Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Verkar ju dessutom som att vi får hjälp från ovan. Syftar självklart på Liffiton som lirat utan uppehållstillstånd varvid Malmö förmodligen fråntas 3p: glappet är helt plötsligt bara 2 istället för 5 poäng.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8010133.ab
25/4-2025
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Låter sjukt att poängen skulle tilldelas oss också. Inte bara fråntas Malmö. Men jag tror aldrig man vågar markera med ett så hårt straff. Blir nog på sin höjd böter.
Expert.
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

förevigtdjurgården skrev:Verkar ju dessutom som att vi får hjälp från ovan. Syftar självklart på Liffiton som lirat utan uppehållstillstånd varvid Malmö förmodligen fråntas 3p: glappet är helt plötsligt bara 2 istället för 5 poäng.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8010133.ab
Är bara mot BIK och inte oss eftersom han har arbetstillstånd från 5/12 - 13
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

SirDIFalot skrev:Låter sjukt att poängen skulle tilldelas oss också. Inte bara fråntas Malmö. Men jag tror aldrig man vågar markera med ett så hårt straff. Blir nog på sin höjd böter.
Poängen skulle ges Karlskoga.
– David Liffiton har ett arbets- och uppehållstillstånd från den 5 december 2013 till den 30 april 2014, säger Sophia Öhvall Lindberg, pressinformatör på Migrationsverket.

– Då han saknat både arbetstillstånd och uppehållstillstånd är det inte okej att arbeta i Sverige. Det bryter mot arbetslagstiftningen och han får heller inte vistas i landet när han inte har uppehållstillstånd.
Matchen BIK Karlskoga - Malmö slutade 3-5 och spelades den 29e November. Då var alltså inte Liffington tillåten att 1) vistas i Sverige, 2) jobba i Sverige.

Tidigare fall och påföljder har lett till 5-0 segrar för "icke-felande" lag.
25/4-2025
mb81

Inlägg av mb81 »

Vore helt sjukt om inte malmö straffas.
Och om de gör det så kan man ju gratta Bofors till seriesegern också!
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

Tittar på SSK-Mora, det är rätt enerverande att se dåligt spel även fast man inte bryr sig om resultatet.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Zephyrox skrev:Tittar på SSK-Mora, det är rätt enerverande att se dåligt spel även fast man inte bryr sig om resultatet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, verkligen tråkig match. Dåliga PP, slarviga passningar. usch.
Tomasm

Inlägg av Tomasm »

Kanske finns detta redan uppe i någon länk?

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... onera-shl/

Känns ju om vårat älskade DIF är de som garanterat kommer att få ett wild-card, om det nu blir så här, men det känns inte helt klockrent eller rättvist kan jag tycka.
medu82

Inlägg av medu82 »

Tomasm skrev:Kanske finns detta redan uppe i någon länk?

Känns ju om vårat älskade DIF är de som garanterat kommer att få ett wild-card, om det nu blir så här, men det känns inte helt klockrent eller rättvist kan jag tycka.
Tbh om det blir så halvt omöjligt att ta sig upp på sportsliga grunder och vi då får ett wildcard som Malmö så är det bara tacka och ta emot...
Annars så kan man ju alltid söka till SHL ;)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Så vidrig läsning. Har svårt att se mig kunna uppbåda något som helst intresse för hockeyn om det går igenom.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Tycker detta låter extremt intressant! Hoppas verkligen att detta blir av. SHL blir mer som NHL och det kommer gynna hockeyn i stort. Lönetak och lönegolv kommer innebära en jämnare serie samt att vi kommer få bättre förutsättningar för Stockholmshockeyn. Jävlar va glad jag blev när jag läste nyheten!
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Det där är ju trolleri från Expressens sida, oerhört roande läsning! SHL = NHL Jr. ;)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Visst att nerven fortfarande finns där att åka ur och man stänger inte serien, men i praktiken gör man det hela betydligt mer ointressant. Begriper inte att man inte gör tvärtom som i fotbollen; lättare att ta sig tillbaka. Sen är det rimligt att man inför förändringar - en utökning av ligan borde vara självskriven.

Det kommer i vilket fall kännas jävligt, jävligt märkligt om vi inte går upp på sportsliga grunder. Men jag har haft på känn sen den dagen vi åkte ur att det kommer dröja några år, och sen kommer man inse att det finns för många storklubbar utanför SHL som verkligen behövs där uppe och således vidta åtgärder.

Jag är minst sagt kluven.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Så länge som serierna inte stängs helt ser jag inget fel med förändringar även om jag föredragit ett fotbollsupplägg.

Att utöka serien med 2 lag känns också det helt rätt för övrigt.

Lönetak likaså.

En bättre fungerande DN likaså.

Viktigast av allt är dock att svensk hockey bryter sig loss från förbundet så mycket som möjligt. Förbundet jobbar nämligen inte utifrån vad som är bäst för klubbarna utan snarast vad som är bäst för förbundet, läs landslaget.

Sedan saknas ju förbud mot kommunaldopning tyvärr.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

-daniel- skrev:Visst att nerven fortfarande finns där att åka ur och man stänger inte serien, men i praktiken gör man det hela betydligt mer ointressant. Begriper inte att man inte gör tvärtom som i fotbollen; lättare att ta sig tillbaka. Sen är det rimligt att man inför förändringar - en utökning av ligan borde vara självskriven.

Det kommer i vilket fall kännas jävligt, jävligt märkligt om vi inte går upp på sportsliga grunder. Men jag har haft på känn sen den dagen vi åkte ur att det kommer dröja några år, och sen kommer man inse att det finns för många storklubbar utanför SHL som verkligen behövs där uppe och således vidta åtgärder.

Jag är minst sagt kluven.
KS, lönetak och annat är i alla fall för mig en liten fråga jämfört med wildcards och att kunna ansöka till ligan. Även om det går till viss del hand i hand.
Född till sportchef.
Låst