Vad betyder detta?
Han tog bort tweeten precis nu.
Inte jag heller. Tyvärr!Jim Morrison skrev:Tror inte vi förlänger med en enda i den kedjan.Kall-El skrev:Vi har dessutom redan rätt många snabba kvicka spelare i vår trupp redan nu.
Då skall det sägas att jag gärna skulle se en tredjelina kommande säsong liknande:
Saviano - Jocke - Lauritzen.
Borde bli en billig lina med viss potential om Basse kan hålla sig fri från skador. Borde vara en lina som fungerar bra defensivt och med den fart och kvickhet som Basse och Saviano besitter borde den också kunna skapa en del framåt.
Hoppas det betyder att vi brutit kontraktet.Axel_K skrev:
Vad betyder detta?
Lite konstigt.Axel_K skrev:
Vad betyder detta?
Jo sant. Men som jag sa, jag har ingen aning hur det blir med Sallinen. Jag förde bara vidare det min bekanta sa. Han är förövrigt Leksing som käkade lunch på samma ställe som Sallinen och pratade lite med honom. Just eftersom han frågade S angående Djurgården så tyckte jag att det passade bra i Silly-tråden.Jim Morrison skrev:Något han insinuerade i en intervju med dt;DIF#1 skrev: Enligt samma "källa" så var Sallinen osäker kring spel i KHL på grund av osäkerheten där borta. Men men, det är ju bara kommentarer från Sallinen. Behöver ju inte betyda något. Dock skulle jag vilja se honom i DIF. Han har varit bra ikväll mot Malmö..
Enligt källor till DT-sporten är inte Leksands IF huvudalternativet för Sallinen just nu som istället blickar mot KHL.
– Jag vet inte det jag ... Det är en svår tid i KHL också. Just nu vet jag inte hur det är där då. Det blir säkert många saker som förändras just nu. Det är nog bäst att vänta just nu.
http://www.dt.se/ishockey/shl/finske-to ... f#Ishockey
Vågar man hoppas på att man löser en försäljning? Vore fantastiskt för båda parter. Inget ont om Emil, men grabben är ingen SHL-lirare.Axel_K skrev:
Vad betyder detta?
Och jag vill om möjligt behålla alla tre, tror dock inte det kommer inträffa. Tror dock av någon anledning att Saviano blir kvar. Bra spetsegenskaper på den spelaren.Manijock skrev:Inte jag heller. Tyvärr!Jim Morrison skrev:Tror inte vi förlänger med en enda i den kedjan.Kall-El skrev:Vi har dessutom redan rätt många snabba kvicka spelare i vår trupp redan nu.
Då skall det sägas att jag gärna skulle se en tredjelina kommande säsong liknande:
Saviano - Jocke - Lauritzen.
Borde bli en billig lina med viss potential om Basse kan hålla sig fri från skador. Borde vara en lina som fungerar bra defensivt och med den fart och kvickhet som Basse och Saviano besitter borde den också kunna skapa en del framåt.
Killen måste väl ändå få chansen eller?Manijock skrev:Vågar man hoppas på att man löser en försäljning? Vore fantastiskt för båda parter. Inget ont om Emil, men grabben är ingen SHL-lirare.Axel_K skrev:
Vad betyder detta?
Det vore ju fruktansvärt kortsiktigt att signa Emil över nästa år också sen bryta efter 10 matcher när han fått spela i en fjärdekedja typ alla matcher. Är ju inte ens två månader sen vi signade honom. Och vi visste ju mycket väl vad vi tog in.Kall-El skrev:Killen måste väl ändå få chansen eller?Manijock skrev:Vågar man hoppas på att man löser en försäljning? Vore fantastiskt för båda parter. Inget ont om Emil, men grabben är ingen SHL-lirare.Axel_K skrev:
Vad betyder detta?
Hage har ju t ex i alla fall enligt mig blivit långsamt bättre ju mer han fått spela i SHL.
Precis, förklarar också att vi inte har råd att plocka in spelare som Cehlin. Vi har en drös med HA-spelare som sitter på dessa platser redan.SirDIFalot skrev:Det vore ju fruktansvärt kortsiktigt att signa Emil över nästa år också sen bryta efter 10 matcher när han fått spela i en fjärdekedja typ alla matcher. Är ju inte ens två månader sen vi signade honom. Och vi visste ju mycket väl vad vi tog in.Kall-El skrev:Killen måste väl ändå få chansen eller?Manijock skrev:Vågar man hoppas på att man löser en försäljning? Vore fantastiskt för båda parter. Inget ont om Emil, men grabben är ingen SHL-lirare.Axel_K skrev:
Vad betyder detta?
Hage har ju t ex i alla fall enligt mig blivit långsamt bättre ju mer han fått spela i SHL.
Hage köpte vi ju loss, transfersumma.
Klart båda ska vara kvar i truppen nästa år. Inte ekonomiskt försvarbart om inte.
Det finns ju andra spelare vi kan släppa.Manijock skrev:
Precis, förklarar också att vi inte har råd att plocka in spelare som Cehlin. Vi har en drös med HA-spelare som sitter på dessa platser redan.
Hade naturligtvis hellre sett Cehlin än exemplevis Heinerö eller Lundberg.
Tror att vi kommer släppa Alvarez om Malmö går upp. Annars tror jag att han blir kvar. Mellan dessa två är det knapp sportslig skillnad.SirDIFalot skrev:Det finns ju andra spelare vi kan släppa.Manijock skrev:
Precis, förklarar också att vi inte har råd att plocka in spelare som Cehlin. Vi har en drös med HA-spelare som sitter på dessa platser redan.
Hade naturligtvis hellre sett Cehlin än exemplevis Heinerö eller Lundberg.