jag vill bara klargöra att jag är på samma sida som er, vi är alla Djurgårdare. Jag tycker inte illa om er på något sätt bara för att vi ser olika på saker och ting.

Forza DIF! 8)
Skriv svar