Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

kaminor skrev:http://mrmadhawk.se/2010/april/rahimi-l ... sland.html

Ziggy till KHL enligt ovan, vet inte alls hur trovärdigt det är dock...
MrMadhawk är rätt bra på att snappa upp rykten, men tycker alltför ofta det är en lite hetsig ryktesjakt... Men han ljuger ju inte ihop saker i varje fall.

Får se om Ziggy ryktena stämmer, inte helt otippat att han skulle dra till KHL. Tråkigt, för jag hade hemskt gärna sett honom 1 hel (förhoppningsvis skadefri) säsong i DIF. Inte till vilket pris som helst, men han är helt klart värd en hygglig peng.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

sthlm1891 skrev:Tror inte att Zigomanis går till KHL utan jag tror att han skriver ett 1års kontrakt med Djurgården.
Hoppas, hoppas att Zigg-Zigg-Zigomanis stannar.

Silly Seson är verkligen haussad i år - på alla håll och kanter. Förväntar mig att det skruvas upp till helgen då alla KHL-kontrakt gått ut (30/4).

Hur är det med Wesslan - lutar det åt NHL eller blir han Djurgår´n trogen även nästa säsong? Och Riddarn - till Timrå? Det dyker upp rykten men sen dör de bara ut, men det är väl så det är med Silly Season. Lika ovisst som ett finalspel kan vara - it ain´t over ´til it´s over!

Ekman i nummer 33 blir perfekt - då är bara frågan om man ska välja röd, blå eller vit matchtröja med hans namn och nummer?!? :wink:
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Acke83 skrev:Zigomanis till KHL?
Bara ett rykte men endå intressant
"Pontus Norén har en annan intressant spelare. Mike Zigomanis. Norén jobbar för fullt för att han ska spela vidare i Europa, och då framförallt i Ryssland.
- Han har ett par bud från Ryssland. Ett par som är riktigt konkreta, men jag vill inte säga någon klubb."

http://mrmadhawk.se/2010/april/rahimi-l ... sland.html
Åker Zigomanis till KHL är det för att DIF har nobbat honom. Han vill helst av allt spela här, vilket känns stort.

Förhoppningsvis förblir det enbart ett rykte. Har vi haft Holmqvist som tjänat 200 000+ kan vi med lätthet erbjuda Zigomanis ett attraktivt kontrakt. Sedan att Zigomanis är 10 gånger bättre än Holmqvist gör bara saken bättre.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Remy Lebeau skrev:
Acke83 skrev:Zigomanis till KHL?
Bara ett rykte men endå intressant
"Pontus Norén har en annan intressant spelare. Mike Zigomanis. Norén jobbar för fullt för att han ska spela vidare i Europa, och då framförallt i Ryssland.
- Han har ett par bud från Ryssland. Ett par som är riktigt konkreta, men jag vill inte säga någon klubb."

http://mrmadhawk.se/2010/april/rahimi-l ... sland.html
Åker Zigomanis till KHL är det för att DIF har nobbat honom. Han vill helst av allt spela här, vilket känns stort.

Förhoppningsvis förblir det enbart ett rykte. Har vi haft Holmqvist som tjänat 200 000+ kan vi med lätthet erbjuda Zigomanis ett attraktivt kontrakt. Sedan att Zigomanis är 10 gånger bättre än Holmqvist gör bara saken bättre.
Kom dock ihåg att DIF knappast betalat så stor del av Holmqvists lön...

Jag tror DIF egentligen vill ha Ziggy kvar men att det kommer falla på att han får bra mycket mer attraktiva erbjudanden på andra ställen (typ KHL). Tycker inte det är värt att lägga ner hur mycket pengar som helst på honom heller, alltså jag gillade Ziggy skarpt men skall vi ha råd med Ekman / D.Tjärnqvist samt behålla Mackan (och de flesta andra) så har jag svårt att se att pengarna skulle räcka till. Vi har väl typ samma spelarbudget satt nästa säsong, ca 37 miljoner.

Hoppas dock jag har fel och att Ziggy verkligen bjuder till själv för att stanna, då är det inget snack alls.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Sillen kvar till 2011/12 :D
DIF!
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Alltså.. gaaaahhh! Vad fan är det som Zigomanis gjort för att få alla här att avguda honom?

Är medveten om att han är bra på att teka och att han verkar vara en skön kille med ett häftigt namn.. men sen då?

