Wesslau är riktigt jävla bra (för det mesta).
Tycker också att Carlsson går före MT i 5v5. Igår såg man definitivt att Carlsson var villig att åka skridskor och kämpa. Skiter i om han inte producerar för i jämförelse gör inte MT något alls. Fan Nilson ser ju ut som Usain Bolt i jämförelse med MT. Dock ligger väl båda två högt upp på min lista över spelare att bänka när alla är tillgängliga...förutsatt att dom andra inte är sämre.
Ragge måste börja köra extraträning med Claesson, killen kan verkligen inte få pucken att lämna egen zon om det inte är så att motståndarna håller på att byta. Vet inte hur många ggr han kunde ha lättat ut pucken i mittzon igår men istället så skulle han försöka transportera den för att bli upphunnen av en checkande forward som gjorde att han tappade pucken. Bom-Bom och Kyle i all ära men Claesson är vår största säkerhetsrisk i egen zon i mitt tycke.
Fjärdekedjan gör fortfarande ett förbannat bra jobb. Kempe var jag lite bitter på förra året och undrade va fan vi skulle ha honom till när vi hade så många "bra" egenproducerade juniorer. Nu tycker jag dock att han är en av dom som spelar bäst. Det är synd att han inte göra några fler baljor men fan vilken pain in the ass han är på motståndarna, riktigt bra backchecking också.
Skönt att se att förstakedjan kan producera, när dom tre har kemin så är det en väldigt välkomponerad kedja. Lite problem i egen zon men så länge dom gör fler framåt är det ok

Hörde av en säker källa i helgen lite blandade tankar om Hardy och bl.a. förefaller det som om att flesta spelarna (iaf de äldre) är nöjda med honom. Han är ingen mysfarbror och du får ingen feedback om du inte frågar honom direkt, det har de andra två hand om och detta tycker många är fine. Visst kan det finnas undantag men för att vara helt ärlig så är det ju på samma sätt på många arbetsplatser. Oftast får man fråga chefen om feedback, sällan man får den serverad veckovis. Däremot så verkar det som om missnöjet är högre bland de yngre...eller ja deras agenter iaf. Ett inte allt för långt långskott är att det är dessa (agenterna) som spridit skit till tidningarna. När någon av de yngre blir bänkad eller får mindre speltid snackar deras agenter direkt med Järlan och påstår att det hämmar deras utveckling och om dom inte får speltid kommer dom söka sig vidare. Detta i sin tur leder till att Järlan snackar med tränarna och försöker pusha för att dessa inte ska bänkas, denna påverkan ska visst vara rätt stor. Visst det kan jag delvis förstå, klart det är enklare att ta ett "bekvämt" beslut och slippa skiten från sportchefen och bänka någon som inte har en lika jobbig agent. När jag tänkt på DIF-hockey har jag inte tänkt mycket på agenternas påverkan (varit lite naiv) men uppenbarligen är dessa med mer i spelet än vad iaf jag trott.
Trevligt att se nästan 7000 på matchen igår, även om väldigt många var barn. Tycker klacken höll rätt bra låda trots den ringa omfattningen.