Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Challe Berglund

Inlägg av -daniel- »

Tar det här också:

Jag tycker det var stort att Challe tog sig an Djurgården inför KS förra året; han kunde ha bangat ur. Hävdat att hans kontrakt med Viasat fortfarande gällde, men han tog ett av sportsveriges tuffaste uppdrag. Det är dessutom jävligt stort av honom att kliva av i det här skedet och svälja prestigen.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Jag skiter fullständigt i om Zabel är omtyckt bland spelarna eller inte. Är det så att spelarna inte kan ta till sig och spela bra om de inte har en tränare de är bästa polare med så är det kört i vilket fall.

Nog finns det lag som presterar där tränaren bara är tränare och inte behöver vara någon spelarna kan gråta ut vid.

Sen vet jag inte hur stor skillnaden är mellan Zabel och Challes hockeytänk. Dem kanske är identiska???

Bara hoppas folk stöttar laget framöver. De behöver verkligen känna att på Hovet är vi älskade, på Hovet har vi stöd, på Hovet är vi starka. Vill att de ska längta till varje match på Hovet, inte känna någon ångest över att förlora, bara känna glädje i att komma ut på isen med DIF skölden inför alla supportrar. Sen vinna såklart, annars jäklar ska de få höra!...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Challe har vunnit tillbaka min respekt. Mycket stort av honom att inse sina brister och med hedern i behåll kliva ner innan man behövde ta till mer drastiska åtgärder.

Charles Berglund, en äkta Djurgårdare!
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Jag har väl inte drömt att jag sett Zabel med taktiktavlan i hand under de timeouts vi tagit senaste två matcherna, medan Challe vankat fram och tillbaka bakom bänken?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Roppan skrev:Jag har väl inte drömt att jag sett Zabel med taktiktavlan i hand under de timeouts vi tagit senaste två matcherna, medan Challe vankat fram och tillbaka bakom bänken?
Nej, Zabel har sköt en del timeout-surr.

Vilket jag som lekman föredrar när Viasat har fångat upp deras snack. Zabel snackar ju i alla fall taktik. Challe säger typ "Nu ser vi till att göra ett jäva mål nu gubbar"
Expert.
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Tittat på intervjun med Challe som AB haft, han ser sliten ut, inget lustigt med det, men jag tycker jag får känslan av att en börda lyfts från hans axlar, han verkar mer avslappnad.
DIF Småland
Rogga

Inlägg av Rogga »

Tack Challe! Nu hoppas jag att det lyfter, även om jag precis som så många andra hade hoppats på någon utifrån.
skoa

Challe Berglund

Inlägg av skoa »

Nu finns det iallafall en chans....

Hoppas Tony får ordning på detta.

Annars vet jag inte vad vi skall hitta på??
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Användarvisningsbild
minalman

Challe Berglund

Inlägg av minalman »

skoa skrev:Nu finns det iallafall en chans....

Hoppas Tony får ordning på detta.

Annars vet jag inte vad vi skall hitta på??
Kanske begära mer av spelarna?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
DIFÖrebro

Inlägg av DIFÖrebro »

SirDIFalot skrev: Vilket jag som lekman föredrar när Viasat har fångat upp deras snack. Zabel snackar ju i alla fall taktik. Challe säger typ "Nu ser vi till att göra ett jäva mål nu gubbar"
I de matcher jag sett på TV, där man lyckats fånga upp time-out snack, har Challe kommit med mycket konstruktiv kritik och bra lösningar på de problem som varit aktuella. Känner inte alls igen det du skriver.

Det är just den sak som fått mig att få förtroende för Challes taktiska hockeykunnande. Ingen aning om hans ledarskapsförmågor eller om spelarna lyssnat på honom.

Zabel har hållt i tavlan de senaste matcherna dock, Challe mer innan omgång 10?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIFÖrebro skrev:
SirDIFalot skrev: Vilket jag som lekman föredrar när Viasat har fångat upp deras snack. Zabel snackar ju i alla fall taktik. Challe säger typ "Nu ser vi till att göra ett jäva mål nu gubbar"
I de matcher jag sett på TV, där man lyckats fånga upp time-out snack, har Challe kommit med mycket konstruktiv kritik och bra lösningar på de problem som varit aktuella. Känner inte alls igen det du skriver.

Det är just den sak som fått mig att få förtroende för Challes taktiska hockeykunnande. Ingen aning om hans ledarskapsförmågor eller om spelarna lyssnat på honom.

Mycket märkligt. Challe har ju fått en hel del kritik här för att han aldrig sagt något vettigt under sina timeouts. Någon mer forumit får väl hoppa in och meddela sin åsikt.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

k
SirDIFalot skrev:
DIFÖrebro skrev:

Mycket märkligt. Challe har ju fått en hel del kritik här för att han aldrig sagt något vettigt under sina timeouts. Någon mer forumit får väl hoppa in och meddela sin åsikt.
Tony hade hand om defensiven & BP dom senaste matcherna (det gick ju bra).
Tycker det är "överskattat" vem som snackar under timeouten, det beror väl helt på läget i matchen, sedan så tror jag inte att Challe skulle vara sämre på det än Tony.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:
SirDIFalot skrev:
DIFÖrebro skrev:

Tony hade hand om defensiven & BP dom senaste matcherna (det gicj ju bra).
Tycker det är "överskattat" vem som snackar under timeouten, det beror väl helt på läget i matchen, sedan så tror jag inte att Challe skulle vara sämre än Tony på det.
Jo, jag håller med dig. Var samma sak för några år sedan "Varför snackar Montén i timeouten när Hardy är head coach" meningslösa saker. Men man kan ju utläsa vem som är taktiker och inte när man får chansen att lyckas höra vad som sägs.
Expert.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Pogue Mahone skrev:Jag skiter fullständigt i om Zabel är omtyckt bland spelarna eller inte. Är det så att spelarna inte kan ta till sig och spela bra om de inte har en tränare de är bästa polare med så är det kört i vilket fall.

Nog finns det lag som presterar där tränaren bara är tränare och inte behöver vara någon spelarna kan gråta ut vid.

Sen vet jag inte hur stor skillnaden är mellan Zabel och Challes hockeytänk. Dem kanske är identiska???

Bara hoppas folk stöttar laget framöver. De behöver verkligen känna att på Hovet är vi älskade, på Hovet har vi stöd, på Hovet är vi starka. Vill att de ska längta till varje match på Hovet, inte känna någon ångest över att förlora, bara känna glädje i att komma ut på isen med DIF skölden inför alla supportrar. Sen vinna såklart, annars jäklar ska de få höra!...
Det bästa jag läst på länge, dom ska fan känna att hemma i våran borg står hela publiken bakom oss och stöttar laget hur matcherna än utvecklar sig, hur publiken beter sig kan fan vara skillnaden mellan kvalserie eller inte!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

#10 skrev:
Pogue Mahone skrev:Jag skiter fullständigt i om Zabel är omtyckt bland spelarna eller inte. Är det så att spelarna inte kan ta till sig och spela bra om de inte har en tränare de är bästa polare med så är det kört i vilket fall.

Det bästa jag läst på länge, dom ska fan känna att hemma i våran borg står hela publiken bakom oss och stöttar laget hur matcherna än utvecklar sig, hur publiken beter sig kan fan vara skillnaden mellan kvalserie eller inte!
Jag ska nog svina lite, precis som de svinar mot oss när vi är i deras hall. Fy fan vad otrevliga de är. Man får inte ens gå och pissa två minuter innan perioden är slut utan att de ska börja tjafsa och blockera vägen för en: "Man går när perioden är slut". Vilka idioter.
Skriv svar