Förhållandevis dålig +/- i både serie och slutspel, dålig passningsspelare, enormt fumlig med pucken, sjukt långsam, och antagligen elitseriens mest uddlösa spelare. Sen är han antagligen ganska dyr också. Jag ser egentligen ingen som helst anledning till att ha kvar honom om han inte spelar gratis, vilket jag tvivlar på att han gör.

Ps. Prettosvar som "man måste ha rollspelare som Zigomanis", "han är viktigare än vad man tror" osv, undanbedes. Ds.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

*Knirre skrev:Alltså.. gaaaahhh! Vad fan är det som Zigomanis gjort för att få alla här att avguda honom?

Är medveten om att han är bra på att teka och att han verkar vara en skön kille med ett häftigt namn.. men sen då?

Förhållandevis dålig +/- i både serie och slutspel, dålig passningsspelare, enormt fumlig med pucken, sjukt långsam, och antagligen elitseriens mest uddlösa spelare. Sen är han antagligen ganska dyr också. Jag ser egentligen ingen som helst anledning till att ha kvar honom om han inte spelar gratis, vilket jag tvivlar på att han gör.

Ps. Prettosvar som "man måste ha rollspelare som Zigomanis", "han är viktigare än vad man tror" osv, undanbedes. Ds.
Ha ha, ok.
Då passar jag på den då... :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Lee Harvey Oswald skrev: Ha ha, ok.
Då passar jag på den då... :wink:
Haha, tur att jag hade vaccinerat mig :wink:

Men alltså.. jag säger inte att han är helt värdelös, men att han antagligen kostar ganska mycket pengar, och att det i vår ekonomiska sits känns väldigt konstigt att lägga ut så mycket pengar på en kompletteringsspelare, även om han är bra på sin roll.

Min tes bygger som sagt var på att han är dyr, men det kan man ju nästan räkna ut att han är, förhållandesvis iaf.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Har en känsla av att Ziggy, om han får vara skadefri kan höja sig ytterligare nåt snäpp.
Då är han en tillgång.
Vi vet ju inte heller riktigt hur mycket eller om han kände av axeln redan från början av sin DIF-period

Men han borde väl inte vara prio .1 för DIF, allt hänger väl på vilka andra som kommer ansluta.
Så ja, han kan eventuellt bli en lite för hög kostnad att släpa runt på...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

Jag har en vild och fantasifylld chansning på startuppställning nästa säsong:

Ölvestad Ottosson Nilson
Ekman Krüger Tjärnqvist
Eriksson Josefson Cehlin
C.Eklund Falk Brodin

Ragnarsson Holmqvist
Printz Klubertanz
Tjärnqvist O.Eklund

Wesslau

De senaste påskrifterna pekar på något åt det hållet, men om någon mer är kvar, eller något nyförvärv utöver Daniel T och Nisse E dyker upp, så inte mig emot.
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

Skulle faktist vilja ha en spelare med ett riktigt målsinne. Spelare som Voutilainen eller ännu bättre, Pavel Brendl! Säger inte att vi just ska ta dom med någon liknande i deras spelstil. Speciellt Brendl.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

DIFDIF skrev:Skulle faktist vilja ha en spelare med ett riktigt målsinne. Spelare som Voutilainen eller ännu bättre, Pavel Brendl! Säger inte att vi just ska ta dom med någon liknande i deras spelstil. Speciellt Brendl.
Mackan stolpade in 25 kassar precis och Nisse 18 på 44 matcher senast. Signa Nisse och håll kvar Mackan så ska nog just målskyttet inte vara några större problem.
Användarvisningsbild
Kamala

Inlägg av Kamala »

Ser gärna att vi forsätter med våran röda tråd med Stockholmare/Svenskar. Därför vill jag inte se massa hjärtlösa importer bara för att vi haft en grymt bra säsong nu. Forsätt att satsa på egna talanger, 2-3 hemvändare och nästa säsong kan bli lika grym som denna!

Angående Ziggy så har jag ingen aning om vad han har i lön, men skulle tro att den ligger bland de högre i truppen ändå. Är inte så imponerad som de flesta andra över hans spel, men känns som att han har en växel till att ge. Är dock väldigt kluven i frågan, hur det än blir så är jag nöjd.
You and I are gonna live forever!
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

Fan ska vi med Christian Eklund till? Lyft upp nån junior istället.
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

Tycker också att Falken ska lägga skridskorna på hyllan.

Visst han är helt OK men lite väl gammal + ofysisk och vi har ju fullt med talanger som kan ersätta.
Låst