Elias, du är inne på rätt spår.
Jag vill ändå påminna om att det inte handlar om att jobba för att behålla den del av klacken som faktiskt är där som Henke jobbat ihop. Det gäller att locka fler personer till klacken och få dom att stanna och då gäller det att lyssna på andras åsikter.
Vissa människor har inte den pondusen för att folk ska komma till klacken. Och helt ärligt...Jag tror inte jag har den heller, som jag skrev, men jag tror att Rash och Emil har det! Det gäller att använda resurserna på rätt sätt och det tycker jag inte vi gör just nu.
Tack till Henke för hans schyssta jobb bevis på stort djurgårdshjärta, nu tror jag det behövs någon annan som tar vid!
klacken som helhet?
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Jag har bara stått sporadiskt i klacken föregående säsonger men förra säsongen stod jag lite mer där och det fick mig att i år köpa säsongskort. Tycker det skötts bättre än ifjol hittills, men som ni säger behövs det nya personer. Dock massa cred till Henke för ett starkt (men ofta ganska hopplöst) jobb. Sen tror jag det behövs nån slags stomme i klacken, en grupp som alltid är taggade och alltid kommer. Tyvärr tycker jag att det är många nya ansikten varje match, som inte kommer tillbaka till nästa.
Tycker fortfarande "stå upp om du älskar DIF" är en ganska meningslös ramsa att köra var 10:e minut, då dem på inget sätt får genomslagskraft, varken på Hovet eller Globen.
Kör den i SISTA perioden stenhårt, när vi leder eller när vi ligger under så får den nog mer "respekt" av folket runtomkring och folk börjar engagera sig, har man en ramsa var 10:e minut om att man skall göra något så är det ingen som orkar bry sig till slut (vilket är fallet).
Kör den i SISTA perioden stenhårt, när vi leder eller när vi ligger under så får den nog mer "respekt" av folket runtomkring och folk börjar engagera sig, har man en ramsa var 10:e minut om att man skall göra något så är det ingen som orkar bry sig till slut (vilket är fallet).
Diffe89, du pekar på ett problem som klacken har även i fotbollen, fast kanske i lite större skala.Diffe89 skrev:Jag har bara stått sporadiskt i klacken föregående säsonger men förra säsongen stod jag lite mer där och det fick mig att i år köpa säsongskort. Tycker det skötts bättre än ifjol hittills, men som ni säger behövs det nya personer. Dock massa cred till Henke för ett starkt (men ofta ganska hopplöst) jobb. Sen tror jag det behövs nån slags stomme i klacken, en grupp som alltid är taggade och alltid kommer. Tyvärr tycker jag att det är många nya ansikten varje match, som inte kommer tillbaka till nästa.
Det är dålig kontinuitet på klackfolket. Har inte varit med så länge, kanske alltid varit så, därav "baby saints"?
I fotbollen är det också ganska låg snittålder i klacken, det känns som att alla nånstans mellan 25-30 år flyttar från Sofia till E/F. På det sättet försvinner röststarka klackrävar, vi har 5 olika takter på en och samma ramsa och enda gångerna det blir riktigt drag på läktaren är när sjungande sittplats fyller på.
Samma sak gäller i hockeyn, men där sjunker snittåldern ett snäpp till eftersom det är lite skämmigt att stå i hockeyklacken, så upplever jag det iallafall. Brukar vara så att man orkar i en säsong och sen skaffar man sig antingen sektion F kort eller slutar att gå helt och hållet. Och så är cirkeln sluten, några faller bort, några nya tillkommer, så vi växer knappast som det är nu, med några få undantag. Men stommen vi har idag ligger på kanske 20-30 personer och det är alldeles för litet för en stolt förening som Djurgårdens IF.
Vi behöver få in lite äldre förmågor som varit med ett tag och jag tror att ett steg i den riktning skulle kunna vara att få in folk från JK som är med och styr klacken i fotbollen.
Lycka är att vara djurgårdare
- fullfartframaat
Det är som med uppretade getingar, ju mer du viftar desto mer påträngade blir dom. Låt dom vara och dom flyger iväg.fullfartframaat skrev:Den där Jojje alltså, han är tämligen överflödig på detta forum. Han hugger bara på vad andra skribenter framför och han kommer sällan med några egna synpunkter annat än spydigheter av vad andra tycker och känner.
Tragiska Jojje!
Så där, vart är mitt Nobelpris? Ni kan välja på litteratur, fred tror tom jag fick med lite tyngdlagar etc så fysik kanske?
Lycka är att vara djurgårdare
- fullfartframaat