Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

AlltidoavsettDIF skrev:
ciirree skrev:Min gissning är att Mikael Johansson blir sista man in. Ren gissning alltså. Men känns som en rimlig värvning tycker jag.
Chipsmicke vill man absolut inte ha, dessutom center. Tror man letar en utpräglad forward, helst right-fattad.
Levererat i SHL förut. Lär inte vara allt för dyr. Spelar väl både vinge och center.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

ciirree skrev:
AlltidoavsettDIF skrev:
ciirree skrev:Min gissning är att Mikael Johansson blir sista man in. Ren gissning alltså. Men känns som en rimlig värvning tycker jag.
Chipsmicke vill man absolut inte ha, dessutom center. Tror man letar en utpräglad forward, helst right-fattad.
Levererat i SHL förut. Lär inte vara allt för dyr. Spelar väl både vinge och center.
Varför tror du fbk dissade honom?

Ridderwall fortsatt kapten, fan ett skämt.... Ante?
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Vad är felet med att ha Ridderwall som kapten?
AlltidoavsettDIF

Rudi skrev:Vad är felet med att ha Ridderwall som kapten?
Jag tycker iaf inte att ett uttalat vrak bör vara kapten för Djurgården hockey, det ädlaste man kan vara. Ansiktet utåt, sätt ett A på han och spela utan kapten är fan vettigare. Timmy Pettersson, Ragge, Jocke Eriksson samt Hank the tank och.... Calle Ridderwall. Hör du inte själv hur det låter?
http://www.hockeysverige.se/2014/09/06/ ... spela-for/ Detta sa han alltså mindre än 2 år innan han blev klar för DIF.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

AlltidoavsettDIF skrev:
Jag tycker iaf inte att ett uttalat vrak bör vara kapten för Djurgården hockey, det ädlaste man kan vara. Ansiktet utåt, sätt ett A på han och spela utan kapten är fan vettigare. Timmy Pettersson, Ragge, Jocke Eriksson samt Hank the tank och.... Calle Ridderwall. Hör du inte själv hur det låter?
http://www.hockeysverige.se/2014/09/06/ ... spela-for/ Detta sa han alltså mindre än 2 år innan han blev klar för DIF.
Lite samma sak som att säga att Landeskog inte skulle vara given för kaptensrollen om han väljer att vända hem, för att han är bajare.
Rätt man på rätt plats gäller. Är och har Calle de ledaregenskaperna som tränarna tycker behövs och kan leda laget på ett bra sätt är det väl inget att snacka om.
AlltidoavsettDIF

sPTNC skrev:
AlltidoavsettDIF skrev:
Lite samma sak som att säga att Landeskog inte skulle vara given för kaptensrollen om han väljer att vända hem, för att han är bajare.
Rätt man på rätt plats gäller. Är och har Calle de ledaregenskaperna som tränarna tycker behövs och kan leda laget på ett bra sätt är det väl inget att snacka om.
Han kanske är världens bästa kapten men en spelare som dels snackat skit om DIF samt hyllat nästrivalen brajen är inte i mina ögon en spelare som ABSOLUT inte ska bära det ädlaste en spelare kan ha i en klubb, att vara kapten. Detta är vad jag tycker dock och tur som är e det inte jag som coachar laget, Robban o Jocke gör ett grymt jobb.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Såg bara FB-sändningen men kedjorna såg ut som:

Possler Ante (Hank)
Lundh Ljungh Bergfors
Ridderwall Linus Ahlén
Davids./Dubbel Davids./Vejdemo/Fjällby

Högström Nilsson

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

AlltidoavsettDIF skrev:
sPTNC skrev:
AlltidoavsettDIF skrev:
Han kanske är världens bästa kapten men en spelare som dels snackat skit om DIF samt hyllat nästrivalen brajen är inte i mina ögon en spelare som ABSOLUT inte ska bära det ädlaste en spelare kan ha i en klubb, att vara kapten. Detta är vad jag tycker dock och tur som är e det inte jag som coachar laget, Robban o Jocke gör ett grymt jobb.
Jag tycker Calle har grym respekt för Djurgården och för sitt jobb som kapten. Ser inget fel i att han är kapten, även om han är bajare. Om vi skulle återgå till att ha Hank som kapten som är största djurgårdaren i hela laget så skulle folk lacka ändå och klaga på att vi har en kapten som är sämst på hockey. Fortsätt med Calle, tyckte han gjorde ett grymt bra jobb förra säsongen.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

DRC skrev:Såg bara FB-sändningen men kedjorna såg ut som:

