Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av -daniel- »

gurra skrev:
-daniel- skrev: Ja, att han antagligen inte acceperat ett rimligt bud från DIFs sida...om det nu är så. Ifall Djurgår'n ens vill ha Otto i laget, vill säga.

Men min post handlade mer generellt om Magnutz vägran att tro på något som ändrar hans omdöme och inställning till Kristofer i det här fallet...
Du kan väl knappast säga att det är FEL av Otto att tacka nej till budet. Du har ingen aning om hur Ottos situation är. För det första finns det ju en möjlighet att han helt enkelt fått ett bud som inte är rättvist jämfört med vad andra spelare i laget har med tanke på vilket hjärta han visat år efter år. Det är en möjlighet. Den andra möjligheten är att han helt enkelt har räknat på hur mycket pengar han måste ha för att leva och kommit fram till att budet som DIF kom med helt enkelt inte räckte. Han har tackat nej och båda dessa två möjligheter och sen har inte hat bett om något. Han går inte ut i media och gråter vilket han skulle göra, han har visat fruktansvärt stor respekt för DIF. Han skulle kunna spela i ett annat lag för mer pengar. Det gör han inte heller för att han är just Otto. Om det är någon som absolut inte gjort något fel vare sig spelmässigt eller när det gäller kontrakt så är det Otto. Vad jag vet!
Jaha, förklara för mig vad han skall göra istället som inbringar 100k i månaden med noll utbildning i baggaget?

Jag tycker det känns rätt girigt att tacka nej till ett, i den sits som klubben befinner sig i, högst rimligt bud.

Men det största problemet känns som det börjar bli tveksamt att klubben ens vill ha honom i laget...och framförallt är jag väldigt rädd det påverkar gruppdynamiken.
Magnutz

Sv: Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
-daniel- skrev:Magnutz, du har nog skygglapparna på för att du inte vill tro Otto gjort något fel här. Nog dags att inse det ligger en, eller ett par hundar begravda i den här förbannade soppan...
Har skrivit det också. Att alla ben i denna utgrävning inte blottlagts. Sen avskyr jag journalister som gör sitt jobb på ett felaktigt sätt. Ros måste lära sig att ge fan i att skriva läsaren på näsan. Han har ju satt sin senaste artikel helt emot Otto. Han kunde besparat sig de 10 minuterna det tog honom att skriva artikeln om Ottos girighet och bara skrivit: Ottosson blåser DIF och fansen. Nobbade 70kkr. Kräver 100kkr. Lehiste säger att det varit många turer.

Ros ska gärna gräva i detta men då ska han fan göra det ordentligt och han har som journalist en förbannad skyldighet att sedan leverera materialet objektivt så att läsaren kan bilda sig en egen uppfattning. Amatör.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Låter bara som du är arg av resultatet av Ros research. Inte att den skulle vara utförd på ett dåligt sätt. Ser inte vad han gjort fel. Han har ju uppenbarligen fått dessa uppgifter och har ju journalistisk skyldighet att köra dom. Det är ju nyheter och han verkar väldigt säker på sin sak. Bara för att vi inte gillar att höra den förmodade sanningen betyder väl inte att Ros gjort ett dåligt jobb.
Jag har arbetat i 10 år med att hjälpa människor träna skrivfärdighet. Hans artikel i detta fall är hemsk. Den är endimensionell, dvs ger bara en sida rättvis behandling. Den är gravt vinklad. Ser bara ena sidan. Den innehåller ord och formuleringar som värderar åt läsaren. Det är en väldigt dålig nyhetsartikel och ligger mycket research bakom är det bara att beklaga. Icke godkänt.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Axel_K skrev:Fick Ros att erkänna att det var FÖRE insamlingen han nekade 70k i månaden. Därav så är artikeln antagligen helt tagen ur luften, var det så svårt att få honom att säga emot sig själv? Dumma journalister...
Vad snackar du om?

Det står i artikeln att det var FÖRE insamlingen han nobbade 70k. Alltså samtidigt som Fimpen, Ölvestad, DT och Mackan blev erbjudna sina kontrakt.

