Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
baate

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av baate »

Det Djurgården som ligger i elitserien och ibland vinner sm-guld finns inte längre och kommer aldrig att komma tillbaka.
Det är ju helt omöjligt att säga att DIF inte kommer kunna komma tillbaka. Märkligare förluster har man sett än den igår, ibland slår ju motivation kvalité.

Problemet som Sthlmsklubbar står inför är hur man får in tillräckligt med stålar, det kommer kräva endel kreativitet som jag inte tror de flesta styrelsepampar har...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:Det finns en matchtråd...
Lås hela forumet under match.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
Trist om man ska behöva göra det. Folk måste väl ändå förstå syftet och inte försöka ta sig runt det på något sätt.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Uppenbarligeen går det inte in.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
minalman

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av minalman »

DIF_Soldier skrev:
Föreslår en kompromiss. De som följer matchen via TextTV får skriva.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jepe

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Jepe »

Inför ssk matchen skulle jag vilja se:

Landeskog - Ljungh - Åberg
Wennberg - Otto - Ölvestad
Bremberg - Johner - Eklund
Tim - Honken - Sörensen

Extra forward Hank/Blomstrand

Murray - Lennhammer
Gustafsson - Pettersson
Lidström - Arnesson

Adam
(Chet)
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vi behöver mer kreativitet. Inte "vinna mer närkamper" som Challe snackar om. Vi åker runt och tacklas och far utan tanke.

In med Sörensen och bänka aldrig Åberg igen. Peta Blomstrand eller Hank istället och låt våra kreativa spelare få fria tyglar innan för offensiv blå.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:Vi behöver mer kreativitet. Inte "vinna mer närkamper" som Challe snackar om. Vi åker runt och tacklas och far utan tanke.

In med Sörensen och bänka aldrig Åberg igen. Peta Blomstrand eller Hank istället och låt våra kreativa spelare få fria tyglar innan för offensiv blå.
Du försöker bara vara tvärt om och låta sofistikerad.

Vi förlorade ju alla tänkbara tävlingsmoment och får iväg ensiffrigt antal skott. Ingen jävel var i närheten av motståndarkassen. Givetvis kan man inte vinna någon match då, hur kreativ man än är.

Om någon skall spelas sparsamt i nuläget är det Linkan och Lidström.. Det funkar liksom inte att vara så utpräglade rollspelare som de är. Linkan bara väntar ju på att få ett intressant läge, som han vore en gammal kopia av Gretzky, samtidigt som motståndare offrar allt i hela registret för att vinna tävlingen. Vi hörs..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:Vi behöver mer kreativitet. Inte "vinna mer närkamper" som Challe snackar om. Vi åker runt och tacklas och far utan tanke.

Vi förlorade ju alla tänkbara tävlingsmoment och får iväg ensiffrigt antal skott. Ingen jävel var i närheten av motståndarkassen. Givetvis kan man inte vinna någon match då, hur kreativ man än är.

Om någon skall spelas sparsamt i nuläget är det Linkan och Lidström.. Det funkar liksom inte att vara så utpräglade rollspelare som de är. Linkan bara väntar ju på att få ett intressant läge, som han vore en gammal kopia av Gretzky, samtidigt som motståndare offrar allt i hela registret för att vinna tävlingen. Vi hörs..
Det var faktiskt länge sedan jag såg DIF sätta så många big hits som man gjorde idag. Däremot såg man inte särskilt intresserade ut av pucken eller göra något vettigt med den.

Men det är bara vad jag tycker.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:

Det var faktiskt länge sedan jag såg DIF sätta så många big hits som man gjorde idag. Däremot såg man inte särskilt intresserade ut av pucken eller göra något vettigt med den.

Jag håller med dig delvis och de hitsen var så att säga utanför spelet och jag placerar dem i kategorin "spelarna försöker få igång sig själva och laget". Nu gick det inte riktigt vägen då det liksom inte tog skruv. Vi tror fortfarande att vi är för fina för det här. Linkan illustrerar detta på ett utmärkt sätt, tycker jag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
sensei skrev:

Jag håller med dig delvis och de hitsen var så att säga utanför spelet och jag placerar dem i kategorin "spelarna försöker få igång sig själva och laget". Nu gick det inte riktigt vägen då det liksom inte tog skruv. Vi tror fortfarande att vi är för fina för det här. Linkan illustrerar detta på ett utmärkt sätt, tycker jag.
Ja, det var lite snudd på interference några gånger faktiskt.

