Klackens moral
Re: Klackens moral
stina skrev:Hejarklacken har en väldigt viktig funktion när det gäller att stötta sitt lag och skapa stämning i arenan. Jag stödjer gärna Dif genom att gå på matcherna om bara klacken slutade bete sig så osportsligt. Dif signalerar tydligt att sexuella anspelningar inte hör hemma på detta forum. Hur kan man då tillåta att de används som skällsord av fansen på matcherna? Vill man stärka klubben och spelarna i ett underläge tror jag att sådana ramsor ger precis motsatt effekt.
Vet inte hur gammal du är, skulle gissa på att du är en tonåring.
Ditt inlägg är helt åt helvete, men du har väl inte vart med så länge som sagt.
Kan inte du göra en hemuppgift då du kollar runt lite bland fans i europa, sen kan du återkomma med ett inlägg. Det är sådana som du som förstör.
-
Vilket skitinlägg!
Håkan Loob e homosexuell!
En riktigt hetsramsa la 1983..
Klassisk skön funkar mot kaxiga fbk..
Lik väl som Vart tog den lilla lilla looben vägen! lika klassisk hetsramsa la 1990!
Angående klackens moral..
Tack de 4000 plus jag som var på hove ti dag och hyllade grabbarna efter tennissegern 6-0 på spöket mora..
Vi må va få, men vilken stämmning!!
Tack alla riktiga äkta som var där ikväll!!

Håkan Loob e homosexuell!
En riktigt hetsramsa la 1983..
Klassisk skön funkar mot kaxiga fbk..
Lik väl som Vart tog den lilla lilla looben vägen! lika klassisk hetsramsa la 1990!
Angående klackens moral..
Tack de 4000 plus jag som var på hove ti dag och hyllade grabbarna efter tennissegern 6-0 på spöket mora..
Vi må va få, men vilken stämmning!!
Tack alla riktiga äkta som var där ikväll!!

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Helt rätt kylskåp,jag blir otroligt nostalgisk och får sköna vibbar när klacken jobbar så bra som igår t.ex.Hörs klart och tydligt i radion och man hör "olé olé" rulla oavbrutet i samma taktfasta tempo. Dagens klack tycker jag står sig mycket bra även om den stundtals har varit liten. Nu ser det ut som om klacken fått tillökning (eller om det är återvändare) för nu är den på god väg att bli stor,grym och fruktad. Det jag framförallt vill berömma är att vi har en bra klack som inte tjafsar och bråkar vilket är otroligt bra och visar att fokus ligger på matchen.Kylskåp skrev:Ditt användarnamn verkar ju visa på att du varit med ett tag. Hur står sig egentligen dagens klack i jämförelse med den på 80-talet? Har ju hört mycket att vi skulle haft ett fanatiskt "apberg" men har tagit det med en nypa salt, äldre har ju en tendens att överdriva berättandet när de blir nostalgiska.Mitt-i-klacken 1983 skrev:Vet ni vad jag gjorde när klacken drog igång "Håkan Loob e homosexuell"?Jag asgarvade och tänkte att den gamla dängan känner man ju igen![]()
Kom igen Stina, psyka och håna tillhör klackens jobb
Väl mött!
80-talets klack var stor,grym och fruktad.Tyvärr var den inte alltid nämnd i positiva ordalag eftersom det fanns några som inte var där för att stötta utan för att bråka.Ett vanligt problem på den tiden som inte bara gällde Blue Saints utan även andra klackar.
Dock är det ingen skillnad på en punkt mellan 80-talets och dagens klack:Kärleken är lika stor och kärleken i klacken är en känsla som är svår att få någon annanstans.Som någon annan sa på en matchtråd "det är en stor familj" och precis så är det och jag skulle vilja stå i klacken igen mitt i den härliga smeten, men hur patetiskt skulle det inte vara med en rugguggla bland alla ungtuppar och unghöns? Dessutom skulle jag nog inte orka hålla tempot som krävs

- Andy
Möjligen kan man också tillägga att det var mer spontanitet överlag på den tiden.Mitt-i-klacken 1983 skrev:Helt rätt kylskåp,jag blir otroligt nostalgisk och får sköna vibbar när klacken jobbar så bra som igår t.ex.Hörs klart och tydligt i radion och man hör "olé olé" rulla oavbrutet i samma taktfasta tempo. Dagens klack tycker jag står sig mycket bra även om den stundtals har varit liten. Nu ser det ut som om klacken fått tillökning (eller om det är återvändare) för nu är den på god väg att bli stor,grym och fruktad. Det jag framförallt vill berömma är att vi har en bra klack som inte tjafsar och bråkar vilket är otroligt bra och visar att fokus ligger på matchen.Kylskåp skrev:Ditt användarnamn verkar ju visa på att du varit med ett tag. Hur står sig egentligen dagens klack i jämförelse med den på 80-talet? Har ju hört mycket att vi skulle haft ett fanatiskt "apberg" men har tagit det med en nypa salt, äldre har ju en tendens att överdriva berättandet när de blir nostalgiska.Mitt-i-klacken 1983 skrev:Vet ni vad jag gjorde när klacken drog igång "Håkan Loob e homosexuell"?Jag asgarvade och tänkte att den gamla dängan känner man ju igen :lol:
Kom igen Stina, psyka och håna tillhör klackens jobb
Väl mött!