Vem har sagt något om nobbat bud på 70k NU?
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Här kan vi ha svaret på Ottos citat om att han inte får samma deal som andra spelare.

Tomas Ros ?@Rosenrasande
@fillefilander @hallmanmarie Jag vet att Otto har info om Ölvestads lön och att Ölvestad knappt behövde gå ned i Lön.

Intressant minst sagt. Vet att Jimmie låg ganska mycket under sitt marknadsvärde innan så tror inte han gått ner hela 50%.
Expert.
gurra

Inlägg av gurra »

-daniel- skrev: Jaha, förklara för mig vad han skall göra istället som inbringar 100k i månaden med noll utbildning i baggaget?

Jag tycker det känns rätt girigt att tacka nej till ett, i den sits som klubben befinner sig i, högst rimligt bud.

Men det största problemet känns som det börjar bli tveksamt att klubben ens vill ha honom i laget...och framförallt är jag väldigt rädd det påverkar gruppdynamiken.
Nej du missar min poäng. Jag struntar fullständigt i vad han ska göra för att tjäna 100k i månaden. Varför ber du MIG förklara det? Tror du jag har en blekaste aning om vad han funderar på att göra när han slutar med hockey?

Det enda vi vet att han tackat nej. Om han nu har tackat nej till 70 tusen så har han ju gjort det för att det inte passar honom, inte för att han vill vara elak mot DIF. Jag gör inte vilket jobb som helst till vilket pris som helst. Självklart anser jag som är en svensson att 70 tusen i månaden är mycket men Otto har gjort värderingen att det inte räcker. Då är det ju så. Det finns inget tvivel om att han är Djurgårdare och att han skulle vilja skada Djurgårn på nåt sätt, det skulle ju bara vara löjligt att påstå.

Kvar finns då enbart alternativet att: Av någon anledning, antingen privat eller pga DIF så kan han inte acceptera det budet. Vem är du att döma honom? Just honom av ALLA som tackat nej till kontrakt genom åren. Helt sjukt.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
Axel_K skrev:Fick Ros att erkänna att det var FÖRE insamlingen han nekade 70k i månaden. Därav så är artikeln antagligen helt tagen ur luften, var det så svårt att få honom att säga emot sig själv? Dumma journalister...
Det står i artikeln att det var FÖRE insamlingen han nobbade 70k. Alltså samtidigt som Fimpen, Ölvestad, DT och Mackan blev erbjudna sina kontrakt.

Det stod att han nekat ett bud nu i veckan och att han nekat 70k, i artikeln 5minuter efter den släpptes. Stod ingenting om att det var i maj.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Axel_K skrev:
SirDIFalot skrev:

Det stod att han nekat ett bud nu i veckan och att han nekat 70k, i artikeln 5minuter efter den släpptes. Stod ingenting om att det var i maj.
"Men nu kan Sportbladet avslöja att klubben redan före insamlingen erbjöd 36-åringen en lön på 70 000 kronor i månaden.

Djurgårdsveteranens svar: Ett krav på minst 100 000 kronor."

Sedan nämner de i artikeln att han fått flera bud sedan dess men de är ju sänkta bud som han nobbat.
Expert.
gurra

Inlägg av gurra »

SirDIFalot skrev:Här kan vi ha svaret på Ottos citat om att han inte får samma deal som andra spelare.

Tomas Ros ?@Rosenrasande
@fillefilander @hallmanmarie Jag vet att Otto har info om Ölvestads lön och att Ölvestad knappt behövde gå ned i Lön.

Intressant minst sagt. Vet att Jimmie låg ganska mycket under sitt marknadsvärde innan så tror inte han gått ner hela 50%.
Ja nu kan väl alla som hyllar den där Ros se att historien som målats upp får en liten twist av mr Ros han själv. Nu borde även ni Ros-dyrkare inse att det som skrivs någonstans inte behöver vara sant. Så kan det vara på internet ibland.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

gurra skrev:
-daniel- skrev: Jaha, förklara för mig vad han skall göra istället som inbringar 100k i månaden med noll utbildning i baggaget?

