Luleå HF - Djurgårdens IF, 10/10 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Vågar sätta en slant på att det är dom lite äldre spelarna som är "förkylda" när de av erfarenhet vet att vi är chanslösa mot Luleå.

Procentchansen för att Bremberg är en av dom insjuknade bör väl ligga kring 95%.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ikväll blir det nog tyvärr torsk med 3-1. Vi brukar av hävd ha gigantiskt svårt att spela i Norrland och jag tror inte vi bättrar på statistiken ikväll. Känns fakitskt vikitgare att köra över Brynäs på torsdag hemma istället. Brynäs är ett lag vi bör ha bakom oss. Luleå räknar jag med kommer vara före oss i en sluttabell.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja, det är ju tragiskt att det ska vara på det här viset, men stryk med mindre än 4-1 känns som ett steg framåt.

Varför har DIF så förtvivlat svårt mot icke-spelande-lag typ Luleå, Mora, Skellefteå?
Slumppuckar in i anfalsszon + hyfsad skridskoåkning, ska det va så svårt att försvara sig mot?
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Ajdå ikväll kommer de nog bli torsk... ser ut som en del av laget är förkylda... Saxat från hockeyligan.se

"Djurgården har man besvärats av en förkylning som gått runt i spelartruppen. Det är därför inte helt klart vilka spelare som tränarduon, Hans Särkijärvi och Challe Berglund, ställer på benen."
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

Motivation slår alltid klass, kom ihåg det!
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Det var ingen fara tydligen "bara" 2 borta
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Ikväll blir det torsk tyvärr.

Luleå - DIF 5-2

Danielsson
Umicevic
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Trots att jag tillhör de lite mer pessimistiska gardet på detta forum så tror jag fanimej på 3 pinnar ikväll..Svårt att motivera, det e bara en känsla jag har...Spelar vi på samma sätt som vi gjorde mot Timrå så kan det gå vägen..

Seger med 3-0..
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Med tanke på hur svårt vi haft där uppe runt polcirkeln så tippar jag på förlust med 5-2.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

En pessimist har tippat seger, det betyder väl bara en sak?
Sjunger avgå Johnny...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har precis kikat på laguppställningen och tycker den är skandalös!

Nu har alla tre junisar blivit hoptryckta till en fjärdekedja. Man kan ju bara gissa hur många sekunders speltid den kommer få. Man kan också gissa hur trötta vissa andra spelare kommer vara i slutet av tredjeperioden. Är matchen jämn då kan detta bli helt avgörande, Luleå orkar trycka på medan vi bara blir tröttare och tröttare. Än värre är att detta kan få konsekvenser även för torsdagens match mot Brynäs. De viktiga spelarna blir mer slitna och man förlorar där med.

Nästan så man hoppas att denna dumhet bestraffas med en dundertorsk så att det inte upprepas...
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

Kul att Danielsson får chansen i en bättre kedja. Jag har funderat på varför han inte fått spela i en mer producerande kedja. Han är ju bevisligen en målskytt.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Varför ändrar man överhuvudtaget på Danielssons kedjan just nu för? För första gången på hela säsongen spelade de ju riktigt bra mot Timrå. Var då spräcka den?

För övrigt har jag inget emot att Danielsson får chansen i "lite finare" miljö", men inte om det betyder att juniorspelarna skuffas undan till en fjärdekedja.
Leif

Inlägg av Leif »

tror Dragan skadat sig!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Har någon sidan till matchchatten?
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989