Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Edin »

Mäklaren skrev:
Edin skrev:Vad hände idag? Period 1 & 2 var ju fruktansvärt sömniga, man kunde ju tro att hälften hade däckat eller led av en fruktansvärd bakfylla. När Martin klev in i tredje blev det dock en jävla drag!

Sedan var ju aktiv begravning särskilt usla (Blue Brigade givetvis undantaget). Inte ens Ohly körde helhjärtat.
Sitter Ohly på Aktiv? Aldrig sett.
Han stod där idag i alla fall, såg honom flera gånger. I vanliga fall så har jag för mig att han brukar sitta ganska högt upp, till vänster om A18.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Kentta skrev:Ja det var sista gången man var på "aktiv" sittplats, hädanefter kommer jag troligtvis sitta på vanlig sittplats där man kan sitta ner och vara tyst med gott samvete. Maken till sämre tillställning på den sektionen har jag aldrig sett.
Hahaha!
Ställ dig upp och sjung för fan. Har själv säsongskort på Aktiv, men ställde mig i klacken idag.
Dra igång sektionen bara!
DIF!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Daniel942 skrev:
Kentta skrev:Ja det var sista gången man var på "aktiv" sittplats, hädanefter kommer jag troligtvis sitta på vanlig sittplats där man kan sitta ner och vara tyst med gott samvete. Maken till sämre tillställning på den sektionen har jag aldrig sett.
Hahaha!
Ställ dig upp och sjung för fan. Har själv säsongskort på Aktiv, men ställde mig i klacken idag.
Känns ju bara löjligt att stå där och gapa när folket under en antingen står upp och håller käften eller sitter ner.. Jaja, vet i alla fall var jag ska sitta nästa gång. :)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Kentta skrev:
Daniel942 skrev:
Hahaha!
Känns ju bara löjligt att stå där och gapa när folket under en antingen står upp och håller käften eller sitter ner.. Jaja, vet i alla fall var jag ska sitta nästa gång. :)
Japp det är ju jävligt löjligt att sjunga fram DIF till en seger. Förstår dig.
DIF!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Åhh, äh, skitsamma. Du förstår mig nog innerst inne ändå. :wink:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kentta skrev:Åhh, äh, skitsamma. Du förstår mig nog innerst inne ändå. :wink:
Var inte så jävla svensk. Fegis!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
Mäklaren skrev:
Edin skrev:Vad hände idag? Period 1 & 2 var ju fruktansvärt sömniga, man kunde ju tro att hälften hade däckat eller led av en fruktansvärd bakfylla. När Martin klev in i tredje blev det dock en jävla drag!

Sedan var ju aktiv begravning särskilt usla (Blue Brigade givetvis undantaget). Inte ens Ohly körde helhjärtat.
Sitter Ohly på Aktiv? Aldrig sett.
Han stod där idag i alla fall, såg honom flera gånger. I vanliga fall så har jag för mig att han brukar sitta ganska högt upp, till vänster om A18.
Ohly har säsongskort på Rad 10 någonstans.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

För mig blir det nog aktiv nästa år. Känner att jag och mitt sällskap är för aktiva för vanliga sittplats. På långsidan är det en väldigt fin linje mellan att bidra till en grym stämning, samtidigt som man inte vill skrämma bort "vanligt" folk som kommer för att se på hockey som vanliga människor.

Då är frågan om det blir "ohlysidan" eller min nuvarande sida (a11)..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Klacken tror fortfarande att Aktivsittplats är klackfolk som har mycket pengar och därför betalar dubbelt så mycket för en klackplats.

AS är inte klacksektion.

Visst finns det tappra själar som kör varje match (BlueBrigade plus ett antal till) men resten kommer inte stå upp och sjunga varje match. Så är det.

Alla skulle väl tycka om att hela hovet stod upp och sjöng varje match, men det kommer inte att hända.

Jag tycker att vi är förvånansvärt många som står upp mestadels och sjunger på AS.

Jag drar det ett varv till.

AS kommer inte, förutom slutspel, derby och andra speciella matcher, vara en klack. Då hade vi köpt biljett i klacken för halva priset (dock finns det ju folk som aldrig sjunger, dock är dom färre än i klacken).
AS kommer hjälpa till vid ljudtoppar och förstärka dessa, växelsånger m.m.
Fast AS är lite kräsnare än klacken. Enligt klacken kan man sjunga sittplats ställ er upp och sittplats ge oss en sång 5-6 ggr på en period utan att det blir pinsamt. Funkar inte i AS. Man kan dra igång Hardy Nilssons järnkaminer 4-5 ggr per period, funkar inte i AS. KÄMPA djurgården 3-4 ggr per period funkar inte i AS.

Nu talar jag självklart inte för individerna på AS utan gruppen som helhet(som jag uppfattar den).

Jag tycker klacken var riktigt bra i sista perioden. Bra uthållighet övriga perioder även fast ljudtopparna då var låga.

Vill bara poängtera att detta inte är någon personlig kritik, är bara det att klacken verkar överskatta AS, AS är ingen klacksektion.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Håller helt med android. Det är klackens uppgift att sjunga, och en ren bonus när AS ställer sig upp och eldar på (förvisso står jag själv 99% av matcherna på AS och en hel del folk runt om mig men det skal fan inte vara något krav när man pröjsar det dubbla mot klackkort).
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Ohly var en av dom som sjöng mest på AS och stog upp under stora delar av matchen.
Mash

Inlägg av Mash »

Ohly sitter snett bakom mig och fy fan vad han kan texter :D Blir lite smått skrämd faktiskt. Bra insats idag, härliga ramsor om domarna! :D

Vi borde börja bua eller sjunga något så extremt när bortalaget har timeout, dom kan ju inte få snacka ostört :twisted:
Användarvisningsbild
Tooga

Inlägg av Tooga »

Mash skrev:Vi borde börja bua eller sjunga något så extremt när bortalaget har timeout, dom kan ju inte få snacka ostört :twisted:
Det var ju helt fantastiskt när vi gjorde så mot hv71 under första finalen. De kan fan inte ha hört någonting. :lol:
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mash skrev:Ohly sitter snett bakom mig och fy fan vad han kan texter :D Blir lite smått skrämd faktiskt. Bra insats idag, härliga ramsor om domarna! :D

Vi borde börja bua eller sjunga något så extremt när bortalaget har timeout, dom kan ju inte få snacka ostört :twisted:
Hm, han sitter 3 rader bakom mig precis ;)
DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Daniel942 skrev:
Mash skrev:Ohly sitter snett bakom mig och fy fan vad han kan texter :D Blir lite smått skrämd faktiskt. Bra insats idag, härliga ramsor om domarna! :D

Hm, han sitter 3 rader bakom mig precis ;)
Så du är den jäveln som sitter ner hela matchen! Haha nej skämt å sido, han är trevlig att prata med i alla fall. Han kan mycket om hockey och sjunger gör han med, stört skön snubbe :D
Skriv svar