Nej du missar min poäng. Jag struntar fullständigt i vad han ska göra för att tjäna 100k i månaden. Varför ber du MIG förklara det? Tror du jag har en blekaste aning om vad han funderar på att göra när han slutar med hockey?

Det enda vi vet att han tackat nej. Om han nu har tackat nej till 70 tusen så har han ju gjort det för att det inte passar honom, inte för att han vill vara elak mot DIF. Jag gör inte vilket jobb som helst till vilket pris som helst. Självklart anser jag som är en svensson att 70 tusen i månaden är mycket men Otto har gjort värderingen att det inte räcker. Då är det ju så. Det finns inget tvivel om att han är Djurgårdare och att han skulle vilja skada Djurgårn på nåt sätt, det skulle ju bara vara löjligt att påstå.

Kvar finns då enbart alternativet att: Av någon anledning, antingen privat eller pga DIF så kan han inte acceptera det budet. Vem är du att döma honom? Just honom av ALLA som tackat nej till kontrakt genom åren. Helt sjukt.

Använder du argumentet att pengarna kanske inte räckte så får du tåla den motfrågan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

gurra skrev:
SirDIFalot skrev:Här kan vi ha svaret på Ottos citat om att han inte får samma deal som andra spelare.

Tomas Ros ?@Rosenrasande

Ja nu kan väl alla som hyllar den där Ros se att historien som målats upp får en liten twist av mr Ros han själv. Nu borde även ni Ros-dyrkare inse att det som skrivs någonstans inte behöver vara sant. Så kan det vara på internet ibland.
Vad snackar du om...? Skulle detta göra hans tidigare uppgifter mindre riktiga?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

gurra skrev:

Tomas Ros ?@Rosenrasande

Say what?
Magnutz

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
gurra skrev:

Tomas Ros ?@Rosenrasande

Ros är en hemskt dålig journalist. Så är det. Han kan inte skilja på sitt arbete och sina personliga åsikter.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Finns det något jag hatar mer än aik är det äckliga as till journalister som skriver vad som helst för att sälja så mycket som möjligt.. Undantag för hallman..
Senast redigerad av Raus den 2012-07-22 23:52:23, redigerad totalt 1 gånger.
Losing all hope was freedom.
gurra

Inlägg av gurra »

-daniel- skrev:
gurra skrev:

Använder du argumentet att pengarna kanske inte räckte så får du tåla den motfrågan.
För att göra det extra enkelt så drar jag till med en annan hypotetisk möjlighet: Han kanske har fått erbjudande att bli den första människan på Mars och för att få göra det så måste han finansiera sin astronoututbildning själv och därför behöver han flera stålars. Denna mars-förklaring skulle vara acceptabel. Det skulle ju vara en stor ära att få bli den första människan på mars. Jag säger alltså inte att det är så utan jag inser att min mars-historia är HÖGST osannolik. Men jag vet inte.

Men istället för att sitta och kasta larviga internet-tjaffsar-argument som jag precis levererade ovan så frågar jag istället följande så att detta inte bara blir trams:

Jag förstår att du är skeptisk till en insamlingen. Det är ju Otto själv t o m så du och han är ju på samma sida där. Men varför hamnar det dåligt ljus på otto? Jag förstår inte vad han gjort för att det dåliga ljuset ska lysa på honom. Han går förmodligen hemma och plockar i sin rabatt och tränar om dagarna. Han har ju inte valt att det ska bli denna circus.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
gurra skrev:

Tomas Ros ?@Rosenrasande

Ros är en hemskt dålig journalist. Så är det. Han kan inte skilja på sitt arbete och sina personliga åsikter.

Jag tycker han har ett väldigt bra trackrecord när det gäller att "outa" saker i Sportbladet. Han är väldigt bra när det kommer till Silly Season. Skumma åsikter allt som oftast dock.

Tycker du hans artikel är vinklad så får du nog prata med källan som har gett honom dessa uppgifter, det är ju trots allt den personen som givit honom den här storyn. Uppenbarligen är det ju en person som Ros känner att han kan lita på till 100%. Annars skulle han inte gå ut såhär hårt.
Expert.
Skriv svar