Nyköpings Hockey - Djurgårdens IF, 12/9 2006
- Remy Lebeau
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
X3M ; du har helt rätt,,, de tog inte ut sig alls... de gånger DIF ville gasa så hade inte Nyköping en chans... två tre snabba skär så hade de en lucka på 4-5 meter... till och med falk var snabb igår...
Det sorgliga är att se hur många av motståndarna inte spelar hockey utan mer siktar in sig på att skada våra hjältar. ILLA !!!
men som sagt alltid trevligt att se Djurgården åka åttor runt motståndarna... oavsett vilka !
Det sorgliga är att se hur många av motståndarna inte spelar hockey utan mer siktar in sig på att skada våra hjältar. ILLA !!!
men som sagt alltid trevligt att se Djurgården åka åttor runt motståndarna... oavsett vilka !
Jag är övertygad om att ingen går in för att skada. Nyköping har flertalet ettriga spelartyper som är stenhårda och ALLTID fullföljer tacklingarna. Därmed inte sagt att de försöker skada utan det handlar mer om tufft spel. Några av dessa spelar också med tryout kontrakt vilket gör att det ser onödigt hårt ut för att vara en träningsmatch. Men de måste ju visa glöd för att lyckas att spela till sig ett kontrakt.Gripen skrev:Det sorgliga är att se hur många av motståndarna inte spelar hockey utan mer siktar in sig på att skada våra hjältar. ILLA !!!
Sedan försvarar jag inte spearingen som också gav matchstraff. Sådant hör inte hemma på en ishockeyrink!
armbågar mot huvudet ett flertal gånger, klubbor i anskitet etc etc det är för avsiktligt skada enligt mig ! sen om de har kontrakt eller jagar ett det skiter jag fullständigt i... tycker bara att det är synd med "farligt" spel i en match som verkligen inte har någon betydelse... och helst inte i någon annan match heller...
Vilken match såg du egentligen? Nämn EN gång du såg en Nyköpingsspelare som slog klubban i ansiktet på en DIF spelare med flit? Att klubban åker upp i ansiktet är olykliga händelser, men det är sådant som händer i ishockey. Den enda höga klubban som jag registrerade var när nyköpings backen Patrik Hucko fick en DIF klubba i munnen i slutet av andra perioden. Men den missade troligen du.Gripen skrev:armbågar mot huvudet ett flertal gånger, klubbor i anskitet etc etc det är för avsiktligt skada enligt mig ! sen om de har kontrakt eller jagar ett det skiter jag fullständigt i... tycker bara att det är synd med "farligt" spel i en match som verkligen inte har någon betydelse... och helst inte i någon annan match heller...
Armbågar i ansiktet är naturligtvis fult. Jag såg vid något tillfälle när vår mest tacklingsvillige spelare #10 Magnus Svensson var uppe med armbågarna. Han är ung och hetlevrad (född -86). Jag försvarar det inte med kallar det absolut inte för avsiktligt utan just för att han är lite för het ibland.
Att du över huvud taget beskyller Nyköping för att avsiktligt gå in och försöka skada spelare i en träningsmatch säger mer om ditt eget ishockeykunnande och är patetiskt enligt mig.
Då måste du väl i så fall tycka att DIF spelarna avsiktligt gick in för att skada vår förstemålvakt i början av andra perionden. Annars är din syn grymt vinklad.
Jag förstår också att det var en olyckshändelse. Men allt som Nyköpingsspelarna gjorde var avsiktligt enligt "gripen". Det var hans vinklade syn som jag ville förstärka med mitt utspel om skadan på Martin Holst. Inget annat...Don_T skrev:Du är grymt färgad! Det var en ren olyckshändelse!LexCom skrev:Då måste du väl i så fall tycka att DIF spelarna avsiktligt gick in för att skada vår förstemålvakt i början av andra perionden. Annars är din syn grymt vinklad.