Fler poäng förlorade...
- fullfartframaat
Var är dina positiva omdömen om DIF joijje?
Joijje här är alla dina trådar sen Juni! Vad har du skrivit positivt om DIF? Martin Lindman....kanske? Du är ju en negativ lirare ut i fingerspetsarna! Och du tjatar bara om samma saker hela tiden!
"Joijjes trådar"
"Fler poäng förlorade... Joijje
Säckens vara eller inte vara... Joijje
Publiksnitt under 6000? Joijje
DIF tappar på slutet... Joijje
Förra säsongens intro Joijje
Någon som har en länk till den?
www.difhockey.se/intro var inte rätt även om det iofs också var lite av en nostalgitripp.
Varför Nordic Trophy? Joijje
Varför är vi med i denna turnering som vi inte har något realistisk chans att vinna? Inte nog med att spelarna får sämre självförtroende (jag undra hur Daniel Larsson mår just nu) så är anmälningsavgiften 25 000 Euro. Pengar som vi kunde gjort något annat och betydligt vettigare med.
Kringförsäljning Joijje
08 hockey tog sig en titt på fbk, jag noterade en intressant sak.
"Hur mycket tjänar er förening på kringförsäljningen per säsong?
Vi har en försäljning på cirkaa 30 000 000 kronor per säsong på kringförsäljningen inklusive souvenirer."
Det är det som skiljer oss åt, det som DIF inte anser klara sig av gör alltså denna bonnförening utan problem år efter år och skördar också stora vinster.
Men nu är jag dum, det räcker nog med att Challe bönar och ber fotbollspubliken så har vi snart ett snitt på 11 000.
Martin Lindman Joijje
2006-06-04 Är väl rätt liten och klen om jag inte minns fel... Var grym i Timrå men kass i fbk.
Känns helt ok."
"Joijjes trådar"
"Fler poäng förlorade... Joijje
Säckens vara eller inte vara... Joijje
Publiksnitt under 6000? Joijje
DIF tappar på slutet... Joijje
Förra säsongens intro Joijje
Någon som har en länk till den?
www.difhockey.se/intro var inte rätt även om det iofs också var lite av en nostalgitripp.
Varför Nordic Trophy? Joijje
Varför är vi med i denna turnering som vi inte har något realistisk chans att vinna? Inte nog med att spelarna får sämre självförtroende (jag undra hur Daniel Larsson mår just nu) så är anmälningsavgiften 25 000 Euro. Pengar som vi kunde gjort något annat och betydligt vettigare med.
Kringförsäljning Joijje
08 hockey tog sig en titt på fbk, jag noterade en intressant sak.
"Hur mycket tjänar er förening på kringförsäljningen per säsong?
Vi har en försäljning på cirkaa 30 000 000 kronor per säsong på kringförsäljningen inklusive souvenirer."
Det är det som skiljer oss åt, det som DIF inte anser klara sig av gör alltså denna bonnförening utan problem år efter år och skördar också stora vinster.
Men nu är jag dum, det räcker nog med att Challe bönar och ber fotbollspubliken så har vi snart ett snitt på 11 000.
Martin Lindman Joijje
2006-06-04 Är väl rätt liten och klen om jag inte minns fel... Var grym i Timrå men kass i fbk.
Känns helt ok."
Vi behöver lite fler spelare, tveksamt om vi har råd. Nu har Fredrik Eriksson lämnat Malmö, vi var ju sugna på honom förut, så varför inte nu?X3M skrev:Tycker det är dags att köra på 4a femmor snart... Tror det är därför vi inte orkar på slutet..... och mixa junisarna med de rutinerade ordentligt.
Sen måste det in minst en stabil back.
Tyvärr så blir det nog att rulla på tre kedjor idag, vilket vi kommer att få lida för i slutet av matchen.
