Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

AlltidoavsettDIF skrev:Såklart inte bekräftade uppgifter men en polare med kontakter inom Djurgårn ska ha hört att DIF hört sig för både Sopanen och Salminen där man iaf för tillfället fått tvärnej. Får inte DIF fram något hyfsat så ska tydligen plan B vara P.Karlkvist.
Tvärnej från Sopanen eller Salminen?

Också hört om Karlkvist. Finns det någon tidsgräns för att värva spelare från allsvenskan med kontrakt? Tycker det är rätt svinigt att "sno" spelare så här sent faktiskt. Men skulle inte ha något emot att Karlkvist blir sista forwarden in.
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
AlltidoavsettDIF skrev:Såklart inte bekräftade uppgifter men en polare med kontakter inom Djurgårn ska ha hört att DIF hört sig för både Sopanen och Salminen där man iaf för tillfället fått tvärnej. Får inte DIF fram något hyfsat så ska tydligen plan B vara P.Karlkvist.

Också hört om Karlkvist. Finns det någon tidsgräns för att värva spelare från allsvenskan med kontrakt? Tycker det är rätt svinigt att "sno" spelare så här sent faktiskt. Men skulle inte ha något emot att Karlkvist blir sista forwarden in.
Han har ju kontrakt så MODO måste väl godkänna en övergång va?
Puckey

Inlägg av Puckey »

ciirree skrev:
mb81 skrev:

Han har en SHL-klausul i kontraktet, vad jag vet kan vi sno honom ända till dess att fönstret stänger i februari.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Rudi skrev:Någon som kallar sig Sopanen skulle behöva hålla en genomgående hög nivå.
Gapskratta (utav oklar anledning) när jag hörde hans namn, när jag såg hans senaste säsonger i finska ligan så insåg jag att han trots namnet skulle kunna göra sig själv gott i SHL. Oklart varför han fortfarande är FA.
AlltidoavsettDIF

mb81 skrev:

Båda 2, de föredrar förmodligen spel i KHL eller kanske t.om. Schweiz. Sopanen har spelat hela karriären i Finland så han bör ju rimligtvis vid 29 års ålder söka sig ut mot bättre ligor. Vet inte vad jag skulle tycka om Salminen, säkerligen mycket dyrare än Sopanen plus att han stått för några halvmediokra säsonger senaste åren. Han glänste ju inte direkt i Växjö.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Puckey skrev:
ciirree skrev:
mb81 skrev:

Han har en SHL-klausul i kontraktet, vad jag vet kan vi sno honom ända till dess att fönstret stänger i februari.
Juste. Tänkte inte på det. Hade inte haft något emot om han var sista man in.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Om det stämmer är det väl endast Jonas Enlund & Fredrik Pettersson som finns tillgängliga just nu. Och den senare ser jag personligen som omöjlig att lyckas signa.

Karlkvist är ju ett potentiellt senario. Då skulle vi ha pengar kvar att nyttja senare in i säsongen och kanske, med betoning på kanske, försöka nyttja Thores out i sitt kontrakt?

Thoresen har en klausul inbakad i sitt kontrakt som går ut på att den lön han lyft under tiden i Storhamar ska betalas tillbaka om han väljer att bryta sitt kontrakt mellan 1-31 december.

- Klausulen gjør at Patrick kan bryte kontrakten i perioden mellom 1. desember og 31. desember. Og det vil da utløse en fee for oss - som gjør at vi vil få tilbake lønnen Patrick har hatt mens han har spilt hos oss. Og det gjør at vi kan hente erstattere, sier Rakstad-Larsen.

Men för det krävs förmodligen att vi liger någorlunda bra till i tabellen redan då...
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Puckey

Inlägg av Puckey »

Andspe skrev:Om det stämmer är det väl endast Jonas Enlund & Fredrik Pettersson som finns tillgängliga just nu. Och den senare ser jag personligen som omöjlig att lyckas signa.

Karlkvist är ju ett potentiellt senario. Då skulle vi ha pengar kvar att nyttja senare in i säsongen och kanske, med betoning på kanske, försöka nyttja Thores out i sitt kontrakt?

Thoresen har en klausul inbakad i sitt kontrakt som går ut på att den lön han lyft under tiden i Storhamar ska betalas tillbaka om han väljer att bryta sitt kontrakt mellan 1-31 december.

- Klausulen gjør at Patrick kan bryte kontrakten i perioden mellom 1. desember og 31. desember. Og det vil da utløse en fee for oss - som gjør at vi vil få tilbake lønnen Patrick har hatt mens han har spilt hos oss. Og det gjør at vi kan hente erstattere, sier Rakstad-Larsen.

