Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Noah Östlund, Liam Öhgren och Jonathan Lekkerimäki beskrivs ju alla som potentiella första rundare nästa år, någon som sett dom spela? Vore kul att få se i bästa fall samtliga tre i a-laget, är dom redo? Billig arbetskraft om dom grejar det ju
Senast redigerad av Glory1 den 2021-04-16 17:25:46, redigerad totalt 2 gång.
Dick å Jocke
Det hade varit intressant att se Dicken en säsong till under den nya nordamerikanska tränaren istället för hans paddelpolare Robban.
Ganska uppenbart att Dick inte vill vara kvar. Tycker det e konstigt att gå ut för flera veckor sedan att DIF har inte hört av sig. Det e väll inte så konstigt då samtalen sköts för vissa efter säsongen. Känns mer som att Dick ville skuldlägga Jocke.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Återstår att se om det blir Pro hockey eller PRO-hockeyLee Harvey Oswald skrev: ↑2021-04-16 11:58:44Ok, med ett dygns distans till denna nyhet tar jag tillbaka mitt WTF och ändrar till ett fundersamt och försiktigt Hmm…Praetori skrev: ↑2021-04-15 22:36:12Ja det är lite det som gjorde att jag vägde över från "wtf" till "hmm intressant".
Ledningen har uttalat att DIF skall återta positionen som Sveriges ledande klubb på sikt och det innebär inte automatiskt att man skall göra som alla andra/kopiera spelsystem osv.
Våra främsta storhetstider har kommit av att vi varit vägledande och banbrytande. Hockeysverige har tidigare tagit efter delar av DIFs recept istället för tvärtom och denna värvning känns ur den aspekten som något av ett trendbrott från de senaste åren (även om Robban också var lite av en överraskning när det begav sig).
Men allt ovanstående är bara tomma ord om det inte bär frukt. Radikalt, kaxigt och annorlunda. Även om man hört viskningar om utlänning med tunga NHL meriter så blev jag ändå chockad.
Flipp eller flopp återstår att se men jag gillar tankegångarna och trots att vi bara har 9 signade utespelare på pappret än så länge så blev plötsligt nästa säsong betydligt mer intressant.
Fortsättning följer

Säg den glädje som varar
-
- Säsongskort: Ja
Ingen större förlustmb81 skrev: ↑2021-04-17 12:48:36 Norell hamnar i Oskarshamn.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... val-mq2a5/
Ceterum censeo Solna esse delendam
-
Kul för Norell, hoppas det går bra för honommb81 skrev: ↑2021-04-17 12:48:36 Norell hamnar i Oskarshamn.
Kul för Norell. Hoppas Oskarshamn vågar satsa på hans offensiv. Tack för dessa 3 år och lycka till!mb81 skrev: ↑2021-04-17 12:48:36 Norell hamnar i Oskarshamn.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Starkt att landa ett nytt SHL-kontrakt. Stort grattis och lycka till!
Nu vill jag se Jocke övertala Dick. Sen vill jag lösa Wandell.
Nu vill jag se Jocke övertala Dick. Sen vill jag lösa Wandell.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Norell har bara gått bakåt. Gillar hans fysiska spel. Men oerhört begränsad med puck. Svårt att bli en bra SHL- back när man är så obekväm med pucken.
Inget vidare spelsinne heller. Kul att Oik ger honom något år i SHL, trodde han skulle testa Finland eller hamna i Allsvenskan.
Inget vidare spelsinne heller. Kul att Oik ger honom något år i SHL, trodde han skulle testa Finland eller hamna i Allsvenskan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Blommar han ut är det väl bara att plocka tillbaka honom men just nu han platsar inte i ett lag på på övre halvan. Han hade sina stunder och kunde ju smälla på ibland. Bara att önska lycka till.Praetori skrev: ↑2021-04-17 13:53:08Kul för Norell. Hoppas Oskarshamn vågar satsa på hans offensiv. Tack för dessa 3 år och lycka till!mb81 skrev: ↑2021-04-17 12:48:36 Norell hamnar i Oskarshamn.
Som han har spelat här så kommer han inte bli saknad för min del.. men det blir väl säkert en ny Holm utav detta.
Han ska få en större roll i Oskarshamn och det var ju precis vad Växjö gav Holm. Men nu tror jag inte på samma typ utav utveckling i Norell.
Han ska få en större roll i Oskarshamn och det var ju precis vad Växjö gav Holm. Men nu tror jag inte på samma typ utav utveckling i Norell.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vore väl kul för Norell om han utvecklas och hamnar i KHL?
Vi kan ju inte ha kvar alla som inte lyckas hos oss får att de inte ska få chansen hos andra?
Lika märkligt som om man skulle behålla en dålig flickvän för hon kan bli bra hos någon annan.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm