Djurgårdens IF - Brynäs IF 12/10-2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om vi vill ha minsta möjlighet att gå till slutspel är detta en match som vi måste vinna. Lite samma visa som inför mötet med SAIK. Då vet vi ju alla hur det gicvk. Tyvärr känns det lite upplgt för samma sak nu dvs ett rejält praktfiasko.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Visst, det känns likadant som inför Saik-matchen.
Men det som skiljer är ju att Brynäs har ett ganska bra lag, alltså borde risken för underskattning vara minimal.

Saik-plumpen berodde nog i hög grad på att DIF trodde 3p var säkrade redan innan första nedsläpp, såg ut så i allafall.

hatar att tippa, men 2-2 /ev.3-2 till Dif efter sd.
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

Kall-El skrev:Om vi vill ha minsta möjlighet att gå till slutspel är detta en match som vi måste vinna. Lite samma visa som inför mötet med SAIK. Då vet vi ju alla hur det gicvk. Tyvärr känns det lite upplgt för samma sak nu dvs ett rejält praktfiasko.
Hmmm... Det är 135 poäng kvar att spela om efter denna match, så någon ko på isen är det inte direkt. Kom igen när det är 20 poäng kvar, då kan man börja snacka om måstematcher.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vissa matcher är viktigare att vinna än andra svårare än så är det inte. En vinst mot Timrå är givetvis kul, men det hade varit bättre om vi torskat där och istället slått SAIK...
Erik I

Inlägg av Erik I »

Tror det kan gå hur som helst i kväll, hoppas givetvis på poäng och tror chanserna är goda - förutsatt att Dif visar vem som bestämmer redan från början, sätter press och ser till att skaffa sig några PP fortast möjligt.

Inte helt rättvist jämföra BIF och SAIK, kaffesumparna känns hittills som ett stabilt slutspelslag och har de bredden - vilket jag inte kan yttra mig om - kanske t.o.m. en plats Top 4. Plus seriens kanske bäste mv.

Blir inte lätt, men kan Dif bara visa jävlaranamma från start och kanske leda med 1-0 istället för att jaga ikapp 0-2 så finns bra chanser.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Hoppas på vinst ikväll men är inte lika säker på att det blir det. Varför är Dragan borta? Skadad? Och i så fall hur länge?

Får förlita oss på att Danne storspelar i målet så får vi utnyttja de PPn vi får bättre.
wille5

Inlägg av wille5 »

Dragan är borta idag undrar vad för skada han har råkat ut för
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Kall-El skrev:Vissa matcher är viktigare att vinna än andra svårare än så är det inte. En vinst mot Timrå är givetvis kul, men det hade varit bättre om vi torskat där och istället slått SAIK...
Jag fattar inte vad du menar riktigt? Om vi vinner mot timrå får vi 3 poäng, vinner vi mot saik får vi 3 poäng.. Vi får inga mer poäng bara för att vi slår saik..
Adam Blomster

Inlägg av Adam Blomster »

Killer Kennholt skrev:
Kall-El skrev:Vissa matcher är viktigare att vinna än andra svårare än så är det inte. En vinst mot Timrå är givetvis kul, men det hade varit bättre om vi torskat där och istället slått SAIK...
Jag fattar inte vad du menar riktigt? Om vi vinner mot timrå får vi 3 poäng, vinner vi mot saik får vi 3 poäng.. Vi får inga mer poäng bara för att vi slår saik..
Jag tror han menar att det är bättre att ta tre poäng mot Saik
eftersom dom enligt Kall-El kommer tampas med oss runt strecken :roll:

Ida blir det tufft 2-2

Ölvestad, Ask målskyttar
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Jo de kommer vi säkert vara.. men vi vann ju mot timrå där vi inte skulle ha haft 3 poäng, vi förlora mot saik där vi skulle haft 3 poäng, då är vi kvitt.. då kan man väl säga att vi tog ikapp saik matchen med timrå matchen.. skitsamma.. jag är dum ja vet.. men ändå.. tror på en tuff tillställning ikväll, vi får dessvärra stryk me 3-1..
Användarvisningsbild
Ölvestad
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

Kraftig urladdning som slutar med en 3-1 vinst. Saknaden av Ronnie o Dragan kan bli tuff, men jag tror vi reder ut stormen!

Målskyttar skiter jag faktiskt i, bara vi stänker dit den!
I UR & SKUR
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

wille5 skrev:Dragan är borta idag undrar vad för skada han har råkat ut för
Förstå mig rätt, men det är nästan så att man hoppas att han har en mindre skada och att det inte är något annat som orsakar hans frånvaro.
Jag blev lite oroad av Säckens kommentar efter Lule-matchen:
"– Jag behöver nog sova på saken. Hade matchen slutat 1-1 skulle det ha varit godkänt, men med tanke på resultatet, så... Vi måste titta på en del runt spelet. Jag tycker inte att alla lägger ner det jobb som vi skulle vilja."

Tycker Dragan varit grym i många matcher men jag får lite (förhoppningsvis felaktiga) negativa funderingar.
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Vad var det för adress till matchchatten?
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

X3M skrev:Vad var det för adress till matchchatten?
www.difmatchchatt.tk
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Boråsaren skrev:
X3M skrev:Vad var det för adress till matchchatten?
www.difmatchchatt.tk
Tack så mycket!!

Hoppas nu på en toppenmatch från Djurgår'ns sida... 4-3
Skriv svar