Bara att inse att nästa års lag blir ett helt nytt lag. Vi ska inte ersätta någon utan vi måste bygga nytt. Vinner man guld kan jag förstå om man försöker ersätta tappen men vi åkte ut i kvarten och måste hitta nya vägar inte ersätta något som var halv bra.
ciirree skrev:Är det idag man nås av nyheten på hemsidan om att Högström väljer Ryssland kanske. Nåt vi fick reda på av SB för en vecka sedan.
Jag är inte bitter.
Det är inte direkt så att Spartak heller gått ut med det vad jag har sett. Medier kan alltid vara mycket snabbare med att skriva att folk är "klara".
Är det viktigt att vi får veta det nu direkt av DIF? Ser väl likadant ut i alla klubbar?
ciirree skrev:Är det idag man nås av nyheten på hemsidan om att Högström väljer Ryssland kanske. Nåt vi fick reda på av SB för en vecka sedan.
Jag är inte bitter.
Det är inte direkt så att Spartak heller gått ut med det vad jag har sett. Medier kan alltid vara mycket snabbare med att skriva att folk är "klara".
Är det viktigt att vi får veta det nu direkt av DIF? Ser väl likadant ut i alla klubbar?
Asså egentligen är det ingen big deal. Jag vet.
Men jag tycker bara att det kan skötas bättre.
Högström har själv bekräftat. Det ser jag som väldigt klart!
Viktigt och viktigt. Det kan vara kul med lite småupdates också. Inte bara när någon är klar.
Sen är det ju inte bara under Sillyn jag tycker det. Följer man Ek på Twitter så får man infon om DIF mycket snabbare än lagets egna Twitterkonto samt hemsidan.
DIF Hockey kan inte gå ut med info så som media kan göra. Det finns många aspekter att ta hänsyn till som DIF Hockey inte kan bortse från. Lita på att klubben informerar dig via klubbens officiella kanaler när informationen är redo att delas ut. //MOD
Kalliasson skrev:Var Armalis verkligen så mkt bättre, då han värvades, än Reideborn är nu?
Svar ja, Mantas hade varit riktigt bra i Mora.
Sen är jag inte totalt anti Reideborn som jag antydde tidigare, men det känns kanske inte som en målvakt laget tar stora steg framåt med.
Reideborn är ingen värvning jag drömmer om men helt ok ändå. Tellan sitter med en lön som förstamålvakt och jag tror inte man vill lägga alldeles för stora summor på en till målvakt. Då är utbudet inte så väldigt stort.
Med tanke på vårt allt annat än stabila försvar kombinerat med en önskan om att spela mer "offensivt" måste vi ha målvakter som håller en jämn och hög nivå. Av det jag har sett av Redieborn är han väldigt ojämn och lägger man då dessutom till Tellans ålder i mixen känns detta alternativ som väldigt lite bang för pengarna. ( Sportsligt skulle jag säga att det är rent farligt till och med inte minst om Tellan går sönder och behöver vila ett antal veckor i rad. )
Dessutom tvivlar jag på att Redieborn blir en "billig tvåa".
Jag är inte bitter.
Asså egentligen är det ingen big deal. Jag vet.
Men jag tycker bara att det kan skötas bättre.
Högström har själv bekräftat. Det ser jag som väldigt klart!
Viktigt och viktigt. Det kan vara kul med lite småupdates också. Inte bara när någon är klar.
Sen är det ju inte bara under Sillyn jag tycker det. Följer man Ek på Twitter så får man infon om DIF mycket snabbare än lagets egna Twitterkonto samt hemsidan.
Svårt att uppdatera om övergångar alltid. Mycket som kan spela in om man får eller inte osv.
Men skulle gärna se fler intervjuer med Tjomme och Jocke. Tankar om lagbygget, säsongen med mera. De behöver inte droppa några namn utan mer snacka om hur tänket går.
Jocke är ju väldigt vältalig och snackar bra med annan media så skulle säkert bli väldigt intressant.
Senast redigerad av mb81 den 2016-03-31 11:01:28, redigerad totalt 1 gånger.
Kall-El skrev:Med tanke på vårt allt annat än stabila försvar kombinerat med en önskan om att spela mer "offensivt" måste vi ha målvakter som håller en jämn och hög nivå. Av det jag har sett av Redieborn är han väldigt ojämn och lägger man då dessutom till Tellans ålder i mixen känns detta alternativ som väldigt lite bang för pengarna. ( Sportsligt skulle jag säga att det är rent farligt till och med inte minst om Tellan går sönder och behöver vila ett antal veckor i rad. )
Dessutom tvivlar jag på att Redieborn blir en "billig tvåa".
Lär ju vara en hel del billigare än Mantas. Så mot vad vi skulle ha så billigare iaf.
Men är inte en jätteenkel sits att sitta med en äldre målvakt med lön som förstamålvakt. Han gjorde en bra säsong nu men man vet ju aldrig hur länge det håller. Dessutom med en hel del skadebekymmer.
pulverapa skrev:Vi har en av världens mest lovande målvakter i Linus Söderström... Och Robin Jensen står på tur. Varför i helvete ska vi värva tillbaka Adam Reideborn, som skrev på för Modo när det såg som mörkast ut för oss?
Exakt. Detta gör mig vansinnig. Sket fullständigt i oss när det såg som mörkast ut och senaste matchen mot Lexand var verkligen talande för hur hans målvaktsspel ser ut och det är bedrövligt. Han hade inte kunnat stoppa en badboll.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Reiderborn är förmodligen det sämsta alternativet som finns på marknaden just nu. Ser hellre att man lägger lite extra stålar på en ny målvakt istället för att göra en sådan vansinnig chansning. Killen har ju till och med fått spela allsvensk och j20 match för att förbättra självförtroendet. Nej, Reiderborn är en målvakt som är på väg neråt i karriären och vi ska inte försöka få liv i den igen!
Kollade vilka målvakter som finns lediga från SHL och hockeyallsvenskan som känns aktuella. Pogge, Starkbaum och Rautio känns för dyra.
De enda jag hittade från shl förutom Reideborn är redan nämda Hanses. Sen finns det en del intressanta målvakter i allsvenskan men ingen som man kommer i byxan av direkt. Axel Brage är den jag blir mest sugen på isf. Men 27 år och ingen rutin från högre serier än allsvenskan.
Så marknaden med målvakter är verkligen tunn som isen på Saltsjön idag.
mb81 skrev:Kollade vilka målvakter som finns lediga från SHL och hockeyallsvenskan som känns aktuella. Pogge, Starkbaum och Rautio känns för dyra.
De enda jag hittade från shl förutom Reideborn är redan nämda Hanses. Sen finns det en del intressanta målvakter i allsvenskan men ingen som man kommer i byxan av direkt. Axel Brage är den jag blir mest sugen på isf. Men 27 år och ingen rutin från högre serier än allsvenskan.
Så marknaden med målvakter är verkligen tunn som isen på Saltsjön idag.
Erik Hanses är en målvakt som jag kan tänka mig som ersättare till Mantas. Men man behöver inte stirra sig blind på svenska marknaden heller. Finns till exempel en hel del bra målvakter i finska ligan med utgående kontrakt.