Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Benjamin L. Willard skrev:Har så otroligt svårt för sådana här värvningar där man inte går på prestation utan det är andra faktorer som spelar in. Denna värvning hade jag tyckt varit OK om det handla om första året i SHL då målet var att överleva SHL med en liten budget. Nu är väl ändå målsättningen för nästa säsong slutspel och då håller inte denna typ av värvning.
Är du säker på att målsättningen är slutspel?
Detta kan vara en riktigt svår säsong med tanke på alla tapp. Man behöver inte nödvändigtvis sikta på ett bättre resultat än säsongen innan. Speciellt inte när vi inte har det lika bra ekonomiskt som andra klubbar.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

rikkard skrev:Det självklara alternativet är Owuya. Han har redan visat vad han kan på den här nivån. Vann bl.a. målvaktsligan i sin senaste sejour hos oss. Annars hade jag kunnat tänka mig Söderström, Lindvall från Aik.
Fast han har haft det riktigt stökigt senaste två säsongerna verkar det som. Den säsongen han vann målvaktsligan var han väl under bussen här på forumet mest hela säsongen också vad jag minns.
Tror inte vi kommer värva från gnaget i första taget.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Det enda som talar för att vi kommer gå till slutspel är att vi har en ny coach.

Men laget vi hade i år var bra på pappret och ändå kom vi inte topp 6. Tar man sedan en titt på vilka spelare vi förlänger med och vilka vi värvar så är jag mycket nöjd om vi slipper kval. Tråkig utveckling.
Avgå Jocke.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

ciirree skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Har så otroligt svårt för sådana här värvningar där man inte går på prestation utan det är andra faktorer som spelar in. Denna värvning hade jag tyckt varit OK om det handla om första året i SHL då målet var att överleva SHL med en liten budget. Nu är väl ändå målsättningen för nästa säsong slutspel och då håller inte denna typ av värvning.
Detta kan vara en riktigt svår säsong med tanke på alla tapp. Man behöver inte nödvändigtvis sikta på ett bättre resultat än säsongen innan. Speciellt inte när vi inte har det lika bra ekonomiskt som andra klubbar.
Ganska säker på att målsättning kommer vara att ta en direktplats till slutspel i år igen. Bör vara rätt rimligt med en kvartsfinal om vi har samma spelarbudget nästa säsong.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

ciirree skrev:
Självklart är målsättningen SM-guld. Det är alltid målet. Sedan finns det realistiskt satta målet och det är att nå längre än säsongen innan. Det är tveklöst så föreningen arbetar.

Sen är det ju klart att det är ovisst, det fattar alla hoppas jag, men det är det för alla klubbar förutom för de fåtal som får behålla merparten av sina spelare.

Som skrivet innan. Sitt ner i båten. DIF Hockey kommer att presentera både spelare ut och spelare in när allt är formellt avklarat.

Tanken inför kommande säsong: Slutspel med sikte på ett bättre resultat än föregående säsong.

Tanken inför de kommande tre, fyra åren: Att vara ett etablerat topplag som är med och slåss om SM-guldet (realistiskt med i matchen)

Med det så hoppas jag att vi plockar upp en av våra J-målvakter. De är grymt bra redan och kommer mycket troligt bli ännu bättre i rätt miljö.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Benjamin L. Willard

mb81 skrev:
rikkard skrev:Det självklara alternativet är Owuya. Han har redan visat vad han kan på den här nivån. Vann bl.a. målvaktsligan i sin senaste sejour hos oss. Annars hade jag kunnat tänka mig Söderström, Lindvall från Aik.
Fast han har haft det riktigt stökigt senaste två säsongerna verkar det som. Den säsongen han vann målvaktsligan var han väl under bussen här på forumet mest hela säsongen också vad jag minns.
Tror inte vi kommer värva från gnaget i första taget.
Owuya är verkligen inte det självklara alternativet och precis som du säger går det tungt för honom nu. Är typ tredje aikspelaren Rikkard föreslår på kort tid nu.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Benjamin L. Willard skrev:
ciirree skrev:
Ganska säker på att målsättning kommer vara att ta en direktplats till slutspel i år igen. Bör vara rätt rimligt med en kvartsfinal om vi har samma spelarbudget nästa säsong.
Fast det är inte samma sak endå tror jag.
Tex. som någon redan varit inne på för någon dag/vecka sedan. Thoresen var ju extremt billig för oss. En ersättare för honom hade i normala fall kunnat vara Zackrisson rent ekonomiskt. Där går vi ju rejält back.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Chad Billins lämnar Linköping. Är det nåt kanske? Hade kunnat ersätta Högström.
Steef