"DIF är fattiga och har ett uselt lag"
Det var nog det mest nattsvarta ja har läst här någonsin. Ett uselt lag slår inte Timrå hemma som inte torskat på 9 matcher.. Om du verkligen tycker att djurgården har en sån menlös dålig spelatrupp lär du väl hålla tummarna för kvalserien hela året
Kan inte förstå sånt gnäll om ja ska vara ärlig. Ledningen gör allt de kan och satsar helt rätt, på unga förmågor från sthlms området. Larsson, Hörnqvist och dicken (om han nu kommer) är några lovande spelare som kan gå långt. Vi ligger på slutspelsplats efter snart 10 omgångar och har trots lite ojämnt spel gjort rätt bra ifrån oss
Med den inställningen du har är de lika bra kan du lika väl köpa plåt till samtliga matcher i kvalserien den här säsongen, bara för säkerhets skull
Det var nog det mest nattsvarta ja har läst här någonsin. Ett uselt lag slår inte Timrå hemma som inte torskat på 9 matcher.. Om du verkligen tycker att djurgården har en sån menlös dålig spelatrupp lär du väl hålla tummarna för kvalserien hela året
Kan inte förstå sånt gnäll om ja ska vara ärlig. Ledningen gör allt de kan och satsar helt rätt, på unga förmågor från sthlms området. Larsson, Hörnqvist och dicken (om han nu kommer) är några lovande spelare som kan gå långt. Vi ligger på slutspelsplats efter snart 10 omgångar och har trots lite ojämnt spel gjort rätt bra ifrån oss
Med den inställningen du har är de lika bra kan du lika väl köpa plåt till samtliga matcher i kvalserien den här säsongen, bara för säkerhets skull
-
Vill helst inte så så många Juniorer i laget. Utan en stomme av lite äldre spelare som provat på NHL och insett att det inte är något för dem eller eller som helst enkelt inte vill spela där, dessa spelare binder man upp på minst 3 årskontrakt.fd skuggan skrev:Utveckla....
Hur vill du ha det?
Så vill jag ha det. Då får man bra spelare med rutin samt kontuinitet i truppen. Men det kostar pengar, pengar vi inte har. Därför denna budgetlösning vi ser idag.
Precis Jojje har en poäng där, vi har för få bra spelare i "vettig ålder". Med vettig avses här spelare som prövat på NHL, men som inte riktigt platsat och därmed väljer att åka hem igen. I dagsläget har vi väl bara en 3 spelare som kan räknas in i denna kategori; Ölvestad, Bremberg och Ottosson. Mer beklämmande är det faktum att vi helt saknar en back som varit över och prövat.
3 spelare på den nivån är i alla fall 4-5 för få. Jämför gärna med FBK som har kanske 12-14 spelare på den nivån i sin trupp. Vi behöver få upp vår kvot till åtminstone 7-8 om vi vill kunna räkna med att bli ett stabilt slutspelslag.
Att sedan satsa på unga spelare ser jag inget fel i, men att som vissa här inne räkna med dessa spelare som nyckespelare om ett par år är farligt. Risken är överhängande de bästa lirar i NHL och de få som verkligen håller någon klass återfinns i mellaneuropa alternativt på NHLs bakgård.
3 spelare på den nivån är i alla fall 4-5 för få. Jämför gärna med FBK som har kanske 12-14 spelare på den nivån i sin trupp. Vi behöver få upp vår kvot till åtminstone 7-8 om vi vill kunna räkna med att bli ett stabilt slutspelslag.
Att sedan satsa på unga spelare ser jag inget fel i, men att som vissa här inne räkna med dessa spelare som nyckespelare om ett par år är farligt. Risken är överhängande de bästa lirar i NHL och de få som verkligen håller någon klass återfinns i mellaneuropa alternativt på NHLs bakgård.
-
Precis vi har inte dom pengarna att köpa rutinerad killar som lirat NHL, så sluta klaga, vafan killarna gör sitt bästa, tror inte det blir bättre när du hella tiden klagar på dom.Jojje skrev:Vill helst inte så så många Juniorer i laget. Utan en stomme av lite äldre spelare som provat på NHL och insett att det inte är något för dem eller eller som helst enkelt inte vill spela där, dessa spelare binder man upp på minst 3 årskontrakt.fd skuggan skrev:Utveckla....
Hur vill du ha det?
Så vill jag ha det. Då får man bra spelare med rutin samt kontuinitet i truppen. Men det kostar pengar, pengar vi inte har. Därför denna budgetlösning vi ser idag.
Sto upp för våran sköld istället för att klaga hela jävla tiden Jojje!