Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Låt detta stämma nu!
Ber en stilla bön för att Malmö ska köra över Leksand snarast möjligt så att det här kan bekräftas.
Fan låt detta vara sant!!!
Min dag blev så himla mycket finare nu!!!
Min dag blev så himla mycket finare nu!!!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
"Samtidigt kan Sportbladet avslöja att lagets två stjärnor Tomi Sallinnen, 26, och Linus Hultström, 22, redan är överens med Djurgården.
"Enligt Sportbladets uppgifter var Hultström erbjuden 200 000 kronor i månadslön av Leksand men nobbade för en lägre månadslön, 180 000, i Djurgården."
"Utöver Sallinen och Hultström ska Djurgården också vara nära att göra klart med Södertäljes backstjärna Robin Press och Färjestads tuffing Anton Hedman. Den sistnämnde bröt nyligen kontraktet med Färjestad. "
"Enligt Sportbladets uppgifter var Hultström erbjuden 200 000 kronor i månadslön av Leksand men nobbade för en lägre månadslön, 180 000, i Djurgården."
"Utöver Sallinen och Hultström ska Djurgården också vara nära att göra klart med Södertäljes backstjärna Robin Press och Färjestads tuffing Anton Hedman. Den sistnämnde bröt nyligen kontraktet med Färjestad. "
Expert.
- Jim Morrison
Kul! Även Robin Press och Hedman nära alltså.
Skönt att vi får Hultström till en sån låg lön om ryktena stämmer. Men hade inte förväntat mig något annat för en spelare som levererat endast en säsong.
Ser ut som att SirDIFalots backuppsättning går i uppfyllelse
Skönt att vi får Hultström till en sån låg lön om ryktena stämmer. Men hade inte förväntat mig något annat för en spelare som levererat endast en säsong.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Hoppas verkligen det stämmer om Sallinen och Hultström . Press är en spännande spelare, men vi behöver en back med lite rutin också. Men om man ser att Hultström/Press ersätter Nordlund/arnesson är det ändå två bra nyförvärv vi får in.
Hedman förstår jag dock inte, inte speciellt bra spelare och drar på sig mängder med matchstraff för fula tacklingar.
Hedman förstår jag dock inte, inte speciellt bra spelare och drar på sig mängder med matchstraff för fula tacklingar.
Senast redigerad av Rix den 2015-03-19 18:35:27, redigerad totalt 1 gånger.
Fan vilken härlig backbesättning det kan bli!Jim Morrison skrev:Kul! Även Robin Press och Hedman nära alltså.
Holm-Hultström
Falk-Högström
Norell-Press
Ollas Mattsson-Englund
- SirDIFalot
Jag vet att folk vill ha in någon stor stark osv.mb81 skrev:Fan vilken härlig backbesättning det kan bli!Jim Morrison skrev:Kul! Även Robin Press och Hedman nära alltså.
Holm-Hultström
Falk-Högström
Norell-Press
Ollas Mattsson-Englund
Och nej, jag vill inte enkom bygga en backbesättning av "offensiva" backar. Men två spelförande backar har verkligen saknats i år och är sjukt viktigt.
Expert.
Englund ock AOM är väl inte direkt svaga. Sen har vi Fernholm på kontrakt också. Det är ju inte direkt det som varit problemet denna säsong.SirDIFalot skrev:Jag vet att folk vill ha in någon stor stark osv.mb81 skrev:Fan vilken härlig backbesättning det kan bli!Jim Morrison skrev:Kul! Även Robin Press och Hedman nära alltså.
Holm-Hultström
Falk-Högström
Norell-Press
Ollas Mattsson-Englund
Och nej, jag vill inte enkom bygga en backbesättning av "offensiva" backar. Men två spelförande backar har verkligen saknats i år och är sjukt viktigt.
Älskar KGs standardsvar till allt: "– Alla vet att det är bra spelare, men i övrigt har jag inga kommentarer om dem, säger Djurgårdens sportchef K-G Stoppel."
Han nämner också att de är långt gångna i lagbygget. Redan alltså.
Han nämner också att de är långt gångna i lagbygget. Redan alltså.
Hedman-Runken/Ljungh-Brodin
Hank-Hage-Ahlén/Lundberg
Tunga kedjor!
Hank-Hage-Ahlén/Lundberg
Tunga kedjor!
- SirDIFalot
Jag tar med mig diftobbe89 ut och firar när Press och Hultström är officiellt klara. Häng med!
Expert.
ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG! Djurgår'n värvar allt dom kan!!! 

Fan vad härligt!
Hoppas tanken fortfarande är att vi ska värva in en första center. Men antar att Sallinen ses som det och Ljungh andra. Antar att det är helt okej. Får vi däremot in en till och flyttar ner vardera ett snäpp ser det riktigt jävla bra ut på centersidan

Hoppas tanken fortfarande är att vi ska värva in en första center. Men antar att Sallinen ses som det och Ljungh andra. Antar att det är helt okej. Får vi däremot in en till och flyttar ner vardera ett snäpp ser det riktigt jävla bra ut på centersidan
För första gången någonsin ser man fram emot CHL bara för att få se laget spela.bastis7 skrev:Hedman-Runken/Ljungh-Brodin
Hank-Hage-Ahlén/Lundberg
Tunga kedjor!

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.