Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
Mora är helt under isen och SSK verkar har flyt, det skulle ha stått 2-2 snarare än 3-1.
Om vi missar topp3 så är de bara VIK som kan stoppa en fjärdeplats iaf! En fjärdeplats som iaf är mycket viktig med tanke på extrapoängen!
Missar vi top 3 så blir vi 4a. VIK har tappat sen Berglund/Backlund försvann. Mora lika så. Malmö är för ojämna. Örebro är för långt ifrån.mb81 skrev:Om vi missar topp3 så är de bara VIK som kan stoppa en fjärdeplats iaf! En fjärdeplats som iaf är mycket viktig med tanke på extrapoängen!
Man ska aldrig underskatta motståndarna, men nu är jag trött på denna jävla bondeliga. Mot top 3 och vidare upp i ES!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Aj då, skönt att Mora torskade i alla fall. Och även Malmö även om man hellre hade sett att dom vann. Topp 3 rycker ifrån och jag har inget emot att befästa 4:e platsen. Även om man såklart föredrar topp 3.
Expert.
Bara hoppas Bofors torskar två raka nu mot Leksand och Örebro
Victor Berglind gör mål för Brynäs. Där försvinner väl våra möjligheter till ytterligare lån 

Lite rädd för att Örebro snor sista förkvalsplatsen och hittar formen lagom till just kvalspelet.
Med tanke på topp 3 lagens form blir det nog väldigt svårt att hinna ikapp om nu inte SSK eller Karlskoga tappar formen.
Mora misstänker jag kommer sjunka ordentligt och även Västerås kommer gå något sämre om än inte alls lika illa som Mora, vilket torde innebära att Örebro har en mycket god chans att hamna fyra eller kanske till och med trea om VIK helt klappar igenom.
Ett Örebri i form mot oss i ett förkval känns helt vidöppet tyvärr...
Med tanke på topp 3 lagens form blir det nog väldigt svårt att hinna ikapp om nu inte SSK eller Karlskoga tappar formen.
Mora misstänker jag kommer sjunka ordentligt och även Västerås kommer gå något sämre om än inte alls lika illa som Mora, vilket torde innebära att Örebro har en mycket god chans att hamna fyra eller kanske till och med trea om VIK helt klappar igenom.
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lägg därtill att Cody Franson precis skrivit på för Toronto. Så, ja, chansen att vi får se honom något mer i DIF-tröjan denna säsong är nog nästintill obefintlig...MGC skrev:Victor Berglind gör mål för Brynäs. Där försvinner väl våra möjligheter till ytterligare lån
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- SirDIFalot
Fast det dementeras av Sundlöv.Datsyuk_13 skrev:Lägg därtill att Cody Franson precis skrivit på för Toronto. Så, ja, chansen att vi får se honom något mer i DIF-tröjan denna säsong är nog nästintill obefintlig...MGC skrev:Victor Berglind gör mål för Brynäs. Där försvinner väl våra möjligheter till ytterligare lån
Expert.
Att Franson går till NHL?SirDIFalot skrev:Fast det dementeras av Sundlöv.Datsyuk_13 skrev:Lägg därtill att Cody Franson precis skrivit på för Toronto. Så, ja, chansen att vi får se honom något mer i DIF-tröjan denna säsong är nog nästintill obefintlig...MGC skrev:Victor Berglind gör mål för Brynäs. Där försvinner väl våra möjligheter till ytterligare lån
Det vågar jag lova att han gör.
Ja det är ju det man är rädd för men de ska gå dit också och just nu förlorar de bara! Men om vi kommer fyra och de sjua så har vi iaf tre pinnar att gå på! Känns i min mening som det största hotet i en förkvalserie! De har absolut potential och kommer dessutom säkert värva också!Kall-El skrev:Lite rädd för att Örebro snor sista förkvalsplatsen och hittar formen lagom till just kvalspelet.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Därför är jag rädd för vår form i en Kvalserie. Vi är på topp nu. Hur länge orkar det hålla i, och om det går nedåt - kan vi komma tillbaka? Ough..
Säg den glädje som varar
Mora har ju torskat två raka hemmamatcher mot Asplöven (2-6!) och Troja (2-3), lag som tillhör botten, så de är riktigt på dekis nu. Jag tror att det är att lockouten är slut som spökar. Samma gäller Västerås. De kommer nog att klara sig bättre dock.Kall-El skrev:Mora misstänker jag kommer sjunka ordentligt och även Västerås kommer gå något sämre om än inte alls lika illa som Mora
Men jag har för mig att SSK också hade en del NHL-proffs som nu åker hem. De kanske inte var så dominerandeoch därför inte gör någon större skillnad när de lämnar?
Allt jag vet 'är att SSK gick väldigt knackigt i början av säsongen och sedan ryckte upp sig rejält när NHl-spelarna tittade in. För oss var det nästan tvärtom, när NHL-spelarna försvann började vi vinna.
Vad gäller Örebro så känns det som att de också är lite hackiga likt Mora just nu. Visst, inte helt ofarliga.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Delat på tre lag. Delat på att varje lag har två sporter, nåja ok Bajen fans räknar jag inte då.Herewegoagain skrev:Hur är det imponernade? Stockholm är Sveriges huvudstad.Honken skrev: F.ö. så skulle DIF ligga trea i publikligan i Elitserien. Endast Frölunda och HV71 före, imponerande.-
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Är det inte rätt tröttsamt det där att man alltid ska jämför med hur många det bor i staden? "Det bor 8 miljoner i New York, så då borde det alltid vara 18.000 i MSG. Eller det bor 4 miljoner i Los Angeles så då borde det alltid vara 18.000 i Staples Center. "Herewegoagain skrev:Hur är det imponernade? Stockholm är Sveriges huvudstad.Honken skrev: F.ö. så skulle DIF ligga trea i publikligan i Elitserien. Endast Frölunda och HV71 före, imponerande.Betydligt mer imponerande att Leksand snittar 4000 eller vad det nu är-
Bara för att det bor 100 gånger fler folk i Stockholm betyder ju inte att det automatiskt bör vara 100 gånger fler folk på matcherna här.
Expert.