SirDIFalot skrev:Här har vi ett exempel. 4 domare som inte höjer en arm, vilket du kan se på en av repriserna. (03:50) Efter att Havlat legat några minuter kommer man överens om att det är ett matchstraff.
http://www.youtube.com/watch?v=3KJm-qcnnC0
Konsekvensen av tacklingen verkar alltid vara värre än tacklingen i sig, vilket är helt sjukt.
Som jag sa så finns det undantag, men det är inte ofta det händer. Det är trots allt sällan som domarna gör sådana bedömningar.
Sen var den där tacklingen extrem i och för sig (dock inte ful enligt mig), och 10 sådana får vi ju inte se/match i eltiserien. Snarare en/säsong.
Magnutz skrev:1. Trams - Jimmie tar inte nån jävla "så hög hastighet som möjligt" titta på klippet så ser du. Jimmie vänder upp några meter ifrån och tar, i mina ögon, inte mer än ett fåtal skär innan han stänker dit en rejäl tackling på Persson. Visst, Jimmie går från tanke till handling snabbt i lägen som det igår, men tacklingen var tajmad. Problemet är att killen som får ta emot den tänker på annat. Dessutom verkar killen böja sig framåt i det ögonblick han får smällen. Helt och hållet utan koll på det som händer runt omkring honom. Sen kan väl Jimmie ta det lugnt och låta bli att proppa motståndare, men i hela jävla ärlighetens namn, varför skulle han? Man får tacklas i ishockey. Nu verkar det vara på väg att plockas bort så vi får väl vaddera sargen och plocka fram gummiklubbor och innebandyboll. Moraltanter och andra förstör kraftsporten. Fyf*n.
Ja, man får tacklas i hockey, men man får inte hoppa in i en tackling. Det har man aldrig fått göra i modern hockey, och det kommer man aldrig att få göra på grund av att skaderisken ökar rejält när spelare hoppar in i tacklingar.
Det enda du gör är att försvara Jimmie, och det blir bara löjligt. Hade det varit en omvänd situation och att Niclas Wallin gav Marcus Nilson en hjärnskakning på samma sätt så hade du garanterat inte tyckt likadant.
Jimmies tackling var ful, det är inget snack om saken. Inte ens Hardy försvarade Jimmie, så varför ska du göra det?