Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:Jag tycker att vi ska sluta gapa på folk som "vänder kappan efter vinden" för vem, i ärlighetens namn, bryr sig?!
Jag bryr mig mycket (men det bryr du dig nog inte om :D )

Tycker forumet saknar en hel del nyans emellanåt och jag har faktiskt börjat lessna lite på att gå in och läsa. Särskilt matchtrådarna som det ibland är riktigt låg nivå på.

Men nu har jag gjort något man inte får på detta forum. Nämligen varit off topic i två inlägg på raken. Dags att AVGÅ,......igen.
:) jo, men att bete sig lågt eller att byta åsikt är inte samma sak. Att smutskasta våra egna spelare är fel. Att tycka X är kass i september och sen hylla X i december måste få vara OK. Varför hånskaratta åt folk som byter åsikt? Det får vi göra. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:Jag tycker att vi ska sluta gapa på folk som "vänder kappan efter vinden" för vem, i ärlighetens namn, bryr sig?!
Jag bryr mig mycket (men det bryr du dig nog inte om :D )

Tycker forumet saknar en hel del nyans emellanåt och jag har faktiskt börjat lessna lite på att gå in och läsa. Särskilt matchtrådarna som det ibland är riktigt låg nivå på.

Men nu har jag gjort något man inte får på detta forum. Nämligen varit off topic i två inlägg på raken. Dags att AVGÅ,......igen.
:) jo, men att bete sig lågt eller att byta åsikt är inte samma sak. Att smutskasta våra egna spelare är fel. Att tycka X är kass i september och sen hylla X i december måste få vara OK. Varför hånskaratta åt folk som byter åsikt? Det får vi göra. :)
Jodå, klart man måste få tycka till. Särskilt när det är befogat. Men det vore trevligt om det vore lite mer substans i det och kanske lite mer utvecklande en del gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Just nu är Mackan i ropet. Han ska bänkas och alla undrar varför han är så dålig. I Mackans fall borde väl alla fatta varför han spelar som han gör just nu. Alla borde också inse betydelsen av att spela honom i form och att bänken vore ett helt idiotiskt beslut. Men istället så förväntas han alltid spela på samma höga nivå.
Är en av dom (finns det några andra?) som tycker Mackan är ljusår ifrån sin egentliga nivå. Dock får jag nog anse att han inte ska spelas i form då jag inte ser några tecken på matchovana eller att han skulle vara otränad. Jag tycker han behöver vila (inte bänkas). Han har gått på x-antal huskurer under hösten/vintern vilket sätter sina spår. Ta 1-2v helt fri från träning/match (utan att det är pga sjukdom). I ärlighetens namn vet jag inte om han har så mycket "form" att tappa så att detta kan anses negativt. jag ser enbart positivt på det hela, både för Mackan och för laget.
Mackan själv får vila och har sedan ett antal veckor att komma igång på innan det brakar loss. Laget slipper ha en spelare på banan som man litar på men som inte kan göra sitt jobb. Bättre att ha en spelare som är närvarande till 100% än någon som bara är där till 80% även om denna någon är Marcus Nilsson.
Wainscotting
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wainscotting »

Det är klart att man måste få byta åsikt om saker och ting då och då. Det är inte möjligt att gå genom livet och konstant tycka likadant hela tiden, särdeles nyttigt är det nog inte heller. Att byta åsikt kan vara att utvecklas, ingen utveckling alls ger stagnation och det gör hela forumet meningslöst då det i så fall hade räckt med att alla bara förklarade vad de tyckte och tänkte en enda gång och sedan skulle det inte vara mer med den saken.

Dock måste det finnas fog för åsiktsbytena och det blir väldigt löjligt när det är någon som far runt som en vindflöjel och tycker olika saker varje dag eller när en spelare får utstå konstanta påhopp.

Ja, jag är fullt medveten om att det här blev lite kvasidjupt.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

