Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av crike »

Blandade punkter efter att ha sett gårdagens match på plats.

Wesslau är riktigt jävla bra (för det mesta).

Tycker också att Carlsson går före MT i 5v5. Igår såg man definitivt att Carlsson var villig att åka skridskor och kämpa. Skiter i om han inte producerar för i jämförelse gör inte MT något alls. Fan Nilson ser ju ut som Usain Bolt i jämförelse med MT. Dock ligger väl båda två högt upp på min lista över spelare att bänka när alla är tillgängliga...förutsatt att dom andra inte är sämre.

Ragge måste börja köra extraträning med Claesson, killen kan verkligen inte få pucken att lämna egen zon om det inte är så att motståndarna håller på att byta. Vet inte hur många ggr han kunde ha lättat ut pucken i mittzon igår men istället så skulle han försöka transportera den för att bli upphunnen av en checkande forward som gjorde att han tappade pucken. Bom-Bom och Kyle i all ära men Claesson är vår största säkerhetsrisk i egen zon i mitt tycke.

Fjärdekedjan gör fortfarande ett förbannat bra jobb. Kempe var jag lite bitter på förra året och undrade va fan vi skulle ha honom till när vi hade så många "bra" egenproducerade juniorer. Nu tycker jag dock att han är en av dom som spelar bäst. Det är synd att han inte göra några fler baljor men fan vilken pain in the ass han är på motståndarna, riktigt bra backchecking också.

Skönt att se att förstakedjan kan producera, när dom tre har kemin så är det en väldigt välkomponerad kedja. Lite problem i egen zon men så länge dom gör fler framåt är det ok :)

Hörde av en säker källa i helgen lite blandade tankar om Hardy och bl.a. förefaller det som om att flesta spelarna (iaf de äldre) är nöjda med honom. Han är ingen mysfarbror och du får ingen feedback om du inte frågar honom direkt, det har de andra två hand om och detta tycker många är fine. Visst kan det finnas undantag men för att vara helt ärlig så är det ju på samma sätt på många arbetsplatser. Oftast får man fråga chefen om feedback, sällan man får den serverad veckovis. Däremot så verkar det som om missnöjet är högre bland de yngre...eller ja deras agenter iaf. Ett inte allt för långt långskott är att det är dessa (agenterna) som spridit skit till tidningarna. När någon av de yngre blir bänkad eller får mindre speltid snackar deras agenter direkt med Järlan och påstår att det hämmar deras utveckling och om dom inte får speltid kommer dom söka sig vidare. Detta i sin tur leder till att Järlan snackar med tränarna och försöker pusha för att dessa inte ska bänkas, denna påverkan ska visst vara rätt stor. Visst det kan jag delvis förstå, klart det är enklare att ta ett "bekvämt" beslut och slippa skiten från sportchefen och bänka någon som inte har en lika jobbig agent. När jag tänkt på DIF-hockey har jag inte tänkt mycket på agenternas påverkan (varit lite naiv) men uppenbarligen är dessa med mer i spelet än vad iaf jag trott.

Trevligt att se nästan 7000 på matchen igår, även om väldigt många var barn. Tycker klacken höll rätt bra låda trots den ringa omfattningen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

crike skrev: Ragge måste börja köra extraträning med Claesson, killen kan verkligen inte få pucken att lämna egen zon om det inte är så att motståndarna håller på att byta. Vet inte hur många ggr han kunde ha lättat ut pucken i mittzon igår men istället så skulle han försöka transportera den för att bli upphunnen av en checkande forward som gjorde att han tappade pucken. Bom-Bom och Kyle i all ära men Claesson är vår största säkerhetsrisk i egen zon i mitt tycke.
Jag håller med dig att Claesson är livsfarlig i egen zon men nu är ju inte Ragge kvar i organisationen, så det där är Monténs uppgift (som han inte verkar sköta fullt ut, som flera redan varit inne på). :wink:
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:
crike skrev: Ragge måste börja köra extraträning med Claesson, killen kan verkligen inte få pucken att lämna egen zon om det inte är så att motståndarna håller på att byta. Vet inte hur många ggr han kunde ha lättat ut pucken i mittzon igår men istället så skulle han försöka transportera den för att bli upphunnen av en checkande forward som gjorde att han tappade pucken. Bom-Bom och Kyle i all ära men Claesson är vår största säkerhetsrisk i egen zon i mitt tycke.
Jag håller med dig att Claesson är livsfarlig i egen zon men nu är ju inte Ragge kvar i organisationen, så det där är Monténs uppgift (som han inte verkar sköta fullt ut, som flera redan varit inne på). :wink:

Får jag skylla på att det är måndag? Eller va fan, ta in han som konsult ;)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:
ta in han som konsult ;)
Yes please, skulle behövas... :wink:

Tyvärr tror jag han kommer vara kvar i Almtuna framöver.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
Håller med.

Varför får inte Holm mer istid än Claesson?
Helst skulle jag se att vi köpte in en etablerad back, men det kommer vi aldrig lägga pengarna på. Som vanligt köps väl en 17:e forward in strax före transferfönstret stängs.
Varför kan vi aldrig ha sex dugliga backar?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Lite löjligt i intervjun med målvaktstränaren om Tellan kontra Wesslau. Reportern inleder med "Två målvakter som tagit DIF till final", ja det är såklart sant, men vi har ju faktiskt vunnit guld med den ene två gånger. Dessutom säger tränaren att han inte trodde att Tellan skulle vara så "bra" som han varit. Nu har ju inte Tellan direkt varit lysande än utan helt okej, men att säga "så bra trodde jag han inte skulle vara" är ju löjligt. Snacka om att man inte haft koll på honom de senaste åren utan bara tittat på hur mycket han stått. Ja, jag har sett han i KHL och NHL de senaste åren och då har han gjort några riktigt bra matcher.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

På tal om något heöt annat har Växlö nu ordnat ny klubb åt en forward som inte riktgit passafde in hos dem.

Hur vore det om vi försökte göra samma sak?
Magnutz

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

Kall-El skrev:På tal om något heöt annat har Växlö nu ordnat ny klubb åt en forward som inte riktgit passafde in hos dem.

Hade inte han ett tryout-kontrakt som precis går ut?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
Kall-El skrev:På tal om något heöt annat har Växlö nu ordnat ny klubb åt en forward som inte riktgit passafde in hos dem.

Nä det tror jag inte, det var en spelare (typ Åhsberg eller nåt) som var med i kvalserien med Växjö i fjol så han har hängt med ett tag.

Men tanken slog mig också angående framförallt Carlsson. Det skulle förvåna mig något kopiöst dock, för "han är ju en sån otroligt trevlig person".
Magnutz

Re: Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev:

Nä det tror jag inte, det var en spelare (typ Åhsberg eller nåt) som var med i kvalserien med Växjö i fjol så han har hängt med ett tag.

Men tanken slog mig också angående framförallt Carlsson. Det skulle förvåna mig något kopiöst dock, för "han är ju en sån otroligt trevlig person".
Jo, men inför ES fick han ett tryoutkontrakt. ;)
kaminor

Inlägg av kaminor »

Enligt AB var det ett tryout-kontrakt i alla fall:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4000760.ab
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Aha, det var ett jäkla långt tryout kontrakt i så fall.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:
crike skrev: Varför kan vi aldrig ha sexdugliga backar?
Jomen det har vi väl? Tänk dig BomBom när han smyger upp bakifrån med klubban i båda händer - då är man inte kaxig! :P

:wink:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Aha, det var ett jäkla långt tryout kontrakt i så fall.
3 månader va?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Alright trodde han hade kontrakt då han lirade för klubben säsongen före, men det tar dock inte ifrån det faktum att spelare med kontrakt har försvunnit för en del klubbar under säsong.

Det är ju så smärtsamt uppenbart att vår anrättning saknar något att en idé som borde prövas är om man kunde byta bort någon som inte riktigt har färgat för att låta han få en nytändning samt för oss att få in lite nytt blod, men här verkar man tyvärr mer tro på att tröjbyten skall ge effekt istället.

Framför allt har vi ett gäng med lite äldre forwards som kanske skulle må bra av en ny utmaning.
Skriv svar