Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Beaudoin är antagligen en bättre hockeyspelare än Anger, inte minst om han placeras tillsammans med bremberg och dessutom gör han ett mycket större jobb i det tysta jämfört med Anger. Dock ställer jag mig frågande till spelaren då detta inte känns som något man kastar in i en producerande kedja. Skall man värva utlänningar eller ens spelare utanför stan bör dessa gjutet gå in i en av de producerande kedjorna annars kan man lika gott avstå och lägga pengarna på annat.
Jag skulle i alla fall föredra om man tittade på forwards som var mer producerande i alla fall.
Jag skulle i alla fall föredra om man tittade på forwards som var mer producerande i alla fall.
Är det någon som har koll på Mattias Tjärnqvists förehavanden nästa säsong?
Gick han från Rögle eller fortsätter han?
Ingen ville/kunde inta Holmström positionen den gångna säsongen. Antar att det kan tala för Bedouain...
Mig veterligen står han utan kontrakt för tillfället och borde vara högintressant för DIF.Stiff skrev:Är det någon som har koll på Mattias Tjärnqvists förehavanden nästa säsong?
Ni har inte läst länken som denver13 länkar till fyra-fem poster upp va?Brutus skrev:Mig veterligen står han utan kontrakt för tillfället och borde vara högintressant för DIF.Stiff skrev:Är det någon som har koll på Mattias Tjärnqvists förehavanden nästa säsong?
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
- mannge
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Kagen skrev:Ni har inte läst länken som denver13 länkar till fyra-fem poster upp va?Brutus skrev:Mig veterligen står han utan kontrakt för tillfället och borde vara högintressant för DIF.Stiff skrev:Är det någon som har koll på Mattias Tjärnqvists förehavanden nästa säsong?
De syftar på brodern Mathias och inte Daniel som står det om i Expressen.
Tillägg till den första frågan:
Utgående kontrakt: ..... Mathias Tjärnqvist, f.
Blue Brigade A11
Precis, det är Mathias jag syftar på. Daniel vill köra på lite till utomlands och vi får hoppas att återvänder till DIF en dag.
Angående Mathias borde det vara värt att kolla upp. Förflutet i DIF och man tycker ju att han borde välja DIF framför rögle, rent sportsligt (om dessa två öht är ett alternativ, KHL/Schweiz kanske rycker i honom).
Missar vi Linkan är det här en av spelarna vi skulle kunna lägga stålarna på.
Vet att Anger mer än gärna sticker till Ryssland om han hör nåt därifrån efter en överpresterad säsong. Stick upp ett kontraktsförslag i fejset på M.Tjärnqvist!
Angående Mathias borde det vara värt att kolla upp. Förflutet i DIF och man tycker ju att han borde välja DIF framför rögle, rent sportsligt (om dessa två öht är ett alternativ, KHL/Schweiz kanske rycker i honom).
Missar vi Linkan är det här en av spelarna vi skulle kunna lägga stålarna på.
Vet att Anger mer än gärna sticker till Ryssland om han hör nåt därifrån efter en överpresterad säsong. Stick upp ett kontraktsförslag i fejset på M.Tjärnqvist!
Mathias Tjärnqvist kan ni glömma, han har deklarerat att blir det fortsatt spel i elitserien så är det Rögle som gäller. Broren kan det dock bli huggsexa om, om några år!
Om Sudden är sugen på ett försök till på Lord of Stanley och kanske OS så vore spel med Djurgården fram tills sista transfer fönstret stängs en bra uppladdning för honom.Peter Nilsson skrev:Mats Sundin är nu kontraktslös vad jag förstått, är det bara en dröm eller finns det en liten förhoppning tro?
Drömma och hoppas kan man alltid
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
DIF Fotboll verkar ju ha värvat Mikael Persbrandt. Kan han vara något även inom hockeyn kanske.. en ersättare till "Linkan"?
Mikael Persbrandt klar för DIF
Mikael Persbrandt klar för DIF
Sjukt dålig buskishumor. Det finns säkert en övrigttråd eller nåt som du kan posta sånt skit i.
Åter till ämnet.
Synd att Tjärnqvist i så fall bestämt sig för Rögle. Hoppas det blir officiellt här med Mackan i det närmaste och att vi helst kan knyta Haydar och annars ev. Eric.B.
Åter till ämnet.
Synd att Tjärnqvist i så fall bestämt sig för Rögle. Hoppas det blir officiellt här med Mackan i det närmaste och att vi helst kan knyta Haydar och annars ev. Eric.B.
Haha, ja, det har du faktiskt rätt i, även om den där sidan enligt mig är briljant.
Angående M. Tjärnqvist så är han väl det absolut sista vi behöver. Bra spelare, men som många med all rätt nämnt så behöver vi ingen mer bredd.
Tjärnqvist är en klass-utfyllnads-spelare, inget annat.
Angående M. Tjärnqvist så är han väl det absolut sista vi behöver. Bra spelare, men som många med all rätt nämnt så behöver vi ingen mer bredd.

Tjärnqvist är en klass-utfyllnads-spelare, inget annat.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Rögle-Tjärnqvist bryr jag mig inte så väldigt mycket om vi blir utan, en stabil tvåvägsforward som inte direkt superglänser i offensiven är inte direkt vad vi behöver för tillfället ändå.
Vilket är obegripligt med tanke på att vi har Ölvestad och Eklund i truppen...Fricke skrev:Ingen ville/kunde inta Holmström positionen den gångna säsongen. Antar att det kan tala för Bedouain...
Landeskog kanske kan göra detta om han får chansen, skulle för övrigt fortfarande vilja ha kvar ahlén dessutom. Hellre än Ölvestad samt då stålar över att satsa på spets.
- Remy Lebeau
Svanbergs hockeylag måste fylla på kassan
http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelning ... garNyheter
Återstår att se vad som händer med det här. Detta är enbart kortsiktigt, så jag vet inte vad man ska tycka riktigt.
http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelning ... garNyheter
Återstår att se vad som händer med det här. Detta är enbart kortsiktigt, så jag vet inte vad man ska tycka riktigt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore