Det är en obestridbar forumsanning att han är den sämsta tränaren som gått på 2 ben, sämre än Kimby t.o.m.Praljak skrev: ↑2026-04-04 13:30:12Varför slänga bort Patrik Andersson, han har väl gjort det bra eller du kanske har läst att nån annan sagt det tidigareklintan85 skrev: ↑2026-04-03 00:29:21 Robert Ohlsson sitter nog lite löst i Frölunda nu efter fiaskot. Kanske något att försöka locka över. Kimby har gjort det väldigt bra för att vara första säsongen men jag är lite tvecksam om han är bra nog för att ta nästa steg. Skulle gärna se Robban tillbaka som huvudtränare igen och Kimby kanske kan ta assisterade. Kommer alddrig hända men det skulle vara härligt. Och slänga bort Patrik Andersson och in med en bra backtränare som i Stefan Nyman klass.
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Det hoppas jag inte på. Utan att det ska vara något agg eller så, men det är nog bättre för både DIF och Victor att han isåfall går till AHL nästa säsong än att han missar försäsong och första 10-15 matcher och ska ansluta sen.
Dessutom tror jag nog vi aldrig kommer se "lån efter camp"-lösningen under Wikens tid.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
Tyvärr har ju hans AHL-test gått alldeles för bra. Bara börja planera för en säsong utan Eklund.dr111DIF skrev: ↑2026-04-04 13:59:14Det hoppas jag inte på. Utan att det ska vara något agg eller så, men det är nog bättre för både DIF och Victor att han isåfall går till AHL nästa säsong än att han missar försäsong och första 10-15 matcher och ska ansluta sen.
Dessutom tror jag nog vi aldrig kommer se "lån efter camp"-lösningen under Wikens tid.
Expert.
Silly Season 2026/27
Man blir jäkligt glad för Eklunds skull. Aldrig varit med om.en spelate som så gärna vill till Amerikatt och spela hockey.SirDIFalot skrev: ↑2026-04-04 14:40:03Tyvärr har ju hans AHL-test gått alldeles för bra. Bara börja planera för en säsong utan Eklund.dr111DIF skrev: ↑2026-04-04 13:59:14Det hoppas jag inte på. Utan att det ska vara något agg eller så, men det är nog bättre för både DIF och Victor att han isåfall går till AHL nästa säsong än att han missar försäsong och första 10-15 matcher och ska ansluta sen.
En genuin person också. Befriande att han så ärligt sa att han ville över, oavsett om det blev AHL eller NHL.
Eklund har alla chanser att ta plats nästa år. Han kommer ödmjukt ta den roll han får utan tjafs. Viktor har skills för att göra det bra var han än hamnar i lineupen.
Innebär att vi ( utöver Gunler ) behöver signa en spetsig R fattad forward, gärna till 1a line.
Vi måste ju åtminstone ha 5 R fattade spelare bland 12fw och 6 backar. Inte minst för att inte bli sönderlästa i PP.
Silly Season 2026/27
Viggo är för bra för u20, lekstuga varje match han spelar, inte så konstigt när han haft lekstuga i SHL iår.SkallePer skrev: ↑2026-04-04 16:41:06 https://stats.swehockey.se/Game/Events/1089011
Viggo 2+1 idag..
Stockselius hängde en också.
Silly Season 2026/27
Samma med Stockselius och Nordmark. Stockselius är dominant i spelet och Nordmark öser in poäng.( - idag bara en ass.. )fryppe skrev: ↑2026-04-04 16:42:19Viggo är för bra för u20, lekstuga varje match han spelar, inte så konstigt när han haft lekstuga i SHL iår.SkallePer skrev: ↑2026-04-04 16:41:06 https://stats.swehockey.se/Game/Events/1089011
Viggo 2+1 idag..
Stockselius hängde en också.
Silly Season 2026/27
Ohlsson vore en dröm.att få.in i det läge DIF är just nu. Vi behöver ta nästa steg och framförallt utveckla vårt spel. Där slår Robban O Robban K med hästlängder.Boven skrev: ↑2026-04-04 13:39:25Det är en obestridbar forumsanning att han är den sämsta tränaren som gått på 2 ben, sämre än Kimby t.o.m.Praljak skrev: ↑2026-04-04 13:30:12Varför slänga bort Patrik Andersson, han har väl gjort det bra eller du kanske har läst att nån annan sagt det tidigareklintan85 skrev: ↑2026-04-03 00:29:21 Robert Ohlsson sitter nog lite löst i Frölunda nu efter fiaskot. Kanske något att försöka locka över. Kimby har gjort det väldigt bra för att vara första säsongen men jag är lite tvecksam om han är bra nog för att ta nästa steg. Skulle gärna se Robban tillbaka som huvudtränare igen och Kimby kanske kan ta assisterade. Kommer alddrig hända men det skulle vara härligt. Och slänga bort Patrik Andersson och in med en bra backtränare som i Stefan Nyman klass.
