Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Backuppställning jag skulle vilja se nästa år
Lofquist - Ny
Holm - Andersson
Arnesson - Granath
Falk
Tror faktiskt vi skulle behöva få in en till back, en defensiv klippa skulle jag gärna se. Nils tror jag klarar av ett andra backpar och Holm måste vi förlänga med. Arnesson (förläng!) ska få spela i ett tredje backpar med Granath.
Sen har vi Falk som kan spela vid skador etc.
Får vi in en något större och tyngre defensiv back så tycker jag att vi har det rätt bra på backsidan ändå.
Lofquist - Ny
Holm - Andersson
Arnesson - Granath
Falk
Tror faktiskt vi skulle behöva få in en till back, en defensiv klippa skulle jag gärna se. Nils tror jag klarar av ett andra backpar och Holm måste vi förlänga med. Arnesson (förläng!) ska få spela i ett tredje backpar med Granath.
Sen har vi Falk som kan spela vid skador etc.
Får vi in en något större och tyngre defensiv back så tycker jag att vi har det rätt bra på backsidan ändå.
Intervju med Wennberg på Svenskafans, tydligen så har han utklausul till Elitserien:
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... 73722.aspx
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Jim Morrison
Kolla med Ziga Pavlin nu. Vet inte hur läget ser ut med Rögle. Fast siktar antagligen på att spela i Elitserien?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det står mellan honom och Hank the Tank, och vi har redan kontrakt med Hank. Vi måste göra någonting annorlunda i år och jag tror vi måste satsa på fler "lirare" än på "brunkare". Att de nya spelarna kan "lira" i kombination med att dessa spelare bedöms kunna hålla spelmässigt/psykiskt i en kvalserie bör spela in.Staten skrev:Fimpa Kalus? Ingen chans. Kan vi behålla honom på en lön under 40 k ska vi givetvis göra det. Han kunde ju ensam den här säsongen höja stämningen på Hovet rejält med sina tacklingar och kämpavilja. Han behåller vi.
Jag är även inne på att satsa på Reideborn tillsammans med en ny, ung lovande målvakt. Pickard kommer förmodligen bli för dyr och jag tycker helt ärligt inte vi ska behålla honom om han vill ha över 60 k.
Till alla er som vill ha bort Timmy, så kan ni nog sluta drömma. Jag tycker det känns ganska uppenbart att han kommer få förlängt. Inte för att han förtjänat det, men för att han är kapten och ändå har en viss status.
Därför är det svårt att säga mycket om backsidan, men saker behöver ju förändras i alla fall. Granath lär vi också ha i laget nästa säsong. Holm däremot, mycket tveksamt.
Lofqvist - Timmy
Andersson - Granath
Lidström - Holm
Arnesson - Falk
Det optimala vore ju om vi kunde få in en stor defensiv back, istället för någon av Timmy eller Granath, men det känns föga troligt. Därför lär vi inte se många förändringar på backsidan, vilket i sig nog kan vara positivt. Jag tror att avsaknaden av offensivt kapabla backar blev en för stora börda för backuppsättningen under den gångna säsongen.
Däremot lär vi få se mycket nytt på forwardssidan. Jag tror att Ottosson slutar, Kalus lär inte bli kvar (tyvärr), Tim Eriksson måste bara bort (jag gillar honom, men han tillför inte tillräckligt ute på isen), Åberg torskar vi, Wennberg förmodligen likaså, och Bremberg är ju som redan bekräftat borta.
Så det finns en jävla massa hål att fylla, och jag skulle vilja se något enligt följande modell kommande säsong:
Sörensen - Johner - Saviano
Ölvestad - Ny tvåvägscenter -Guter
Ljungh - Holmqvist - Henrik Eriksson
Söder - Ny center - Fimpen
Lär bli tunt, så en utfyllnadsspelare som är all-round vore bra också, men mycket mer än så här lär knappast budgeten tillåta. Förhoppningsvis finns pengar till Chet Pickard.
Saviano vore kanon att ha, han och Johner i samma kedja vore kanon. Soares är även han ett alternativ, förmodligen för dyr dock.
Blir en spännande silly season hur som helst, värvningen av Lofqvist känns riktigt bra på förhand.
Därför är det svårt att säga mycket om backsidan, men saker behöver ju förändras i alla fall. Granath lär vi också ha i laget nästa säsong. Holm däremot, mycket tveksamt.
Lofqvist - Timmy
Andersson - Granath
Lidström - Holm
Arnesson - Falk
Det optimala vore ju om vi kunde få in en stor defensiv back, istället för någon av Timmy eller Granath, men det känns föga troligt. Därför lär vi inte se många förändringar på backsidan, vilket i sig nog kan vara positivt. Jag tror att avsaknaden av offensivt kapabla backar blev en för stora börda för backuppsättningen under den gångna säsongen.
Däremot lär vi få se mycket nytt på forwardssidan. Jag tror att Ottosson slutar, Kalus lär inte bli kvar (tyvärr), Tim Eriksson måste bara bort (jag gillar honom, men han tillför inte tillräckligt ute på isen), Åberg torskar vi, Wennberg förmodligen likaså, och Bremberg är ju som redan bekräftat borta.
Så det finns en jävla massa hål att fylla, och jag skulle vilja se något enligt följande modell kommande säsong:
Sörensen - Johner - Saviano
Ölvestad - Ny tvåvägscenter -Guter
Ljungh - Holmqvist - Henrik Eriksson
Söder - Ny center - Fimpen
Lär bli tunt, så en utfyllnadsspelare som är all-round vore bra också, men mycket mer än så här lär knappast budgeten tillåta. Förhoppningsvis finns pengar till Chet Pickard.