80-talets klack var stor,grym och fruktad.Tyvärr var den inte alltid nämnd i positiva ordalag eftersom det fanns några som inte var där för att stötta utan för att bråka.Ett vanligt problem på den tiden som inte bara gällde Blue Saints utan även andra klackar.
Dock är det ingen skillnad på en punkt mellan 80-talets och dagens klack:Kärleken är lika stor och kärleken i klacken är en känsla som är svår att få någon annanstans.Som någon annan sa på en matchtråd "det är en stor familj" och precis så är det och jag skulle vilja stå i klacken igen mitt i den härliga smeten, men hur patetiskt skulle det inte vara med en rugguggla bland alla ungtuppar och unghöns? Dessutom skulle jag nog inte orka hålla tempot som krävs :wink: Jag njuter från långsidan och gör vad jag kan för att dra igång folket där jag sitter istället
Det fanns inget JK som fungerade som resebyrå. Även om BS ordnade bussar då och då reste många "snett" till bortamatcherna.
TIFO existerade inte utan hände något utöver det vanliga var det för att någon spontant sytt upp en ny flagga, rivit tipslappar eller tillverkat en av de där vidriga rökbomberna som var populära på apberget under en period.
Jag minns min tid på apberget med glädje och även om det var mycket som säkert var bättre förr så känns det som om potentialen i klacken är större idag med sin organisering och struktur. Kan man dessutom hitta lite kraft i den spontanitet som fanns då och kombinera det med det bästa av idag så kommer DIF aldrig att torska hemma (givet då att klacken hittar till Hovet/Globen)
Intressant!80-talets klack var stor,grym och fruktad.Tyvärr var den inte alltid nämnd i positiva ordalag eftersom det fanns några som inte var där för att stötta utan för att bråka.Ett vanligt problem på den tiden som inte bara gällde Blue Saints utan även andra klackar.
Dock är det ingen skillnad på en punkt mellan 80-talets och dagens klack:Kärleken är lika stor och kärleken i klacken är en känsla som är svår att få någon annanstans.Som någon annan sa på en matchtråd "det är en stor familj" och precis så är det och jag skulle vilja stå i klacken igen mitt i den härliga smeten, men hur patetiskt skulle det inte vara med en rugguggla bland alla ungtuppar och unghöns? Dessutom skulle jag nog inte orka hålla tempot som krävsJag njuter från långsidan och gör vad jag kan för att dra igång folket där jag sitter istället
När man läser sådant här blir man inte annat än rejält besviken på Globens inträde i DIF Hockeys historia. Den har tagit död på allt vad läktarkultur heter, tillsammans med DIF Hockeys överlägsna attityd mot oss på 90-talet.
Det är beklagligt att många inte kan förlåta och man får be till högre makter att hockeyn i Stockholm blir lika het stämningsmässigt som mitten av 80-talet och sportsligt som i slutet på 80-talet, början på 90-talet.
KÄMPA DJURGÅRDEN!
- Jack Daniel
"Intressant!
När man läser sådant här blir man inte annat än rejält besviken på Globens inträde i DIF Hockeys historia. Den har tagit död på allt vad läktarkultur heter, tillsammans med DIF Hockeys överlägsna attityd mot oss på 90-talet.
Det är beklagligt att många inte kan förlåta och man får be till högre makter att hockeyn i Stockholm blir lika het stämningsmässigt som mitten av 80-talet och sportsligt som i slutet på 80-talet, början på 90-talet."
En del av orsaken på 80-talet var att det var mindre kontrollnoja då. Och mer vilda-västern över allting. Derbyn var ofta kaotiska med ständigt bråk, även på läktarna och i periodpauserna.
Men det gav även med sig ENGAGEMANG bland vettiga supportrar.