Kimby skulle nog se det som förödmjukande att bli erbjuden ass roll. Även fast han förmodligen vet att RO kan utveckla vårt spel betydligt bättre än han själv.
Kimby har dock lite cred på banken och behöver nog coacha sig ur laget innan förändring sker.
Tror alla här inne skulle ta RO före RK.
Kimby får bevisa att han klarar av att utveckla vårt spel. Men jag är tveksam att han klarar av det. Vi ska inte behöva spela så dåligt, ""safe"" (som ändå inte var safe) och tråkigt som vi gjort.
Silly Season 2026/27
Ja absolut, det har jag gjort hela säsongen egentligen. Ville bara skjuta ner när folk vädrar förhoppningar om att han ska dyka upp i november efter camp och en 9-matchers elc-slide. Stort lycka till åt Victor, underbar lirare som kommer göra succé i NHL nästa år.SirDIFalot skrev: ↑2026-04-04 14:40:03Tyvärr har ju hans AHL-test gått alldeles för bra. Bara börja planera för en säsong utan Eklund.dr111DIF skrev: ↑2026-04-04 13:59:14Det hoppas jag inte på. Utan att det ska vara något agg eller så, men det är nog bättre för både DIF och Victor att han isåfall går till AHL nästa säsong än att han missar försäsong och första 10-15 matcher och ska ansluta sen.
Silly Season 2026/27
Fortfarande ett herrans liv bland brynäs trogna att vi snodde Lucas Carlsson framför deras näsa. De spekuleras att vi lagt 400 papp för Lucas likt Manges lön . Blir spännande att få se kontraktslängden och hur bra värvningen är i förhållande till lönen han uppbär
-
AlltidOavsett
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Enligt Madhawk kommer lönen att bli en bit över 300K.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Mange var väll 380?
Är helt rätt av Wiken. Säger Brynäs fansen 400K, så kan det väll lika gärna var 800K( så vi har värvat tidernas sämsta spelare, samt givit det högsta kontraktet i SHLs historia ). Rekord är till för att slås. Grattis Brynäs, att ni inte blev lurade
Dom tjurar väll med om att deras sportchef är snål. Som inte plockade Hellberg exempelvis.
Från mindre trovärdiga källor, än Brynäs forum
"För några dagar sedan kunde Expressen avslöja att det blir Stockholmsklubben för 28-åringen. I dagens avsnitt av Sanny & Svensson-podden kan de avslöja att budgivningen mellan bland andra Brynäs och Djurgården tickade över 300 000 kronor i månaden.
– Det blev en kamp mellan klubbar och Djurgården var beredda att gå väldigt långt. Jag hörde från en källa i Brynäs att de var borta när det tickade en bra bit över 300 000 i månaden, säger Johan Svensson i Sanny & Svensson-podden."
https://hockeysverige.se/shl/uppgifter- ... brynas-if/
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Skitsnack. Hellbergs påstådda lön är också väldigt kryddad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Remy Lebeau
Silly Season 2026/27
Det roliga är att Hellbergs lön blir högre varenda gång det tas upp. Nästa år är det säkert 500 000 i månaden. 
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Silly Season 2026/27
Det är ju just det där som får det att bli högst osäkert när en källa på den förlorande sidan av en budgivning/förhandling påstår vilka summor det rör sig omOsten östlund skrev: ↑2026-04-05 12:00:53Mange var väll 380?
Är helt rätt av Wiken. Säger Brynäs fansen 400K, så kan det väll lika gärna var 800K( så vi har värvat tidernas sämsta spelare, samt givit det högsta kontraktet i SHLs historia ). Rekord är till för att slås. Grattis Brynäs, att ni inte blev lurade.
Dom tjurar väll med om att deras sportchef är snål. Som inte plockade Hellberg exempelvis.
Från mindre trovärdiga källor, än Brynäs forum.
"För några dagar sedan kunde Expressen avslöja att det blir Stockholmsklubben för 28-åringen. I dagens avsnitt av Sanny & Svensson-podden kan de avslöja att budgivningen mellan bland andra Brynäs och Djurgården tickade över 300 000 kronor i månaden.
– Det blev en kamp mellan klubbar och Djurgården var beredda att gå väldigt långt. Jag hörde från en källa i Brynäs att de var borta när det tickade en bra bit över 300 000 i månaden, säger Johan Svensson i Sanny & Svensson-podden."
https://hockeysverige.se/shl/uppgifter- ... brynas-if/
Och vidare, om det faktiskt rör sig om de summorna så borde ju inte Carlsson - on han nu vore en så benhård Brynäsare - tacka nej till ca 300k för att spela i ett annat lag för typ 350k. Visst, över tid så blir det ju mycket mer pengar, men så pass mycket så att det ska vara värt att eventuellt bränna alla gamla broar för all framtid kan det väl inte vara?