Saviano vore kanon att ha, han och Johner i samma kedja vore kanon. Soares är även han ett alternativ, förmodligen för dyr dock.
Blir en spännande silly season hur som helst, värvningen av Lofqvist känns riktigt bra på förhand.
Helt klart, om vi inte tar in Berglind tycker jag vi definitivt ska ta in Pavlin. Nu när jag tänker efter så kanske Pavlin borde vara före i min bok...Jim Morrison skrev:Kolla med Ziga Pavlin nu. Vet inte hur läget ser ut med Rögle. Fast siktar antagligen på att spela i Elitserien?
Jag visste inte att han satt på ett tvåårskontrakt. Spelar föga roll förvisso eftersom han har ES-klausul och därifrån kommer det enda "hotet".Edin skrev:Intervju med Wennberg på Svenskafans, tydligen så har han utklausul till Elitserien:
-
Ja, tre år att döma av texten. Men som sagt, det är av ringa betydelse i sammanhanget. Vore galet att få behålla honom. Han, Sörensen och Holm står högst på min önskelista.Mattebo skrev:Jag visste inte att han satt på ett tvåårskontrakt. Spelar föga roll förvisso eftersom han har ES-klausul och därifrån kommer det enda "hotet".Edin skrev:Intervju med Wennberg på Svenskafans, tydligen så har han utklausul till Elitserien:
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skit i Ziga Pavil och dom där, nu har vi Nils Andersson och Sam Lofquist i truppen, som jag ser det två starka offensiva backar.
Vi MÅSTE få in en defensiv klippa nästa säsong, samt förlänga med Holm och några. Thats it.
Drömmen vore att bli av med Granath och få in Printz där, samt förlänga med Timmy, av någon anledning
.
På något konstigt sätt känns ändå Timmy viktig och han kan bättre än han visade denna säsong.
Vi MÅSTE få in en defensiv klippa nästa säsong, samt förlänga med Holm och några. Thats it.
Drömmen vore att bli av med Granath och få in Printz där, samt förlänga med Timmy, av någon anledning

På något konstigt sätt känns ändå Timmy viktig och han kan bättre än han visade denna säsong.
Spela fult
- Jim Morrison
Varför nämner du två offensiva backar som orsak till att vi ska skita i Ziga Pavlin? SAMT skriver att vi måste få in en defensiv klippa?diftobbe89 skrev:Skit i Ziga Pavil och dom där, nu har vi Nils Andersson och Sam Lofquist i truppen, som jag ser det två starka offensiva backar.
Drömmen vore att bli av med Granath och få in Printz där, samt förlänga med Timmy, av någon anledning.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Som jag ser det...
XXX - Lofquist
Holm - Nils
Granath - Arnesson
Falk - Bohman
Skippa Timmy och Lidström. Värva en rejäl pjäs bredvid Sam. Gärna en Printz typ. Så istället för Timmy och Lidström så värva en partner till Sam och förläng med Bohman för att behålla honom i organisationen. Låna gärna ut honom sen.
XXX - Lofquist
Holm - Nils
Granath - Arnesson
Falk - Bohman
Skippa Timmy och Lidström. Värva en rejäl pjäs bredvid Sam. Gärna en Printz typ. Så istället för Timmy och Lidström så värva en partner till Sam och förläng med Bohman för att behålla honom i organisationen. Låna gärna ut honom sen.
Expert.
-
Vad har ni emot Lidström? Har inte han kontrakt?
- SirDIFalot
Nej det har han inte.Metal Machine skrev:Vad har ni emot Lidström? Har inte han kontrakt?
Alltså jag tycker Lidström spelade upp sig och gjorde det rätt bra mot slutet. Men förlänger vi med honom så känns det klappat och klart och han bevisat tidigt på säsongen att han inte klarar en "stor roll" enligt mig. Gjorde det fullt stabilt i en mindre "sarg-ut-roll" dock. Ser bara inte behovet av en sån back nu.
Skulle gärna behålla Lidström istället för Granath dock. Tror Lidström är billigare än honom.
Expert.
-
Lidström ska vara kvar i en mindre "sarg ut"-roll, som du kallar det, tycker jag. I den rollen gör han det riktigt bra. Och kom för fan inte och påstå att Falk skulle göra det lika bra, för David var banne mig vår mest stabila back sista halvan.
Han bör vara beredd att gå ner i lön för ett år till. Dessutom måste vi ändå ha minst 8 backar som vi vet klarar nivån.
Han bör vara beredd att gå ner i lön för ett år till. Dessutom måste vi ändå ha minst 8 backar som vi vet klarar nivån.
- SirDIFalot
Ja självklart skulle han göra det bättre än Falk. Absolut.Metal Machine skrev:Lidström ska vara kvar i en mindre "sarg ut"-roll, som du kallar det, tycker jag. I den rollen gör han det riktigt bra. Och kom för fan inte och påstå att Falk skulle göra det lika bra, för David var banne mig vår mest stabila back sista halvan.
Jag försöker då tänka på att vi kommer att behöva skära ner och så. Det är möjligt att två backar till ska in. Då förlänger jag gärna med Lidström och tar in typ Printz, om han vill. Mycket hellre Lidström än Timmy.
Expert.