Idag känns det dött.
Visst har det varit hyfsat drag sista matcherna, men jämför man med fotbollen är det skrattretande.
Det är beklagligt att många inte kan förlåta och man får be till högre makter att hockeyn i Stockholm blir lika het stämningsmässigt som mitten av 80-talet och sportsligt som i slutet på 80-talet, början på 90-talet."
En del av orsaken på 80-talet var att det var mindre kontrollnoja då. Och mer vilda-västern över allting. Derbyn var ofta kaotiska med ständigt bråk, även på läktarna och i periodpauserna.
Men det gav även med sig ENGAGEMANG bland vettiga supportrar.
Idag känns det dött.
Visst har det varit hyfsat drag sista matcherna, men jämför man med fotbollen är det skrattretande.
- fullfartframaat
Det är ändå inte Järnkaminernas fel att det inte finns tillräckligt många som vill och orkar gå på hockeymatcherna, stå upp i klacken och sjunga hela matcherna.
Om JK kunde så skulle de trycka på den knappen som gör att alla går på hockey igen. Men nu är det inte så enkelt, problemet ligger på nåt helt annat plan, tyvärr..
Kanske är det så enkelt att stockholmspubliken inte föredrar hockeyn just nu? Kanske har alla blivit lite kräsna?
Kanske är det lika mycket DIFhockeys fel som Järnkaminernas?
Istället för att skylla allt på JK, kom med egna förslag på hur problemet ska lösas!
Om JK kunde så skulle de trycka på den knappen som gör att alla går på hockey igen. Men nu är det inte så enkelt, problemet ligger på nåt helt annat plan, tyvärr..
Kanske är det så enkelt att stockholmspubliken inte föredrar hockeyn just nu? Kanske har alla blivit lite kräsna?
Kanske är det lika mycket DIFhockeys fel som Järnkaminernas?
Istället för att skylla allt på JK, kom med egna förslag på hur problemet ska lösas!
-
Det kanske är en spegling av dagens verklighet?Idag ska det fixas och arrangeras.På 80-talet åkte vi bara och alla var där.Det var sällan arrangerad resa, inga tifon,ingen som talade om hur-var-när ,man åkte bara på match helt enkelt. Herregud vi hade varken internet eller mobil och ändå lyckades vi få ihop en klack som var grym.
Nu har ni forumet som hjälpmedel t.ex.Skapa en tråd där ni kan bestämma mötesplats eller utbyta idéer med ramsor,tifon och annat. Jag är helt övertygad om att ni är många därute som vill men inte vet hur.Börja här och se var det slutar.Det finns ju en liten tapper skara som sliter redan, all heder åt er
Nu har ni forumet som hjälpmedel t.ex.Skapa en tråd där ni kan bestämma mötesplats eller utbyta idéer med ramsor,tifon och annat. Jag är helt övertygad om att ni är många därute som vill men inte vet hur.Börja här och se var det slutar.Det finns ju en liten tapper skara som sliter redan, all heder åt er
De flesta i klacken ska ha en eloge för det jobb de lägger ner. Det finns några punkter som bör tänkas på.
* Det är fortfarande för mycket hata i klacken.
* Stå upp - köra för ofta
* Oh when the saints lika så
* Om de alla i klacken skulle ta i så skulle det låta mycket bättre.
* Låt Micke, Rash och Emil ta tag i klacken.
* "Hela Sverige skrattar" när vi ligger under med 1-4 och är kraftigt överröstade känns inte helt rätt.
* Fler som går på hockey, framförallt de som klankar ner på klacken borde ställa sig i klacken och hjälpa till. Det är alldeles för lätt att bara gnälla på de som går på match efter match och sen bara får skit. Hjälp till istället.
* Det är fortfarande för mycket hata i klacken.
* Stå upp - köra för ofta
* Oh when the saints lika så
* Om de alla i klacken skulle ta i så skulle det låta mycket bättre.
* Låt Micke, Rash och Emil ta tag i klacken.
* "Hela Sverige skrattar" när vi ligger under med 1-4 och är kraftigt överröstade känns inte helt rätt.
* Fler som går på hockey, framförallt de som klankar ner på klacken borde ställa sig i klacken och hjälpa till. Det är alldeles för lätt att bara gnälla på de som går på match efter match och sen bara får skit. Hjälp till istället.
- Jack Daniel
Hata hör till, förresten. 
Däremot kan det kännas en smula patetiskt när vi ska hata bondlag.
Nonchalera istället och visa DIF:s storhet.
