Frölunda HC - Djurgårdens IF, 21/9 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Krm500

Inlägg av Krm500 »

Är det någon som vet hur Djurgårdens kedjor ser ut? Vilka backar brukar spela ihop och vilka anfallsformationer brukar de spela ihop med etc? Något annat som kan vara nyttigt att veta om hur Djurgården kommer ställa upp i Scandinavium?

Jag undrar nämligen för att hockeyligan har ett nytt statistiksystem med bla istid osv, jag kommer ha hand om istiden och +/- för bortalaget i dagens match och förkunskap om formationer underlättar arbetet ;)
Björne Nord
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Björne Nord »

Krm500 skrev:Är det någon som vet hur Djurgårdens kedjor ser ut? Vilka backar brukar spela ihop och vilka anfallsformationer brukar de spela ihop med etc? Något annat som kan vara nyttigt att veta om hur Djurgården kommer ställa upp i Scandinavium?

Jag undrar nämligen för att hockeyligan har ett nytt statistiksystem med bla istid osv, jag kommer ha hand om istiden och +/- för bortalaget i dagens match och förkunskap om formationer underlättar arbetet ;)
Så här såg laget ut förra matchen. Lär väl bli samma ikväll om ingen blivit skadad eller sjuk.

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=3562
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Lee Harvey Oswald skrev:Här är folk lika naiva som vanligt, inget har ni lärt er...?

DIF har vunnit en (1) match hemma mot Sop-Mora, Frölunda torskat borta mot LHC(det kommer fler göra) & genast yras det om storseger.

Tar DIF 1p är det klart godtjänt, blir det 2-3p är det en otrolig prestation.
Jag e också orolig men du vet, Frölunda har ju haft en kass försäsong, målvaktsproblem osv..! Jag tror att vi har en bra chans ändå och givetvis måste sviten brytas någongång..! =) Tro på hoppet!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jag tror Salo styr in samtliga DIF-mål.... :wink:
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vi ska ta dom!

Inlägg av Järnkaminen90 »

Vissa här har tydligen låga förväntningar på vårat Dif! Varför? Att vi ska vara nöjda med 1 poäng är fel, vi ska ha 3 när vi lämnar Gbg!! Djurgården vinner ikväll me 3-1. Danielsson, Ask och Dragan gör varsit
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Djurgårn vinner med 4-0! :)

Målskyttar:
Dragan, 3
Bremberg, 1
Krm500

Inlägg av Krm500 »

Björne Nord skrev:
Krm500 skrev:Är det någon som vet hur Djurgårdens kedjor ser ut? Vilka backar brukar spela ihop och vilka anfallsformationer brukar de spela ihop med etc? Något annat som kan vara nyttigt att veta om hur Djurgården kommer ställa upp i Scandinavium?

Så här såg laget ut förra matchen. Lär väl bli samma ikväll om ingen blivit skadad eller sjuk.

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=3562
Tack för hjälpen och lycka till, ni kommer behöva det ;)
Användarvisningsbild
Ritterwand

Re: Vi ska ta dom!

Inlägg av Ritterwand »

Järnkaminen90 skrev:Vissa här har tydligen låga förväntningar på vårat Dif! Varför?
Varför? Tja, verkligheten är tyvärr så att Frölunda på pappret är starkare än DIF på varje punkt (målvakten kanske undantaget, men Salo är ojämn, lika dålig som han är ibland så kan han vara totalt omöjlig att få hål på i andra matcher) och att DIF har förlorat varenda match i Göteborg de senaste 4 åren.

Tips: 6-3 till Frölunda
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

senaste fyra åren :shock: absolut inte

Förra året vann vi med 5-1...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

alright låter inte så kul, men det verkar som att linkan missar kvällens fight pga feber.

Låter inte alls bra i mina öron Linkan är hjärnan inte minst i PP...
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Hm inte bra att Linkan missar denna match. Han hade behövts, och jag är tveksam till om vi kan vinna nu. Linkan betyder oerhört mycket, mer än många tror.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skall ju sägas att källan är Aftonbladet så man kanske skall ta det hela med en nypa salt.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Om han inte är med så ska det bli kul att se om någon annan visar ledaregenskaper. Tror fortfarande att vi vinner och alla spelare höjjer sig ett snäpp för att bevisa att dom klarar sig utan Linkan då han är borta :)
Användarvisningsbild
chribba

Re: Vi ska ta dom!

Inlägg av chribba »

Järnkaminen90 skrev:Vissa här har tydligen låga förväntningar på vårat Dif! Varför? Att vi ska vara nöjda med 1 poäng är fel, vi ska ha 3 när vi lämnar Gbg!! Djurgården vinner ikväll me 3-1. Danielsson, Ask och Dragan gör varsit

Det handlar icke om att ha lågt ställda förväntningar..Det handlar om att vara realistisk..

Tips: 2-2
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Bengan

Inlägg av Bengan »

Daniel Larsson i buren idag eller?
Stog det på hockyliganshemsida, under live fliken.

Bengan
Skriv svar