Inlägg av Steef »

Oroa er inte snart släpps det att Plantan (Tyler Plante) är klar.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

mb81 skrev:
pulverapa skrev:
mb81 skrev:
pulverapa skrev:Nej tack till Reideborn, nej tack till Guter.
Guter är inte aktuell längre.
Vettigt förslag till en annan målvakt? Är lätt att bara säga nej tack.
Tellan, Robin Jensen, Linus Söderström. Billig lösning. Jag känner mig trygg med denna uppställning.
Ja men Reideborn är nog aktuell för Söderström är på väg någon annanstans. Vi kunde inte lova honom speltid för vi hade Mantas och han ville inte vänta. Så gissar jag att det ligger till.
Jensen är bra men känns väldigt tidigt att släppa fram honom som andraslips.
Så om du inte får välja Söderström vilket jag trodde var underförstått? Har du något förslag då?
Nej, jag har inget annat förslag. Söderström är vår kille, ser inte problemet. Han är 19 år och har precis spelat klart sin första seniorsäsong i HA. Du spekulerar ju bara att han är missnöjd för att han inte fått chansen. Ja, han var lite förvånad över att han tyckte kommunikationen var dålig från sportcheferna, men vi vet inte om det stämmer. Det är kanske så DIF jobbar, låt honom fokusera på Vita Hästen så får han snart sin chans. Lite korkat att begära en andraspade när den killen som hade den spelade till sig ett NHL-kontrakt. Söderström är ung, våra sportchefer vet nog bäst. Upp till bevis för Söderström nu om han vill ha andraspaden...
Benjamin L. Willard

ciirree skrev:Chad Billins lämnar Linköping. Är det nåt kanske? Hade kunnat ersätta Högström.
Även Nick Sörensen som jag tycker är intressant.

Chad Billins, forward (Drar till till Schweiz eller KHL)
Nick Sörensen (Tillbaka till Anaheims organisation)
Senast redigerad av Benjamin L. Willard den 2016-03-31 12:08:09, redigerad totalt 1 gånger.
mb81

Inlägg av mb81 »

Pulverapa: Jag förstår att du vill ha Söderström och jag skulle gärna se det också. Men misstänker som sagt att han tidigt gjort klart med en ny. Med andra ord väljer vi inte Reideborn istället för Söderström.
Det var snarare i ett tidigare stadie vi valde Mantas och Tellan istället för Söderström.
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Chad Billins lämnar Linköping. Är det nåt kanske? Hade kunnat ersätta Högström.
Billins lär vara riktigt dyr som tvåa i poängligan för backar. Linköping ville säkert ha kvar honom men hade nog inte råd och då lär de ändå ha mycket stålar med tanke på att löner för Junland och Rahimi också försvann.

Nick Sörensen flyttar väl till Ducks som lånat ut honom under två säsonger.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

mb81 skrev:Pulverapa: Jag förstår att du vill ha Söderström och jag skulle gärna se det också. Men misstänker som sagt att han tidigt gjort klart med en ny. Med andra ord väljer vi inte Reideborn istället för Söderström.
Det var snarare i ett tidigare stadie vi valde Mantas och Tellan istället för Söderström.
Jag ser Linus Söderström som tredjemålvakt bakom Robin Jensen. Är det så att Linus drar så gör inte det så mycket heller.

Reideborn kan gå till Sundsvall Hockey eller nåt liknande.
Senast redigerad av pulverapa den 2016-03-31 12:15:19, redigerad totalt 1 gånger.
Benjamin L. Willard

mb81 skrev:
Billins lär vara riktigt dyr som tvåa i poängligan för backar. Linköping ville säkert ha kvar honom men hade nog inte råd och då lär de ändå ha mycket stålar med tanke på att löner för Junland och Rahimi också försvann.

Nick Sörensen flyttar väl till Ducks som lånat ut honom under två säsonger.
Ja, madhawk skrev att Billins sticker förmodligen till KHL eller Schweiz medan Sörensen sticker till Ducks nu

Billins tjänade runt 70 000 - 90 000 i LHC så lär bli ett rejält lönelyft för honom.
Låst