Men för det krävs förmodligen att vi liger någorlunda bra till i tabellen redan då...
Spencer Abbott borde inte vara helt främmande för spel i Europa. Vad jag vet är lönerna i AHL tokusla, och han lyckades bara få en match i NHL ifjol. Inte purung och lär vilja tjäna lite pengar iaf.

Jag gillar tanken på Karlkvist i SHL, han borde kunna producera hyggligt över många år och lär inte hamna i NHL. Däremot känns det orimligt att han på egen hand ska täppa luckan i truppen om ambitionen är slutspel (är den?). Har vi försökt oss på Pesonen, Salminen m. fl. Kanske vi klarar Karlkvist och en hyfsad spelare till andralinan? Typ Fleury som inte kan vara tokdyr, men som skulle vara god för ~25p och stärka vårt pp.

Lundh - Engqvist - Bergfors
Possler - Ljungh - Fleury
Ridderwall - Johansson - Karlkvist/Ahlén
J. Davidsson - Vejdemo - Karlkvist/Ahlén
Hank/M. Davidssom
drDIF

Inlägg av drDIF »

Tycker inte det finns anledning att bolstra våra forwards med beprövade eller obeprövade spelare för en 3e-lina. Bröderna davidsson och fjällby behöver iaf få chansen på större roller efter stabila insatser med begränsad speltid. Att då istället förpassa dem till läktaren för att satsa på fleury lär ju inte göra det lättare att behålla våra intressanta j18-spelare när landsorten hugger med gratis lägenhet bredvid ishallen och högre lön.

Antingen värva en toppspelare vilket nog blir svårt att hitta just nu, eller sitt på pengarna så att vi kan fylla luckor när vi väl vet att de faktiskt existerar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
AlltidoavsettDIF

drDIF skrev:Tycker inte det finns anledning att bolstra våra forwards med beprövade eller obeprövade spelare för en 3e-lina. Bröderna davidsson och fjällby behöver iaf få chansen på större roller efter stabila insatser med begränsad speltid. Att då istället förpassa dem till läktaren för att satsa på fleury lär ju inte göra det lättare att behålla våra intressanta j18-spelare när landsorten hugger med gratis lägenhet bredvid ishallen och högre lön.

Antingen värva en toppspelare vilket nog blir svårt att hitta just nu, eller sitt på pengarna så att vi kan fylla luckor när vi väl vet att de faktiskt existerar.

+1
Praetori

Inlägg av Praetori »

drDIF skrev:Tycker inte det finns anledning att bolstra våra forwards med beprövade eller obeprövade spelare för en 3e-lina. Bröderna davidsson och fjällby behöver iaf få chansen på större roller efter stabila insatser med begränsad speltid. Att då istället förpassa dem till läktaren för att satsa på fleury lär ju inte göra det lättare att behålla våra intressanta j18-spelare när landsorten hugger med gratis lägenhet bredvid ishallen och högre lön.

Min åsikt exakt. Juniorer att fylla på med i värsta fall, både från de egna leden och andra intressenter.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattemadskill
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattemadskill »

Tydligen har vi ryckt i, och fått nej ifrån, Justin Fontaine enl madhawk.

Vore ju TREVLIGT ifall nån av de spelare som Jocke är på faktiskt kritar kontrakt.

"Tufft, Jocke Eriksson. Först gick Pesonen till Växjö. Nu hade DIF, enligt mina uppgifter, Justin Fontaine, på kroken. Klar för Dinamo Minsk."

Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Mattemadskill skrev:Tydligen har vi ryckt i, och fått nej ifrån, Justin Fontaine enl madhawk.

Vore ju TREVLIGT ifall nån av de spelare som Jocke är på faktiskt kritar kontrakt.

"Tufft, Jocke Eriksson. Först gick Pesonen till Växjö. Nu hade DIF, enligt mina uppgifter, Justin Fontaine, på kroken. Klar för Dinamo Minsk."

Det som är lugnande är att vi verkar söka spets till en första kedja och inte ännu mera bredd

ciirree

Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

Min gissning är att Mikael Johansson blir sista man in. Ren gissning alltså. Men känns som en rimlig värvning tycker jag.
AlltidoavsettDIF

ciirree skrev:Min gissning är att Mikael Johansson blir sista man in. Ren gissning alltså. Men känns som en rimlig värvning tycker jag.
Chipsmicke vill man absolut inte ha, dessutom center. Tror man letar en utpräglad forward, helst right-fattad.
Låst