crike skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Just nu är Mackan i ropet. Han ska bänkas och alla undrar varför han är så dålig. I Mackans fall borde väl alla fatta varför han spelar som han gör just nu. Alla borde också inse betydelsen av att spela honom i form och att bänken vore ett helt idiotiskt beslut. Men istället så förväntas han alltid spela på samma höga nivå.
Är en av dom (finns det några andra?) som tycker Mackan är ljusår ifrån sin egentliga nivå. Dock får jag nog anse att han inte ska spelas i form då jag inte ser några tecken på matchovana eller att han skulle vara otränad. Jag tycker han behöver vila (inte bänkas). Han har gått på x-antal huskurer under hösten/vintern vilket sätter sina spår. Ta 1-2v helt fri från träning/match (utan att det är pga sjukdom). I ärlighetens namn vet jag inte om han har så mycket "form" att tappa så att detta kan anses negativt. jag ser enbart positivt på det hela, både för Mackan och för laget.
Mackan själv får vila och har sedan ett antal veckor att komma igång på innan det brakar loss. Laget slipper ha en spelare på banan som man litar på men som inte kan göra sitt jobb. Bättre att ha en spelare som är närvarande till 100% än någon som bara är där till 80% även om denna någon är Marcus Nilsson.
Här har vi ett typexempel på en diskussion jag gillar. Vi tycker helt olika men jag får ett utvecklande och bra svar. :D

Du tror på vila medan jag tror på att matcha honom i form. Ville bara säga det i och med den diskussion som förts för någon timme sedan i samma tråd.

Att alla ska tycka lika vore dötrist.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Järnkamin90

Inlägg av Järnkamin90 »

Jag är mest orolig över våra målvakter, personligen tycker jag vi ska satsa på en målvakt ett tag framöver istället för att byta varannan match...

Jag tycker då att Ridderwall borde få chansen (smaken är som baken)
Känner mig mer trygg i honom än vad jag gör i Owoya, jag sitter bara och väntar på hans nästa tavla, käns alldeles för stapplig i mål, bambi på hal is!!

Men om klubben väljer Owoya, fine för mig, bara vi håller oss till en nu ett tag frammöver!!!
Detta kanske även blir en liten sporre till 2 målisen tror att båda vill vara nr1 ;) :)
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Järnkamin90 skrev:Jag är mest orolig över våra målvakter, personligen tycker jag vi ska satsa på en målvakt ett tag framöver istället för att byta varannan match...

Jag tycker då att Ridderwall borde få chansen (smaken är som baken)
Känner mig mer trygg i honom än vad jag gör i Owoya, jag sitter bara och väntar på hans nästa tavla, käns alldeles för stapplig i mål, bambi på hal is!!

Men om klubben väljer Owoya, fine för mig, bara vi håller oss till en nu ett tag frammöver!!!
Detta kanske även blir en liten sporre till 2 målisen tror att båda vill vara nr1 ;) :)
Tycker som du, satsa på en målvakt nu, och den målvakten är Mark. Om det går åt helvete för OWUYA så låt då Riddarn stå, som troligtvis är väldigt sugen på att göra en bra match.

Blir spännande att se om Mark kan göra ännu en stabil match, annars blir jag lite orolig.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Du, DIF-Soldier, brukar göra detta och varje gång blir jag lika jävla trött. Varför är det så förbannat fel att ha en åsikt för att sedan, efter en uppdatering av händelser likt t ex Owuya eller Widing. Du ska nog få se några av oss som kommer hylla Mackan när han tar sig i kragen också.. Men, för gudarnas skull ge fan i att hoppa på oss för det.
Återigen agerar du som att du vore immun mot kritik med ena handen fastän du ger kritik med den andra. Jag har rätt till att ge kritik, detta är ett forum. Som du ser gör jag det dock sanningsenligt.

Jag ska förtydliga mig:

DÅ: Widing var usel. Han skulle bytas mot Bremberg, bänkas, köpas ut eller fan och hans moster.

NU: Widing är kung. Han är Råttkrossaren, på g, målkungen, bäst.

Är det bara jag som ser den EXTREMA skillnaden i åsiktsväg? Nej. Är den överhuvudtaget sanningsenlig? Nej.

Widing är inte bäst, Widing är för tillfället ingen kung. Widing har fortfarande en jävla lång bit kvar. Jag menar... han har gjort ett studsmål och ett mål i öppen kasse mot gnaget och helt plötsligt är han kung?! KOM IGEN!

Vad som vore den hälsosamma åsikten är att yttra är att Widing börjar hitta ett spel, börjar hitta rätt position, börjar träffa mål, men att han fortfarande saknar självförtroendet att skjuta själv i ett två-mot-noll.

Slutsatsen är således inte "Vi hade rätt om Widing, inte ni": Slutsatsen är den att folk vänder helt på en femöring utan minsta behållning och ett sunt argumenterande, och det är DET som är så fruktansvärt idiotiskt.
Säg den glädje som varar
Mash

Inlägg av Mash »

DIF_Soldier skrev:

Du, DIF-Soldier, brukar göra detta och varje gång blir jag lika jävla trött. Varför är det så förbannat fel att ha en åsikt för att sedan, efter en uppdatering av händelser likt t ex Owuya eller Widing. Du ska nog få se några av oss som kommer hylla Mackan när han tar sig i kragen också.. Men, för gudarnas skull ge fan i att hoppa på oss för det.
Återigen agerar du som att du vore immun mot kritik med ena handen fastän du ger kritik med den andra. Jag har rätt till att ge kritik, detta är ett forum. Som du ser gör jag det dock sanningsenligt.

