ciirree skrev:Benjamin L. Willard skrev:Har så otroligt svårt för sådana här värvningar där man inte går på prestation utan det är andra faktorer som spelar in. Denna värvning hade jag tyckt varit OK om det handla om första året i SHL då målet var att överleva SHL med en liten budget. Nu är väl ändå målsättningen för nästa säsong slutspel och då håller inte denna typ av värvning.
Är du säker på att målsättningen är slutspel?
Detta kan vara en riktigt svår säsong med tanke på alla tapp. Man behöver inte nödvändigtvis sikta på ett bättre resultat än säsongen innan. Speciellt inte när vi inte har det lika bra ekonomiskt som andra klubbar.
Självklart är målsättningen SM-guld. Det är alltid målet. Sedan finns det realistiskt satta målet och det är att nå längre än säsongen innan. Det är tveklöst så föreningen arbetar.
Sen är det ju klart att det är ovisst, det fattar alla hoppas jag, men det är det för alla klubbar förutom för de fåtal som får behålla merparten av sina spelare.
Som skrivet innan. Sitt ner i båten. DIF Hockey kommer att presentera både spelare ut och spelare in när allt är formellt avklarat.
Tanken inför kommande säsong: Slutspel med sikte på ett bättre resultat än föregående säsong.
Tanken inför de kommande tre, fyra åren: Att vara ett etablerat topplag som är med och slåss om SM-guldet (realistiskt med i matchen)
Med det så hoppas jag att vi plockar upp en av våra J-målvakter. De är grymt bra redan och kommer mycket troligt bli ännu bättre i rätt miljö.