Sedan är det ngn ramsa om AIK och balle i Solna, som jag mer än gärna slipper höra, då den är ytterst pinsam när man lämnat tonåren för ett tag sedan.
Alla borde jobba för att få fram en "känsla" av "STORA DIF" på matcherna.
Dvs, vi är sveriges anrikaste klubb inom hockeyn och det skall klacken tydligt signalera genom att mentalt påverka laget på rätt sätt.
En annan sak som alltför lätt sker, är att vi klankar på domaren. Som mot Luleå, då domaren snarare var väl givmild mot oss, så får han ändå skit i sista perioden för EN enda hårt dömd utvisning.
Vi måste vara starkare än så.
D.I.F.

Däremot kan det kännas en smula patetiskt när vi ska hata bondlag.

Nonchalera istället och visa DIF:s storhet.
Sedan är det ngn ramsa om AIK och balle i Solna, som jag mer än gärna slipper höra, då den är ytterst pinsam när man lämnat tonåren för ett tag sedan.
Alla borde jobba för att få fram en "känsla" av "STORA DIF" på matcherna.
Dvs, vi är sveriges anrikaste klubb inom hockeyn och det skall klacken tydligt signalera genom att mentalt påverka laget på rätt sätt.
En annan sak som alltför lätt sker, är att vi klankar på domaren. Som mot Luleå, då domaren snarare var väl givmild mot oss, så får han ändå skit i sista perioden för EN enda hårt dömd utvisning.
Vi måste vara starkare än så.
D.I.F.
-
ok
Jag vet inte om "Stina" är emot själva ramsorna om håkan loob jag tror mer hon menar när klacken står och skriker horunge till spelare och domare. Eller klacken skriker väl inte men någon i klacken står och skriker det. Och det hörs faktiskt ganska bra och ska man få mer folk till hockeyn t.ex. barnfamiljer så är väl inte det bästa man ska stå och skrika eller? hoppas ni förstår vad jag menar.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Beträffande Skellefteå-matchen:
Intresset för hockeyn i Sthlm är inte tillräckligt stort för att få sånt här drag varje match. Dessutom skulle järnkaminerna aldrig få 2000 biljetter varje match skulle jag tro. Sen är det svårt att sälja 2000 klackbiljetter på kort tid. Det krävs förberedelser.
Däremot har vi haft en ganska stor klack i ett flertal matcher i år och draget kring hockeyn skulle jag vilja säga är bättre än på många år. I år har vi en klack att räkna med i fler matcher än en, även om det är långt ifrån alla. Alla matcher som är med i 1/3 säsongskortet är det rätt bra drag på.
Järnkaminerna jobbar hårt för en levande hockey i Sthlm och i år har arbetet börjat ge resultat. Samtliga i och kring Järnkaminernas ska ha oerhört feta cred för det arbete dom utför och utfört.
Intresset för hockeyn i Sthlm är inte tillräckligt stort för att få sånt här drag varje match. Dessutom skulle järnkaminerna aldrig få 2000 biljetter varje match skulle jag tro. Sen är det svårt att sälja 2000 klackbiljetter på kort tid. Det krävs förberedelser.
Däremot har vi haft en ganska stor klack i ett flertal matcher i år och draget kring hockeyn skulle jag vilja säga är bättre än på många år. I år har vi en klack att räkna med i fler matcher än en, även om det är långt ifrån alla. Alla matcher som är med i 1/3 säsongskortet är det rätt bra drag på.
Järnkaminerna jobbar hårt för en levande hockey i Sthlm och i år har arbetet börjat ge resultat. Samtliga i och kring Järnkaminernas ska ha oerhört feta cred för det arbete dom utför och utfört.
Jag hoppas verkligen inte att vi har alltför många som Du bland oss, som dissar ishockey pga av att klacken använder ordet homosexuell tre matcher per säsong.
Det blir en sjukt tråkig läktarkultur om vi ska köra på samma stil som de mindre klackarna, dvs. inget hat bara älska. Kanske därför dessa klackar aldrig blir riktigt bra och aldrig tas på allvar?
HATA AIK![/quote]
Är det inte Djurgårdens klack som är en mindre klack och som inte tas på allvar i hockeysverige?
Det blir en sjukt tråkig läktarkultur om vi ska köra på samma stil som de mindre klackarna, dvs. inget hat bara älska. Kanske därför dessa klackar aldrig blir riktigt bra och aldrig tas på allvar?
HATA AIK![/quote]
Är det inte Djurgårdens klack som är en mindre klack och som inte tas på allvar i hockeysverige?