Jag ska förtydliga mig:

DÅ: Widing var usel. Han skulle bytas mot Bremberg, bänkas, köpas ut eller fan och hans moster.

Är det bara jag som ser den EXTREMA skillnaden i åsiktsväg? Nej. Är den överhuvudtaget sanningsenlig? Nej.

Widing är inte bäst, Widing är för tillfället ingen kung. Widing har fortfarande en jävla lång bit kvar. Jag menar... han har gjort ett studsmål och ett mål i öppen kasse mot gnaget och helt plötsligt är han kung?! KOM IGEN!

Vad som vore den hälsosamma åsikten är att yttra är att Widing börjar hitta ett spel, börjar hitta rätt position, börjar träffa mål, men att han fortfarande saknar självförtroendet att skjuta själv i ett två-mot-noll.

Slutsatsen är således inte "Vi hade rätt om Widing, inte ni": Slutsatsen är den att folk vänder helt på en femöring utan minsta behållning och ett sunt argumenterande, och det är DET som är så fruktansvärt idiotiskt.
Titta tillbaka ett tiotal omgångar, hur såg han ut då? Ungefär som Lassen... Nu har han farten, han har viljan och han börjar skjuta. Med det så kommer målen så det är inte mer än rätt att vi ändrar våra åsikter angående Widing.
Detsamma gäller Owuya, förut var han kass, nu är han bra och känner sig säker i kassen.

Övning ger färdighet och en färdighet ger nöjda fans ;)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Deilert är utlånad till Örebro för matchträning.
DIF!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Daniel942 skrev:Deilert är utlånad till Örebro för matchträning.
Helt rätt. Kanske Lassen också borde lånas ut för mer matchträning. Å andra sidan har ju han redan "tränat" i allsvenska Leksand i flera år...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SkönaDjurgårn skrev:
Daniel942 skrev:Deilert är utlånad till Örebro för matchträning.
Helt rätt. Kanske Lassen också borde lånas ut för mer matchträning. Å andra sidan har ju han redan "tränat" i allsvenska Leksand i flera år...
Lassen är 4 år äldre än Deilert. Han är 25 och inte någon junis längre. Så, tyvärr är han nog inte den back vi behöver!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
PutteDIF

Inlägg av PutteDIF »

"3/2 Färjestads BK (h) Hovet, 19:00"
"Nichlas Falk, Ålder: 39 år (1971-02-03)"

En levande legend fyller 40 samma dag som matchen mot Färjestad, får inte glömmas bort!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Vilken jävla fredagssmäll jag nyss fick. Tack vare en fullständig miss i datumen där jag först var inställd på att missa Färjestad och SSK hemma, så insåg jag nyss att så inte var fallet. Istället missar jag de två sista hemmamatcherna samt kvartsfinal 1, 2 och 3. Snacka om att jag just nu genomgår en djup fredagsdepression. :cry:
Så snälla Djurgården, se för guds skull till att ta er till minst semifinal för min skull.

Fyfan för skit säger jag, fyfan!
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

DIF_Soldier skrev:

Jag ska förtydliga mig:

Kan vi inte bara lägga ner "kappan-efter-vinden" och "vem-som-hade-rätt" diskussionerna? De är ganska meningslösa.
Jag tycker Widing förtjänade kritik från början, inte av den anledningen att han inte gjorde mål utan av den anledningen att det inte kändes som att han ens försökte. Han såg ju rätt malplacerad ut i sin kedja, var på fel ställen och när han nöp till så var det mest lösa skott i kanonen.

Den Widing som syns nu presterar ju fortfarande inte några sensationer i målprotokollet men han verkar ha hittat hem på isen. Han är ju ta-mej-fan överallt, hela tiden. Riktig energitillskott för matcherna och utstrålar äntligen lite "järnkamin". Och det är vad jag saknade i början, och nu när han börjar hitta rätt, ger allt beröm jag kan för.

Egentligen samma med Mark. Han har ju inte blivit så mycket bättre rent tekniskt, han har mest bara gjort sig själv bekväm i målet och agerar där efter. Mer självsäkert.

Det verkar som om ganska mycket handlar om Huvudet. Snarare än benen.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Skriv svar