Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Är fortfarande rädd att Tellan kräver alldeles för mycket pengar. Är så fallet ser jag hellre att Wesslau får ett kontrakt på 2-3 år.
Expert.
adrmag96
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av adrmag96 »

Hur blir det med Kyle Klubertanz nästa år?
Kan inte Djurgår'n visa intresse för han igen så han kommer tillbaks.
Eller hur kommer backparen va nästa år?
kommer Daniel Tjärnqvist eller Timmy Pettersson hem i år?
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

SirDIFalot skrev:Är fortfarande rädd att Tellan kräver alldeles för mycket pengar. Är så fallet ser jag hellre att Wesslau får ett kontrakt på 2-3 år.
Wesslan har inte i närheten av den stabilitet som Tellan har. Visst, han var kanon i slutspelet men det kändes mer som att han gick på ett framgångsrus. Han har ju inte alls spelat lika bra i AHL.
Av det jag har sett av Tellqvist nu så spelar han lugnt och med stor rutin, precis vad vi behöver!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Enormt jävla viktigt att få in en bra förstacenter, Otto är max andracenter, Zibbe blir då tredje och Norman får harva i fjärdekedjan. Men vad finns det för bra centrar som passar vår mall?

Undrar dessutom hur situationen med Hannula löses, hoppas som fan att han stannar..

Hannula-NY-Nilson
Kronwall-Tjärnqvist

Ölvestad-Ottosson-Tjärnqvist
Printz-Eklund

Cehlin-Zibanejad-Brodin
Holmqvist-Claesson

Eriksson-Norman-Kempe
Holm-Sörensen

Owuya
Sandberg
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Don66-2 skrev:
SirDIFalot skrev:Är fortfarande rädd att Tellan kräver alldeles för mycket pengar. Är så fallet ser jag hellre att Wesslau får ett kontrakt på 2-3 år.
Wesslan har inte i närheten av den stabilitet som Tellan har. Visst, han var kanon i slutspelet men det kändes mer som att han gick på ett framgångsrus. Han har ju inte alls spelat lika bra i AHL.
Av det jag har sett av Tellqvist nu så spelar han lugnt och med stor rutin, precis vad vi behöver!
Håller med. Men vill Tellan ha 300 000 kr och Wesslau vill ha 100-150 så vet jag vem jag väljer i alla fall.
Expert.
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Anderberg »

Tellan, Tellan, Tellan. Blir väldigt glad om han kommer in. Undviker helst flax-Wesslan och retur-Mark.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Anderberg skrev:Tellan, Tellan, Tellan. Blir väldigt glad om han kommer in. Undviker helst flax-Wesslan och retur-Mark.
Helt otroligt otacksam attityd mot två målvakter som presterat riktigt bra i Djurgårn.
Ofattbart.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Anderberg skrev:Tellan, Tellan, Tellan. Blir väldigt glad om han kommer in. Undviker helst flax-Wesslan och retur-Mark.
Det där kanske va lite väl hårt va? Mark blev bara bättre och bättre för varje match han spelade. Att Wesslau va så pass grym som han var i slutspelet berodde nog på att han spelade på toppen av sin förmåga. Som tidigare skrivit så har han inte alls haft samma nivå som han hade förra året. Svårt det där med målvakterna, men jag ser helst Tellan, men inte till vilket pris som helst.
clowns to the left of me, jokers to the right
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

AMMC skrev:
Helt otroligt otacksam attityd mot två målvakter som presterat riktigt bra i Djurgårn.
Ofattbart.
Dock delvis sant (även om jag inte heller gillar attityden). Owuya har varit bra, visst. Men Wesslau har höjts till skyarna på allt för små grunder. Han gjorde ett bra slutspel och en okej säsong, men i övrigt känner jag mig inte ett dugg trygg med honom som förstamålvakt. Särskilt inte med tanke på hur det sett ut i farmarligan.

Tellqvist före Wesslau alla dagar i veckan.
Avgå Jocke.
Anderberg

Inlägg av Anderberg »

AMMC skrev:
Ofattbart.
Ungefär som den helt horribla attityd som många har mot hjälten och guldfixaren Tellqvist. Han har alltid pratat gott om DIF och sagt att han aka återvända och att han är Djurgårdare är det ingen tvekan om. Ändå sitter folk och smutskastar honom och jämför honom med Honken i Frölunda. Fy fan. Mikael är en av Europas bästa målvakter utanför NHL och har dessutom ovan nämnda förutsättningar. Mycket hellre honom i laget än Wesslau och Mark vars mål inte är att hjälpa DIF i första hand utan att ta sig till NHL.

Men det är klart, började man följa DIF hockey för tre år sedan så vet man ju inte ens vem Tellan är.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Anderberg skrev:
AMMC skrev:
Ofattbart.
Men det är klart, började man följa DIF hockey för tre år sedan så vet man ju inte ens vem Tellan är.
Kom tillbaka när jag eller någon annan kommit på ett schysst nidnamn till Tellan.

Pratar du om mig förresten? Visste inte att du hade så bra koll, privatdetektiv eller?
Användarvisningsbild
JRJ_RBF

Inlägg av JRJ_RBF »

Robin Jonsson kanske är något för backsidan? Han är väl en ganska bra defensiv back med hyfsat bra skott och han är från Stockholm....

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=358
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården

F<33
Anderberg

Inlägg av Anderberg »

Nej jag pratar inte om dig. Och nidnamnen var lite väl drastiska, men det är mest för att jag är förbannad på folk som klankar ner på Tellqvist.
andregus

Inlägg av andregus »

JRJ_RBF skrev:Robin Jonsson kanske är något för backsidan? Han är väl en ganska bra defensiv back med hyfsat bra skott och han är från Stockholm....

Vill vi verkligen ha killen som såg till att denna säsong tog slut alldeles för tidigt?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

andregus skrev:
JRJ_RBF skrev:Robin Jonsson kanske är något för backsidan? Han är väl en ganska bra defensiv back med hyfsat bra skott och han är från Stockholm....

Vill vi verkligen ha killen som såg till att denna säsong tog slut alldeles för tidigt?
Över min döda kropp.
DIF!
Låst