Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

Enligt hans agent har DIF inte brutit kontraktet

-Skickat från min OnePlus One via TapaTalk-
Senast redigerad av Sjöwall den 2015-03-19 13:28:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Skönt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Vafan Seawalled! Bilden fuckar med forumet!

Undrar vad han menade med sin lryptiska tweet och varför han tog bort den. Skönt iaf att kontraktet inte är brutet.
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Lundberg är inte den bästa spelaren, men kan säga att han kommer om vi ger han tid bli en bra spelare på den här nivån också.
Har följt han ganska nära då jag själv är från Södertälje, och själv spelat hockey med han. Nu är han yngre än mig men ändå.
Ge han tid så kan han nog göra en del nytta framöver. Nu måste KG använda sin hjärna och inse att vi behöver målskyttar
om Hedman kommer och Brodin fine, sen spelare som kan göra mål ja poäng helt enkelt. Helst ser jag att det blir en ny sportchef
som tar hand om värvningarna.
Violator77
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Violator77 »

Hoppas KG förstår att prio är två kreativa centrar som kan bryta mönstret och styra spelet (gentemot hur det såg ut i år). Problemet i år var ju att vi var sönderlästa någon gång i november och hade inga motmedel då.

Det behövs också så klart en back som kan slå ett bra första pass och som lugnt och sansat kan spela pucken ur zon vid pressade lägen. Robin Press har jag inte mycket för, vi har redan Högström och vi behöver inte ytterligare en allsvensk back "som kanske kan etablera sig på SHL-nivå".

Misstänker också att Nilson får Honkens roll att bära en kedja som är jobbig att möta och köra penalty kill nästa år.
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Faan....

Den här Silly-tråden har blivit som en drog för mig.
Uppskattningsvis kollar jag den var 30:e minut all vaken tid!

Men hittills har den inte fyllt mina behov! :lol:
Känns som säsongen varit över i flera månader fast den egentligen nyligen slutat för endast 3 lag.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Det är du inte ensam om. Helt sjukt startsidan snart detta forum haha.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Violator77 skrev:Hoppas KG förstår att prio är två kreativa centrar som kan bryta mönstret och styra spelet (gentemot hur det såg ut i år). Problemet i år var ju att vi var sönderlästa någon gång i november och hade inga motmedel då.

Det behövs också så klart en back som kan slå ett bra första pass och som lugnt och sansat kan spela pucken ur zon vid pressade lägen. Robin Press har jag inte mycket för, vi har redan Högström och vi behöver inte ytterligare en allsvensk back "som kanske kan etablera sig på SHL-nivå".

Misstänker också att Nilson får Honkens roll att bära en kedja som är jobbig att möta och köra penalty kill nästa år.
Jag tycker det är en jäkla skillnad på att värva spelare "i sin prime" från HA och hoppas dom håller i SHL. Som Alvarez och Deilert.

Robin Press är 20 år och gjort 30 poäng från blålinjen i Allsvenskans sämsta lag... Värvar vi Linus Hultström tror jag definitivt back nummer två kommer vara den billigare av dom två.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Är det någon som har en minsta aning om vart budgeten kan ligga kommande säsong?
Expert.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Vi är fler som kollar denna tråd HELA tiden :D
Rix

Inlägg av Rix »

Jag skulle ta paus från forumet ett tag, höll i två dagar, sen sitter man här och tokläser varje inlägg. Känslan jag har dock är att det kan bli lite tråkigare nyförvärv än vad man själv vill ha. Samtidigt är det alltid så i silly tider
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sillyn vi "skulle" haft förra året får vi den här våren/sommaren istället. Ska bli riktigt kul att följa. Mycket roligare än den tråkigaste vanliga säsongen i mannaminne åtminstone...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:Är det någon som har en minsta aning om vart budgeten kan ligga kommande säsong?
Inte mycket till en aning. Challe hade 28 miljoner att jobba med, sade han själv under nån match han var kommentator i om jag minns rätt. Därefter sade Stoppel, eller någon annan, att i och med insamlingar och andra intäkter så hade budgeten höjts. Jag minns inte exakt om de sa att den låg mellan 30-31 eller 31-32. Den var snäppet över 30 miljoner i alla fall.

I och med den fulla tv-licenspengen skulle jag gissa att den hamnar på 35+. Sedan återstår det att se hur mycket av den som används.

De lär väl sätta budgeten snart?
Puckey

Inlägg av Puckey »

Sallinen och Hultström klara, nice!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0496124.ab
Puckey

Inlägg av Puckey »

Gillar starkt att Hultström uppges ha gått ner i lön för att få spela för Djurgården, verkar som om Djurgårdshjärtat inte dött ut under åren i Linköping/Dalarna. Plötsligt känns nästa säsong bra mycket roligare!
Låst