När Hans Särkijärvi säger att det går enligt plan och att han tror på en 6-7:e plats när serien är slut så tänker jag på mannen som kallades Bagdad Bob. Det var mannen som i Irakisk media hävdade att den USA-ledda invasionen var stoppad och alla fiendesoldater var utslängda ur landet , samtidigt som det stod jänkesoldater i Saddams palats och pissade i presidenttoan.
Nej som jag ser det finns det inte någon lätt lösning på DIFs problem. Jag håller med Säcken om att det finns kapacitet i laget , det visade man ju i inledningen av säsongen. Men det kommer att bli besvärligare och besvärligare att plocka fram den ju mer torskar vi håvar in.
Tyvärr så kommer DIF att få harva i kvalserien denna säsong och hamnar vi där så kommer vi åka ut! Inte för att vårt lag är sämre än något annat i den serien , men för att det är mycket svårt att bara börja vinna helt plötsligt.
Att utöka serien till 14 lag vore bara att fördröja fiaskot ett år!
Från en bedrövad men inte uppgiven Järnkamin i Uddevalla.
Bit ihop så grejar vi detta oxå!!
"Vi ska inte värva"
- grandstoff
Re: "Vi ska inte värva"
Är det inte dags att se detta som ett misslyckande som tränare - att man inte lyckas plocka ut den kapacitet som finns hos spelarna? Självkritik, någon?Jojje skrev:Fanns en artikel i dagens Punkt.se (AB) där man pratade med challe som gång på gång påpekade vilken bra och stark trupp vi har och att problemen bara är mentala men att man kommer över dessa problem snart då man har en sådan stark trupp. Det var absolut inte tal om några värvningar.
Naturligtvis ligger inte felet enbart hos publiken. Med alla kontakter i affärsvärlden skulle det vara en skitsak att få sponsorer att betala den lön ett par värvningar skulle kosta. Starta en insamling, auktion eller försäljning av t.ex. nykomponerade vip-paket för att få supportar mer involverade både ekonomiskt och emotionellt och använd tillsammans med nya fina sponsor-pengar till nya spelare.jensa11 skrev:Läste i aftonbladet att de inte finns pengar pga att publiken sviker
Detta är (kortsiktig) konstgjord andning för att få igång det som en gång var Djurgården. Men det kanske skulle hjälpa till att hålla oss flytande, och kanske än viktigare, tydliga signaler om att det finns krafter som vill förändra saker och ting. Det hjälper inte att peka på supportarna och säga att det är deras fel. Just nu skiter jag fullständigt i vem som bär ansvaret för den situation Djurgården befinner sig i. Det enda som är relevant är lösningen på problemet.