Possler Ante (Hank)
Lundh Ljungh Bergfors
Ridderwall Linus Ahlén

Högström Nilsson

Så Henne spelar i en första kedja?
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Jag antar att Henne är Hank. Tänk på att en ny spelare ska in också.
Tror man försöker jobba in kedjorna så fort som möjligt och de som spelar nu med varandra är så man tänker ha det i framtiden. Men den nya går in på Hanks plats.
Sen brukar sånt ändå förändras över säsongen. Tror Hank är tänkt som trettonde forward med mycket ansvar i bp.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Possler Ante (Hank)
Lundh Ljungh Bergfors
Ridderwall Linus Ahlén

Högström Nilsson

Om alla är på tårna så är det jävligt spännande kedjor. Om Ljungh har kommit över småbarnsförälder-puckeln och kommer i gamla gängor tror jag andrakedjan kommer bli fantastisk.
Possler, Ante och Hank borde kunna hämta pucken från egen zon och skapa farligheter varje byte, eller växla in från ungdomarna om de trollat sig in i zon och fortsätta pressa, inte alls dumt tänkt.
Jag gillar hela upplägget skarpt, på pappret åtminstone. Sen om Hank inte storspelat får han gå in och köra extra när Brodin kommer tillbaka.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Praetori skrev:

Possler Ante (Hank)
Lundh Ljungh Bergfors
Ridderwall Linus Ahlén

Högström Nilsson

Om alla är på tårna så är det jävligt spännande kedjor. Om Ljungh har kommit över småbarnsförälder-puckeln och kommer i gamla gängor tror jag andrakedjan kommer bli fantastisk.
Possler, Ante och Hank borde kunna hämta pucken från egen zon och skapa farligheter varje byte, eller växla in från ungdomarna om de trollat sig in i zon och fortsätta pressa, inte alls dumt tänkt.
Jag gillar hela upplägget skarpt, på pappret åtminstone. Sen om Hank inte storspelat får han gå in och köra extra när Brodin kommer tillbaka.
Hank ska absolut inte vara där uppe. Måste vara något för öppna träningen bara.
Praetori

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:Hank ska absolut inte vara där uppe. Måste vara något för öppna träningen bara.
I brist på annat så är det ju inga konstigheter alls. Han gjorde en bra avslutning på förra säsongen när han fick spela i lite annan omgivning. Skapade ju fler målchanser på egen hand än vissa andra linor gjorde tillsammans. Begriper inte vad folk har emot honom, även om jag håller med om att han inte är förstaline-kandidat om det finns alternativ.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
ciirree skrev:Hank ska absolut inte vara där uppe. Måste vara något för öppna träningen bara.
I brist på annat så är det ju inga konstigheter alls. Han gjorde en bra avslutning på förra säsongen när han fick spela i lite annan omgivning. Skapade ju fler målchanser på egen hand än vissa andra linor gjorde tillsammans. Begriper inte vad folk har emot honom, även om jag håller med om att han inte är förstaline-kandidat om det finns alternativ.
Hank är perfekt som trettondeforward. Mycket tid i bp och sporadiska byten. Sen kommer skador så han kommer ändå få en hel del speltid. Men kan han komma tillbaka till nivån han hade hösten 14 så kan han spela högre upp i hierarkin.

Ante ska givetvis få vassare lekkamrater än Hank. Förhoppningsvis kommer nån vass spelare för förstakedjan snart.
Gillar kedjan med Lundh-Ljungh-Bergfors även fast jag trodde Bergfors skulle få spela med Ante. Men Ljungh-Bergfors funkade bra i slutet på förra säsongen. Tjomme snackade en del på årsmötet att man ville fortsätta spela vidare på inspelade kedjor så gott det går. Så därför vill man nog spela Ljungh med Bergfors och Riddarn-Linus-Ahlén och Macdavid-Vejdemo-Davidsson.
Löken

Inlägg av Löken »

Kanske fel tråd, kanske gammal info, men tänker att det kan vara kul att höra.

Stötte på Jakob Markström och Oliver Ekman-Larsson på krogen igår och snackade lite med Jakob medan Oliver var upptagen med annat... Hur som helst så förklarade Jakob med de direkta orden: "jag älskar Djurgården", och sa sedan att han enda sedan han va liten grabb sympatiserat med DIF och stod ofta i klacken när han var yngre.
Då är det ju bara att hoppas att när han har tjänat sina pengar och vill avsluta i Sverige så får hjärtat vara med och bestämma.
Och sjung när det går snett.
Låst