Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Välkommen till organisationen, Ölvestad!
Frågan om vad han kommer bidra med med sina kunskaper och hans svar "- Hur man är som djurgårdare." fick mig rysa rejält.
Frågan om vad han kommer bidra med med sina kunskaper och hans svar "- Hur man är som djurgårdare." fick mig rysa rejält.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har nyemissionen något att göra med kapprustningen för nästa års HA månntro? Mer kapital till spelarbudgeten?
-
- Säsongskort: Ja
Har väl varit tal om den under längre tid... Bla efterspelet till rättegången att MN skulle få aktier vid nyemissionen?Skidlöparn skrev:Har nyemissionen något att göra med kapprustningen för nästa års HA månntro? Mer kapital till spelarbudgeten?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Nyemission är ju sällan ett gott tecken... out of cash och sista utvägen att dra in stålar genom att späda ut aktieantalet! :/
Hur som... nån som vet om det är öppet för privat personer att handla eller om det bara är riktat mot kapitalstarka bolag/institutioner?
Hur som... nån som vet om det är öppet för privat personer att handla eller om det bara är riktat mot kapitalstarka bolag/institutioner?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
captcash skrev:Nyemission är ju sällan ett gott tecken... out of cash och sista utvägen att dra in stålar genom att späda ut aktieantalet! :/
Jobbigt att läsa nyheten om det?
"Emissionen, som sker med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt riktas till såväl existerande ca 90 aktieägare som medlemmar i Djurgårdens IF Ishockeyförening och andra som varaktigt kan bidra till klubbens långsiktiga utveckling."
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Det är ju just detta som låter så skumt med nyheten, dvs att det kräver folk som inte bara köper lite aktier utan verkligen kan bidra långsiktigt! Förklara gärna för mig exakt vad det innebär, mr läsexpert!medu82 skrev:captcash skrev:Nyemission är ju sällan ett gott tecken... out of cash och sista utvägen att dra in stålar genom att späda ut aktieantalet! :/
"Emissionen, som sker med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt riktas till såväl existerande ca 90 aktieägare som medlemmar i Djurgårdens IF Ishockeyförening och andra som varaktigt kan bidra till klubbens långsiktiga utveckling."
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Doyle
Kan DIF fotboll dra in 15 millar i gåvor så borde väl inte detta var ett mission impossible. Hoppas det inte blir lika dyster emission som hos r å t t a. De förlängde o förlängde men blev liksom inget klirr i kassan...ändå..
"VI ÄR INTE" a i k...
"VI ÄR INTE" a i k...
-
Ur ett ekonomiskt perspektiv för den enskila aktieägaren i Djurgården kan detta knappast vara en lukrativ investering, men vill man stötta föreningen är det bara slanta upp. Hoppas Stefan Persson öppnar plånboken.
-
captcash skrev:Det är ju just detta som låter så skumt med nyheten, dvs att det kräver folk som inte bara köper lite aktier utan verkligen kan bidra långsiktigt! Förklara gärna för mig exakt vad det innebär, mr läsexpert!medu82 skrev:captcash skrev:Nyemission är ju sällan ett gott tecken... out of cash och sista utvägen att dra in stålar genom att späda ut aktieantalet! :/
De 90 tidigare aktieägarna, medlemmar och folk med pengar (tex Stefan Persson)...
Så jag tolkar det...
Du behöver väl för fan inte ta så illa upp... Tog förgivet att du inte hade läst nyheten eftersom du undrar vilka som får köpa, eftersom du undrar om privatpersoner får köpa och det klart och TYDLIGT står att privatpersoner får köpa...
Dvs eftersom du är medlem så får du köpa.
Klargjort nog?
ja, tack!medu82 skrev:captcash skrev:Det är ju just detta som låter så skumt med nyheten, dvs att det kräver folk som inte bara köper lite aktier utan verkligen kan bidra långsiktigt! Förklara gärna för mig exakt vad det innebär, mr läsexpert!medu82 skrev:captcash skrev:Nyemission är ju sällan ett gott tecken... out of cash och sista utvägen att dra in stålar genom att späda ut aktieantalet! :/
De 90 tidigare aktieägarna, medlemmar och folk med pengar (tex Stefan Persson)...
Så jag tolkar det...
Du behöver väl för fan inte ta så illa upp... Tog förgivet att du inte hade läst nyheten eftersom du undrar vilka som får köpa, eftersom du undrar om privatpersoner får köpa och det klart och TYDLIGT står att privatpersoner får köpa...
Dvs eftersom du är medlem så får du köpa.
Klargjort nog?
Enligt signaturen Millwall här på forumet så är nyemission samma sak som fusk och snart konkurs
Men....det känns lite tveksamt.

Men....det känns lite tveksamt.
"En nyemission är när ett aktiebolag ger ut (emitterar) nya aktier.
Ett aktiebolag erbjuder allmänheten och/eller befintliga aktieägare att teckna nya aktier i företaget. Görs normalt sett för att hjälpa företaget finansiera en expansion, men kan även vara nödvändigt för att undvika konkurs. En nyemission ökar företagets aktiekapital och kassa."
Kan betyda en storsatsning är på gång eller är vi nära konkurs.
Ett aktiebolag erbjuder allmänheten och/eller befintliga aktieägare att teckna nya aktier i företaget. Görs normalt sett för att hjälpa företaget finansiera en expansion, men kan även vara nödvändigt för att undvika konkurs. En nyemission ökar företagets aktiekapital och kassa."
Kan betyda en storsatsning är på gång eller är vi nära konkurs.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tror det beror på dom ökade kraven på ekonomi inför nästa års SHL. Jävlar vad surt det skulle vara om vi går upp sportsligt men inte ekonomiskt.
Avskaffa tre mot tre.
Aldrig, aldrig någonsin skulle SHL låta det ske. Med tanke på att de verkligen försökt att ge oss en gratisplats tror jag inte att de skulle sparka ner oss igen när vi väl tagit oss upp!Mattias_87 skrev:Tror det beror på dom ökade kraven på ekonomi inför nästa års SHL. Jävlar vad surt det skulle vara om vi går upp sportsligt men inte ekonomiskt.
Hela SHL's licenskrav är ju ett skämt, dem ger ju ut dispanser hit och dit hela tiden.
Säkerligen kommer det bli stenhårt nu då 4 lag går upp nästa säsong! Nya kraven ska väl snart vara klara och presenteras senast till hösten!
Säkerligen kommer det bli stenhårt nu då 4 lag går upp nästa säsong! Nya kraven ska väl snart vara klara och presenteras senast till hösten!