Hardy

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
wzy

Inlägg av wzy »

Vi ligger 3 poäng från en 6e plats och 5 poäng från en 2a plats och det är över 40 omgångar kvar... Tycker ni det verkar omöjligt att ta en 6e plats?

Sen att det finns saker som behöver finslipas är nog alla överens om... Men som sagt, det är över 40 omgångar kvar!

Jacke du kan ju försöka med något lag i division 3 eller nåt, det är en bra början.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Hörde att Ex. Snut Hasse Banan hade tydligen skällt ut spelarna efter Mora matchen, lät som det var första gången han har ryttit till!

Spelarna har nog inte vant sig än att gå från Wikegård, som kalla dom för flick scouter så fort dom inte kämpade som ett par babbianer med tomteblåss i arslet!
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

wzy skrev:Vi ligger 3 poäng från en 6e plats och 5 poäng från en 2a plats och det är över 40 omgångar kvar... Tycker ni det verkar omöjligt att ta en 6e plats?

Sen att det finns saker som behöver finslipas är nog alla överens om... Men som sagt, det är över 40 omgångar kvar!

Jacke du kan ju försöka med något lag i division 3 eller nåt, det är en bra början.

Tack jag är redan innebandytränare och går över till hockey när jag känner för det.

Att torska med 5-1 mot Mora är inget jag accepterar även fast vi skulle leda serien.
wzy

Inlägg av wzy »

Nej, såklart man inte ska acceptera det! Det tror jag ingen Djurgårdare gör, däremot är det sånt som händer, speciellt när man har ett så pass ungt lag som vi har för tillfället...
Men jag förstår fortfarande inte varför alla börjar tvivla och oroa sig över laget och lagledningen efter bara 11 matcher. Dom ända riktigt dåliga matcherna vi gjort är mot Mora nu senast och hemma mot SAIK förut!
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

wzy skrev:Nej, såklart man inte ska acceptera det! Det tror jag ingen Djurgårdare gör, däremot är det sånt som händer, speciellt när man har ett så pass ungt lag som vi har för tillfället...
Men jag förstår fortfarande inte varför alla börjar tvivla och oroa sig över laget och lagledningen efter bara 11 matcher. Dom ända riktigt dåliga matcherna vi gjort är mot Mora nu senast och hemma mot SAIK förut!

Jag tvivlar eftersom de bygger kjedjorna på fel sätt så de inte får ut 100% av våra bästa spelare. De satsar för mycket på att lyfta fram de som inte är lika duktiga nån ynka procent istället för att låta de bästa producera till max!
wzy

Inlägg av wzy »

Men om man sätter ihop femmor som du vill kommer man ju få två bra femmor och två riktigt usla, vilket kommer leda till att dom femmorna som funkar kommer få så mycke speltid att dom inte orkar en hel match och dom andra två femmorna kommer släppa in en massa mål så fort dom blir insläppta på isen!
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Saknar oxå en speedig stark forward. För mycket glaslirare i laget. Skulle vilja se en spelare som Patric Kjellberg/Jonte/Orszagh i laget. Thoresen saknas och nyförvärven har inte nått förväntningarna. Thomas Johansson en stor besvikelse så här långt.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Det jag tycker vi har svårt för är att styra matcher själva. Vi spelar nästan jämt avvaktande och låter motståndarna styra spelet och vi inväntar deras misstag och kontrar. Vi kan knappt styra spelet själva utan vi lever mycket på kontringsspelet och lyckas vi inte med det så torskar vi.
Användarvisningsbild
denizo
Kontakt:

Inlägg av denizo »

Det som saknas är spelare som Challe Berglund och Mikael Johansson, då fanns det glädje i laget!
"Om det inte är meningen att vi ska äta djuren, varför är dom då gjorda av kött?"

-Homer J Simpson.
Skriv svar