Sponsra en spelare
Jo, detta har sköts väldigt märkligt. Nästan pinsamt dåligt. Så typiskt DIF att klanta bort en sådan bra idé.Kall-El skrev:Det märkliga är att många av de mest intressanta namnen var tagna väldigt snabbt. Känns nästan lite märkligt snabbt om man säger så.
Idén gillar jag dock skarpt, men en annan utformning hade varit att föredra.
Varför just 30 spänn för i avgift kan man ju vidare undra? hade det inte varit smartare med skall vi säga 50 spänn i månaden under 12 månader via autogiro? För detta kunde man förutom att vara med i utlottningen om möjligt få en skön signerad bild på spelaren man valt att sponsra eller något liknande.
50 spänn i månaden som bara dras från ditt konto kommer du inte sakna direkt. Tänk istället vilken nytta den kan göra för klubben om de får in 50x12x antalet som vill vara med. Om t ex 1000 personer skulle göra detta skulle klubben få in 600k över en säsong.
Känns som att hela denna idéen kunde skötts mycket bättre och gjorts något betydligt mera av om man säger så. Nu känns det mest som en liten halvdan idé som man bara kastat ut på vinst och förlust.
Gör om, gör rätt och höj upp priset enligt min idé kombinerat med att låta samma spelare bli sponsrad mer än en gång.
50 spänn i månaden som bara dras från ditt konto kommer du inte sakna direkt. Tänk istället vilken nytta den kan göra för klubben om de får in 50x12x antalet som vill vara med. Om t ex 1000 personer skulle göra detta skulle klubben få in 600k över en säsong.
Känns som att hela denna idéen kunde skötts mycket bättre och gjorts något betydligt mera av om man säger så. Nu känns det mest som en liten halvdan idé som man bara kastat ut på vinst och förlust.
Gör om, gör rätt och höj upp priset enligt min idé kombinerat med att låta samma spelare bli sponsrad mer än en gång.
Nu har jag svurit klart.
Hur kunde jag missa det? Tim Johansson-Bräck har ju stått på pappret i en A-lagsmatch, utan att spela en sekund visserligen, så jag missade att det gick att sponsra honom.
Nu är jag lite arg på Lu
Men det gav mig i alla fall möjligheten att få sponsra en av mina gamla polare, som jag gått i skolan med och som är riktigt jävla schysst: Nicklas Eckerblom. Så en liten tröst fick jag i alla fall!
Hur kunde jag missa det? Tim Johansson-Bräck har ju stått på pappret i en A-lagsmatch, utan att spela en sekund visserligen, så jag missade att det gick att sponsra honom.
Nu är jag lite arg på Lu

Men det gav mig i alla fall möjligheten att få sponsra en av mina gamla polare, som jag gått i skolan med och som är riktigt jävla schysst: Nicklas Eckerblom. Så en liten tröst fick jag i alla fall!
Tror inte man får enligt reglerna ha olika reklam på spelarna alla ska ha samma dräkt och sponsring.Jojje skrev:Håller med. På tok för billigt. 1000 kr hade varit ett mer lämpligt pris.
Sen borde en "privat" reklamplats på t ex spelarnas hjälm säljas ut. Där man kan ha sitt namn eller något.
Finns många ideér. Samtliga är bättre än den som DIF valde.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem