Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Challe Berglund

Inlägg av Nummer19 »

"Tillsammans är vi starka, tillsammans är vi JÄÄÄÄVLIGT starka!"
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Pontulf

Inlägg av Pontulf »

Stort Challe! Mycket STORT, hoppas dina sköna värvningar fortsätter! <3
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Äntligen.

Ledsen, men Challe har inte dom tränarkunskaperna som är nödvändiga för att lyckas.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

pulverapa skrev: Jag ska nog svina lite, precis som de svinar mot oss när vi är i deras hall. Fy fan vad otrevliga de är. Man får inte ens gå och pissa två minuter innan perioden är slut utan att de ska börja tjafsa och blockera vägen för en: "Man går när perioden är slut". Vilka idioter.
Haha! Löjligaste jag hört på länge.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

VAFAN? Varför blev inte Säcken ny huvudtränare? Som många, under en längre tid, varit inne på hade det utifrån de givna omständigheterna varit en fullgod lösning. Vad vi behöver är en ny röst i båset, inte samma kille som i princip inte lyckades med någonting efter Hardy fick kicken. Vill bara påpeka att jag inte har något emot Tony, men det känns som en väldigt märklig lösning...
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Challe Berglund

Inlägg av Tessan »

Läste nåt uttalande av Säcken själv, de hade diskuterat min tolkning är att Säcken inte ville.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Challe ut, Zabel in.

Reaktion på det?

Ingen optimal lösning, men åtminstone en bättre lösning.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Tapout1891
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Tapout1891 »

pulverapa skrev:
#10 skrev:
Pogue Mahone skrev:Jag skiter fullständigt i om Zabel är omtyckt bland spelarna eller inte. Är det så att spelarna inte kan ta till sig och spela bra om de inte har en tränare de är bästa polare med så är det kört i vilket fall.

Nog finns det lag som presterar där tränaren bara är tränare och inte behöver vara någon spelarna kan gråta ut vid.

Sen vet jag inte hur stor skillnaden är mellan Zabel och Challes hockeytänk. Dem kanske är identiska???

Bara hoppas folk stöttar laget framöver. De behöver verkligen känna att på Hovet är vi älskade, på Hovet har vi stöd, på Hovet är vi starka. Vill att de ska längta till varje match på Hovet, inte känna någon ångest över att förlora, bara känna glädje i att komma ut på isen med DIF skölden inför alla supportrar. Sen vinna såklart, annars jäklar ska de få höra!...

Det bästa jag läst på länge, dom ska fan känna att hemma i våran borg står hela publiken bakom oss och stöttar laget hur matcherna än utvecklar sig, hur publiken beter sig kan fan vara skillnaden mellan kvalserie eller inte!
Jag ska nog svina lite, precis som de svinar mot oss när vi är i deras hall. Fy fan vad otrevliga de är. Man får inte ens gå och pissa två minuter innan perioden är slut utan att de ska börja tjafsa och blockera vägen för en: "Man går när perioden är slut". Vilka idioter.
Jag är med dig broder, ska svina som fan mot dom imorgon.
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
Användarvisningsbild
Throttle

Inlägg av Throttle »

Vill 'Hallam-effekt' nu och börja må bra igen. Go Dif
1891
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

kotten skrev:VAFAN? Varför blev inte Säcken ny huvudtränare? Som många, under en längre tid, varit inne på hade det utifrån de givna omständigheterna varit en fullgod lösning. Vad vi behöver är en ny röst i båset, inte samma kille som i princip inte lyckades med någonting efter Hardy fick kicken. Vill bara påpeka att jag inte har något emot Tony, men det känns som en väldigt märklig lösning...
Berodde väl på att Zabel inte accepterade att gå ner som J20 tränare igen? Läste nånting om de och detta var väl den ända lösningen vi hade råd med
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av pulverapa »

Tapout1891 skrev:
pulverapa skrev:
#10 skrev:
Pogue Mahone skrev:Jag skiter fullständigt i om Zabel är omtyckt bland spelarna eller inte. Är det så att spelarna inte kan ta till sig och spela bra om de inte har en tränare de är bästa polare med så är det kört i vilket fall.

Nog finns det lag som presterar där tränaren bara är tränare och inte behöver vara någon spelarna kan gråta ut vid.

Sen vet jag inte hur stor skillnaden är mellan Zabel och Challes hockeytänk. Dem kanske är identiska???

Bara hoppas folk stöttar laget framöver. De behöver verkligen känna att på Hovet är vi älskade, på Hovet har vi stöd, på Hovet är vi starka. Vill att de ska längta till varje match på Hovet, inte känna någon ångest över att förlora, bara känna glädje i att komma ut på isen med DIF skölden inför alla supportrar. Sen vinna såklart, annars jäklar ska de få höra!...

Det bästa jag läst på länge, dom ska fan känna att hemma i våran borg står hela publiken bakom oss och stöttar laget hur matcherna än utvecklar sig, hur publiken beter sig kan fan vara skillnaden mellan kvalserie eller inte!
Jag ska nog svina lite, precis som de svinar mot oss när vi är i deras hall. Fy fan vad otrevliga de är. Man får inte ens gå och pissa två minuter innan perioden är slut utan att de ska börja tjafsa och blockera vägen för en: "Man går när perioden är slut". Vilka idioter.
Jag är med dig broder, ska svina som fan mot dom imorgon.
Matchen är på söndag, haha.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tror dock att Challe blir en riktigt bra sportchef.

Tänk om man hade någon som Västerås scout/värvningsansvarige dock.

Broc Little
Evan McGrath
Christian Larrivée
Pär Arlbrandt
Niklas Olausson
Damien Fleury
Elias Fälth
Johan Gustafsson
Brady Leisenring
Matt Fornataro
Victor Backman
Thomas Mitell
Sebastian Meijer

Imponerande träffsäkerhet - speciellt med utländska spelare. Vi borde värva honom ;)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

En kväll som denna skall man bara njuta, men jag känner ändå lite oro inför framtiden om NHL drar igång och att vi tappar flera spelare till JVM. Här har Challe något att fundera över och planera inför. Även utan Murray, Landeskog och Hörnqvist skall vi vara ett topp lag i Allsvenskan, men som det ser ut nu klarar vi nog det inte utan dem.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Buford skrev:En kväll som denna skall man bara njuta, men jag känner ändå lite oro inför framtiden om NHL drar igång och att vi tappar flera spelare till JVM. Här har Challe något att fundera över och planera inför. Även utan Murray, Landeskog och Hörnqvist skall vi vara ett topp lag i Allsvenskan, men som det ser ut nu klarar vi nog det inte utan dem.
Ikväll fick vi alla se hur bra Murray är för detta lag med ett flertal juniorer bland backarna.

Byt Murray mot Falk eller annan junisback i dagens match och ....

Hemsk tanke. Hoppas verkligen Challe sonderar efter en stabil back (ifall lockouten blåses av).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Hatten av, Charles. Din ärlighet behöll din storhet och stolthet bland oss fans.
Ett stort agerande.

Sir Charles!
Säg den glädje som varar
Skriv svar