Vi får gärna spela så enligt mig. Men helst inte på bekostnad av kreativiteten. Hank får gärna tugga vidare men Blomstrand tycker jag inte bidrar med varken fysik eller kreativitet.
Expert.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Förutom ledning i båset som varit åt helvete de senaste åren (ja jag tror mycket ledarskapets betydelse) så tror jag tyvärr att Djurgårdens stomme börjar se slutet. Otto, Ölvestad, Bremberg och Fimpen. Det börjar bli game over liksom. Då menar jag inte som spelare på isen, där finns det (åtminstone i AS) en hel del att ge fortfarande. Men det finns ingen ledande stomme längre som stakar ut vägen. Efter förra säsongen skrev jag ett mastodont-inlägg om det här där jag efterlyste ledande spelare som ledde laget vid sidan av. Satte tonen och som var naturliga att följa.

Det tror jag inte finns idag. Jag trodde mycket på Timmy Pettersson (jag lanserade honom som ledande spelare i den blivande AS-truppen redan efter det var klart vi åkte ut). Jag tror han är en sån här ledande spelare, men när en sån spelare underpresterar som han gör så undermineras sådant förtroende. Ölvestad tror jag är den mest naturliga ledaren som finns, men han verkar inte vilja leda laget. Ottosson är Albert Enstöring, Bremberg verkar bara vara en bohem och Fimpen en pajas (ursäkta uttrycket men jag menar egentligen inget illa med det). Tittar man på det här så blir truppen ett luftslott, eller snarare gruppen blir ett luftslott. En hyfsat snygg buss (med AS-mått mätt) men det är fan ingen som kör. Finns inga coola killar längst bak i bussen, finns bara en massa snubbar som sitter nära föraren själva och spelar patiens på datorn eller läser någon djup bok.

Jag tror dock att Challe tänkte på det här när han byggde truppen. Det finns värvningar som faktiskt känns bra på förhand för att få in ledare i truppen. Timmy, Hank, Dustin och Elias är dom jag främst tänker på. Men det är inte alltid lätt att rubba en redan rådande hierarki i ett lag. Hur bekvämt känns det för Hank att komma in i truppen tillsammans med spelare (Ölve, Otto etc.) som han tidigare stod LÅNGT under i hierarkin och förväntas bara ta plats så där. Jag tror inte det är så lätt.

Det här laget behöver byggas om helt och hållet från grunden. Samtidigt är det svårt för mig att sätta in mig i ett lag utan Ottosson, Ölvestad, Fimpen. Tim och Linkan (faktiskt) klarar jag dock mig utan...

Som slutkläm så kan man väl konstatera att titeln Mesta Mästarna är nog ganska jobbig att bära för de flesta spelarna nu...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bra inlägg Terry, håller med om vartenda ord.

Ifall den här säsongen kommer sluta i fiasko (vilket är högst sannolikt) så måste det tänkas om tämligen brutalt tills nästa säsong. Vi måste värva smart. Kan klubbar som Oskarshamn, Bofors, Troja / Ljungby etc lyckas med i jämförelse med vår minimal budget så måste vi fan kunna göra något likvärdigt.

Igår vart vi i mitt tycke utspelade stora delar av matchen. På hemmaplan. Mot ett riktigt grötgäng. Gick och la sig med en tung, skamsen känsla och inte fan känns det bättre idag.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av pulverapa »

Challe ska vara kvar, säsongen är körd ändå.

Undvik kval nedåt och ta nya tag nästa säsong med ny tränare (Challe kvar som sportchef) och fasa ut våra gamlingar och se till att värva lika smart som konkurrenterna.

Grundproblemet är att vi inte vet vad det är som gör att vi är såna losers på isen. Alla har teorier. Jag tror de flesta i laget vet varför det går så illa men ingen vågar ärlig.
sensei
Kontakt:

Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av sensei »

pulverapa skrev:Challe ska vara kvar, säsongen är körd ändå.

Undvik kval nedåt och ta nya tag nästa säsong med ny tränare (Challe kvar som sportchef) och fasa ut våra gamlingar och se till att värva lika smart som konkurrenterna.

Grundproblemet är att vi inte vet vad det är som gör att vi är såna losers på isen. Alla har teorier. Jag tror de flesta i laget vet varför det går så illa men ingen vågar ärlig.
Kan du inte delge mer av dina teorier? Ditt inlägg tog liksom slut där det började bli intressant.
Skriv svar