Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

är det så att DIF vill satsa på denna spelare nästa säsong?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3984
Wilhelm Arwe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wilhelm Arwe »

Djurgårdare skrev:Jonas Fransson verkar vilja bort från Frölunda.Han kanske kan vara något DIF.
Först och främst heter han Johan Fransson, och utan att kommentera hans kvaliteter så är kanske inte riktigt förstärkningar något för DIF med sin nu ganska så breda trupp.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Inte i dagsläget, fast vem vet, gör han dundersuccé så kanske han flyttas upp. Men han ska tillsvidare endast förstärka J20 laget.
Bild
hamous

Inlägg av hamous »

Jag ser gärna en riktigt bra forward som kan plocka poäng.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Hynning borde vara intressant för DIF....http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 50,00.html
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Med Hynning och Pelle Eklund i laget kan vi ha chans på guld till nästa säsong. Om vi lyckas behålla alla backar och bygga vidare på deras stabilitet, Hörnqvist, Danielsson och Engqvist växer... Det kan bli riktigt kul!
Men det kanske lite önsketänkande också. Man borde väl kika på en säsong i taget.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Pelle Eklund? Nästa säsong? Jag hoppas du skämtar..
Bild
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Nja, Eklund känns väl inte så het. Nog för att han vet (visste) var målet är beläget så blir han ju inte yngre heller. Då borde vi kunna hitta något intressant i allsvenskan istället.

Arlbrant i Rögle som tidigare nämnts eller han finnen i Leksand som sprutat in mål de senaste säsongerna, Saarela möjligen? Minns inte riktigt vad han heter nu.

Personligen skulle jag hemskt gärna vilja se Hannula iDIF-tröjan. Kanske skulle gå att presentera någon bra lösning för honom där lönen inte är så vansinnigt hög i grunden?

Hur som helst så har vi en spännande framtid tror jag med många yngre talanger och rutinerade spelare så kan vi behålla merparten av truppen och byta ut Ericsson mfl mot bättre så ser det riktigt bra ut.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kenneth Bergqvist då..högerfattad och stockholmare

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=49
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

bergqvist har kontrakt över nästa!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Bergqvist är från Avesta, som senast jag kollade låg i Dalarna. Hynning däremot är stockholmare och lär ha startat sin ishockeybana i rätt färger. Arlbrandt är från Jönköping, tror nog inte att han väljer DIF om HV säger sitt.

Tycker att det är alldeles för tidigt att spekulera på olika vävningar. DIF har fortfarande inte ens säkrat elitseriekontraktet inför nästa säsong. OM man klarar det så bör första prioritet vara att hålla omsättningen i truppen så liten som möjligt (dvs inte sparka 10-12 personer i år igen) och sedan ha tålamod med de yngre spelarna i laget.
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Inlägg av Kid Notorious »

hardrocker35 skrev:Kenneth Bergqvist då..högerfattad och stockholmare

Honom behöver vi nog inte tänka så mycket mer på.
Han, tillsammans med andra spelare (T ex. Stefan Pettersson, Jonathan Hedström och Richard Lintner), lämnade DIF efter säsongen 03/04 då dom inte trivdes i laget.
Användarvisningsbild
tdk

Inlägg av tdk »

Varför har inte DIF gjort sig av med ett par backar som är överflödiga? eftersom att det är allmänt kännt att vi inte ha någon super bra ekonomi så borde det ju ha varit ganska smidigt och slippa betala lön till spelare som man inte har någon användnig av.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Kid Notorious skrev:
hardrocker35 skrev:Kenneth Bergqvist då..högerfattad och stockholmare

Honom behöver vi nog inte tänka så mycket mer på.
Han, tillsammans med andra spelare (T ex. Stefan Pettersson, Jonathan Hedström och Richard Lintner), lämnade DIF efter säsongen 03/04 då dom inte trivdes i laget.
Pettersson tålde inte att bli bänkad i slutspelet och fick nog. Dessutom krävde han en löjligt hög lön, villket DIF inte ville betala. Lintner är och kommer alltid vara en spelare som spelar vart som helst, bara pengarna är rätt. En del tycker att det är viktigt att trivas, och jag tror inte Lintner direkt vantrivdes i DIF, utan han vill ha mer pengar. Han tjänar förövrigt äckligt mycket pengar i Skellefteå.
I Hedströms fall hade det faktiskt med trivsel att göra, och om man inte trivs så kan man inte heller prestera, så är det.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om Hedström hade trivts i STHLM hade det varit en underbar spelare att få tillbaka. Den killen jade ensam burit fram oss i vissa matcher och dessutom gör han en hel del mål.

Lintner spelar precis som du säger där plånboken blir fetast. Lintner är för övrigt en spelare jag inte tycker är värd att satsa på. Han är helt enkelt för svag defensivt och vi har inte ekonomi nog att köpa in en back sombara kan avvändas i PP.
Skriv svar