Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
DIF 2011/2012 känns lite som den här videon (och då framför allt får tabellplacering/prestation):
http://www.youtube.com/embed/shv9zWxDmH4
Trögstartat men med förhoppningen att vi åker uppåt, oavsett om det är med arslet först
Trögstartat men med förhoppningen att vi åker uppåt, oavsett om det är med arslet först
Haha, blir roligare ju fler gånger man kollar på det!Acke83 skrev:DIF 2011/2012 känns lite som den här videon (och då framför allt får tabellplacering/prestation):

Sitter och jobbar/kikar på aik/DIF-derbyt from dec 22, 2010 och slås av en sak: Fan vad jag saknar Krüger. Den snabbheten och de passningarna han slog.. tyvärr fanns väl inte mottagare till passningarna alltid där de hade behövt vara för att ta till vara på puckarna från MKs klubba.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Har sett att det varit mycket snack om Tim Sandberg och jag tycker det är synd att målvaktssituationen ser ut som den gör. Kolla 09/10, två målvakter som presterade, för Ridderwall var faktiskt bra då. Nu har vi en målvakt. Jag tycker nästan att man borde satsa på två stabila målvakter som krigar om förstaplatsen, trots att det kan bli dyrt.
Även fast Wesslau har varit väldigt viktigt för oss i år, så skulle han kunna vara ännu bättre med lite konkurrens för den är ju som sagt obefintlig nu. Det kan sett till en hel säsong vara svårt att peppa sig till varje match som målvakt när man vet att man är nummer ett.
Även fast Wesslau har varit väldigt viktigt för oss i år, så skulle han kunna vara ännu bättre med lite konkurrens för den är ju som sagt obefintlig nu. Det kan sett till en hel säsong vara svårt att peppa sig till varje match som målvakt när man vet att man är nummer ett.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Haha och ändå var det snack hela året om att DIF saknade en riktig "förstemålvakt" och det skulle man falla på under slutspelet. Många härinne såg ju målvaktsfrågan som en akilleshäl. Att vi hade två "andramålvakter".jokohanho skrev:Har sett att det varit mycket snack om Tim Sandberg och jag tycker det är synd att målvaktssituationen ser ut som den gör. Kolla 09/10, två målvakter som presterade, för Ridderwall var faktiskt bra då. Nu har vi en målvakt. Jag tycker nästan att man borde satsa på två stabila målvakter som krigar om förstaplatsen, trots att det kan bli dyrt.
Expert.
Ja ser hellre att vi har det som vi har nu. Och nej, Riddarn var aldrig bra.
Avd. Det vänder fort. Man glömmer fort.SirDIFalot skrev:Haha och ändå var det snack hela året om att DIF saknade en riktig "förstemålvakt" och det skulle man falla på under slutspelet. Många härinne såg ju målvaktsfrågan som en akilleshäl. Att vi hade två "andramålvakter".jokohanho skrev:Har sett att det varit mycket snack om Tim Sandberg och jag tycker det är synd att målvaktssituationen ser ut som den gör. Kolla 09/10, två målvakter som presterade, för Ridderwall var faktiskt bra då. Nu har vi en målvakt. Jag tycker nästan att man borde satsa på två stabila målvakter som krigar om förstaplatsen, trots att det kan bli dyrt.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Christopher J
Timrå vädjar till sina fans och sponsorer att vara med och bidra till nästa nyförvärv. Kanske något som DIF kunde göra om man vill få hit stora spelare. Är väl inte snyggt och känns lite soosigt, men men. Trots 3 nyförvärv nyligen så vill dem tydligen ha mer.
http://www.timraik.se/fans/varvarpaketen
Jag har svårt att sätta fingret på varför, men den här typen av offentliga tiggerijippon känns inte helt klockrena.Christopher J skrev:Timrå vädjar till sina fans och sponsorer att vara med och bidra till nästa nyförvärv. Kanske något som DIF kunde göra om man vill få hit stora spelare. Är väl inte snyggt och känns lite soosigt, men men. Trots 3 nyförvärv nyligen så vill dem tydligen ha mer.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Skriker inte direkt förtroende heller.sensei skrev:Jag har svårt att sätta fingret på varför, men den här typen av offentliga tiggerijippon känns inte helt klockrena.Christopher J skrev:Timrå vädjar till sina fans och sponsorer att vara med och bidra till nästa nyförvärv. Kanske något som DIF kunde göra om man vill få hit stora spelare. Är väl inte snyggt och känns lite soosigt, men men. Trots 3 nyförvärv nyligen så vill dem tydligen ha mer.
"Jo visst, vi har stort förtroende för vår trupp och tränare. Och det laget vi byggde i somras... Men om ni har en slant över så... SNÄLLA ge oss den så vi kan värva bättre spelare, inte för att det är något fel på dom vi har men... HJÄLP OSS!!"
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag håller med, pinsamt att man skall behöva tigga pengar från fans.
On a side note; härlig match av Tim Sandberg vad det verkar mot SSK idag för Almtuna; motade 41 skot och såg till att laget vann med 2-1 efter OT. Riktigt starkt.
On a side note; härlig match av Tim Sandberg vad det verkar mot SSK idag för Almtuna; motade 41 skot och såg till att laget vann med 2-1 efter OT. Riktigt starkt.
Säsongen 2011/2012
Tim är i galen form nu. Hade varit lagom att låta honom stå idag.-daniel- skrev:Jag håller med, pinsamt att man skall behöva tigga pengar från fans.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fast jag tycker - om han skall stå någon av de kommande matcherna - att det vore klokast att låta honom vakta buren mot HV på torsdag, alternativt Luleå borta på lördag.android skrev:Tim är i galen form nu. Hade varit lagom att låta honom stå idag.-daniel- skrev:Jag håller med, pinsamt att man skall behöva tigga pengar från fans.
Tror det är en mindre "press" på honom i en bortamatch där poäng ses som bonus; jämfört med en hemmamatch där vi bara måste vinna.
Det kanske är just lite mindre förtroende som vår slöa trupp måste känna för att de ska börja åka skridskor. Som det är nu så får de ju spela oavsett hur absurt dåliga de är.SirDIFalot skrev:Skriker inte direkt förtroende heller.sensei skrev:Jag har svårt att sätta fingret på varför, men den här typen av offentliga tiggerijippon känns inte helt klockrena.Christopher J skrev:Timrå vädjar till sina fans och sponsorer att vara med och bidra till nästa nyförvärv. Kanske något som DIF kunde göra om man vill få hit stora spelare. Är väl inte snyggt och känns lite soosigt, men men. Trots 3 nyförvärv nyligen så vill dem tydligen ha mer.
"Jo visst, vi har stort förtroende för vår trupp och tränare. Och det laget vi byggde i somras... Men om ni har en slant över så... SNÄLLA ge oss den så vi kan värva bättre spelare, inte för att det är något fel på dom vi har men... HJÄLP OSS!!"
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Instämmer, skall Tim stå en match snart, vilket jag nog tycker bör han stå mot HV71