Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Skulle ju inte gråta blod om:
Alvarez
Heinerö
Nilson
Ahlén
fick lämna.
Även om den sistnämnda har en underbar inställning känns Lundberg som en totalt sett bättre spelare till ungefär samma peng.
Alvarez
Heinerö
Nilson
Ahlén
fick lämna.
Även om den sistnämnda har en underbar inställning känns Lundberg som en totalt sett bättre spelare till ungefär samma peng.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tror det är enklare att få Malmö att ta honom om dom blir kvar faktiskt. Alla Malmö-supportrar var inte övertygade att han hade fått följa med upp om dom gick upp. (Så tog vi honom)Manijock skrev:Tror att vi kommer släppa Alvarez om Malmö går upp. Annars tror jag att han blir kvar. Mellan dessa två är det knapp sportslig skillnad.SirDIFalot skrev:Det finns ju andra spelare vi kan släppa.Manijock skrev:
Precis, förklarar också att vi inte har råd att plocka in spelare som Cehlin. Vi har en drös med HA-spelare som sitter på dessa platser redan.
Hade naturligtvis hellre sett Cehlin än exemplevis Heinerö eller Lundberg.
Expert.
Betyder det att vi brutit kontraktet så har jag då fan inget förtroende för KG längre.Axel_K skrev:
Vad betyder detta?
Han tog bort tweeten precis nu.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag hoppas verkligen vi bryter med Lunberg, det var från början en obegriplig värvning för nästa säsong.
Spela fult
Tycker inte att värvningen av Lundberg var bra, men någon jävla form av trovärdighet som arbetsgivare måste vi ju ha i framtiden.
Senast redigerad av Puckey den 2015-03-18 23:49:09, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Undra vad Sörensen skulle tycka om hans bästa kompis behandlades på det sättet.
Expert.
Kan väl vara nåt annat men skumt att han tog bort det.
Stackars björklöven om det stämmer. Vem vet, han kanske fick ett NHL-kontrakt... Lex Blomstrand
Exakt min tanke.SirDIFalot skrev:Undra vad Sörensen skulle tycka om hans bästa kompis behandlades på det sättet.
Ifall KG sparkar Lundberg så är det dags att vi får in våra nya sportchefer NU. Direkt. Innan han förlänger med Nilson och tar in Forsberg.
- SirDIFalot
Lundberg delar för övrigt agent med spelare som Hultström som vi just nu försöker värva. Skickar inga bra signaler alls om DIF skulle gjort sig av med honom nu.
Expert.
- Farstakostym
Om Lundbergs kontrakt brutits undrar jag vad KG håller på med. Totalt oförklarligt.
Lundberg skrev bara på för oss för att vi erbjöd han ett kontrakt, som även sträcke sig över nästa säsong. Har vi rivit det kontraktet nu så är det ju total jävla katastrof. Vi kan inte behandla spelare så (speciellt inte kvalhjältar). Det är helt okej om vi bara hade velat värva han säsongen ut, men ge han inte något jävla kontrakt där vi lovar att han får spela även nästa säsong för att helt sonika skita i det direkt efter säsongen.
Lundberg kan ju kanske blivit värvad av en annan klubb. Typ som med Guter att vi inte kan ge honom den roll han vill ha. Behöver inte kostat oss nåt isf. Men isf obegripligt att vi ens värvade honom i första läget.
Jag ser stor framtid i Lundberg. Han kommer lätt kunna göra ett bra jobb i fjärdekedjan nu och kommer säkert om några år kunna ta plats högre upp i kedjorna.
Men den där tweeten kan ju vara vad som helst. Forumet går bananas så fort nåt sånt här händer.
Jag ser stor framtid i Lundberg. Han kommer lätt kunna göra ett bra jobb i fjärdekedjan nu och kommer säkert om några år kunna ta plats högre upp i kedjorna.
Men den där tweeten kan ju vara vad som helst. Forumet går bananas så fort nåt sånt här händer.
-
-
Sportbladet:
Dif-veteran vill avvakta
Djurgården har redan tappat massor av rutin. Och det kan försvinna ännu mer erfarenhet i nästa års trupp.
Marcus Nilson, 37, som under uppmärksammade former värvades hem från HV 71 i vintras, tvekar om en fortsättning.
– Jag har inte pratat med Djurgården. Jag ska träna själv och bara ha det bra och fundera på framtiden ett bra tag, hälsar han till Sportbladet via ett sms.
I går blev det ju klart att Michael Holmqvist, 35, lämnar Djurgråden och med största sannolikhet lägger både Mikael Samuelsson, 38, och Joakim Eriksson, 38, av.
/Tomas Ros, redaktionen
Dif-veteran vill avvakta
Djurgården har redan tappat massor av rutin. Och det kan försvinna ännu mer erfarenhet i nästa års trupp.
Marcus Nilson, 37, som under uppmärksammade former värvades hem från HV 71 i vintras, tvekar om en fortsättning.
– Jag har inte pratat med Djurgården. Jag ska träna själv och bara ha det bra och fundera på framtiden ett bra tag, hälsar han till Sportbladet via ett sms.
I går blev det ju klart att Michael Holmqvist, 35, lämnar Djurgråden och med största sannolikhet lägger både Mikael Samuelsson, 38, och Joakim Eriksson, 38, av.
/Tomas Ros, redaktionen