Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Ingen aning om han precis återvänt, men det stod på aftonbladet att han skulle tillbaka till NHL. Till ST. Luis om jag inte har helt fel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

pekka21 skrev:
DIF_Soldier skrev: Nu kan vi börja spekulera på allvar, för nu vet vi vilka lag som är i Eliten nästa säsong. Malmös forward Carl Söderberg var ju lite av Malmös motsvarighet till Bremberg innan de fick förstärkning. Han skulle vara något.
Någon Söderberg lär vi inte få se då han drar över till andra sidan.
Hmmm. Mycket möjligt. Om inte, så tycker jag vi bör testa.

Någon som vet hur vi ligger till med Ferna/Jiri förresten?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Fernholm och Marusak ja, det undrar jag med. Vill verkligen ha kvar dom nästa säsong. Fern stannar ju om Pittsburgh släpper honom. Hoppas bara Jiri inte kräver nån extremt hög lön så att dif kan behålla honom. Han är extremt duktig.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

DIF_Soldier skrev: Hmmm. Mycket möjligt. Om inte, så tycker jag vi bör testa.

Inte mycket möjligt, det är så.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

Bautabröl skrev:
Pepp91 skrev:
Bautabröl skrev:Så du tror att det är större chans att Kalle Sahlstedt eller Marko Jantunen spelar för oss? Om inte, varför dissar du inte dom som föreslår dessa? Eller de som föreslår Mats Sundin för den delen!
Han är nog som de flesta andra lite seriösa Djurgårdare härinne: trötta på alla jävla skitspelare som ni saxat statistik ifrån någon hemsida. Jag har gjort detta, vilket jag börjar ångra nu....

Silly-season tråden är till för att man ska skriva rykten och inte förslag på spelare!
Börjar bli ganska jobbigt nu att få se denna tråd, 48 sidor i skrivande stund, bara växa och växa av fel orsak. Det är ju knappt 1 sida om rykten! Så antingen skapar vi en ny tråd t. ex. "Förslag på spelare" eller så gör vi så att vi kommer överens att vi hädan efter bara kommer få se rykten på spelare som kommer till klubben och lägger helt av med att ge dessa förslag. :idea:

Kärlek, respekt och end of story!
Fy fan vilket jävla forum. En massa jävla surpuppor!!! Hur kommer det sig att hockeysupportrarna är så jävla mycket tråkigare än fotbollsfansen? PåForum 1891 är det fasen så mycket högre i tak.

Tack för mig Era sura bönder!!!

HAHAHAHA!!!

Ja, vet i f-n om jag inte är benägen att hålla med!

Fotbollsgrabbar har det klart roligare!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

DIF_Soldier skrev:
pekka21 skrev:
DIF_Soldier skrev: Nu kan vi börja spekulera på allvar, för nu vet vi vilka lag som är i Eliten nästa säsong. Malmös forward Carl Söderberg var ju lite av Malmös motsvarighet till Bremberg innan de fick förstärkning. Han skulle vara något.
Någon Söderberg lär vi inte få se då han drar över till andra sidan.
Hmmm. Mycket möjligt. Om inte, så tycker jag vi bör testa.

Någon som vet hur vi ligger till med Ferna/Jiri förresten?
Söderberg är tyvärr inte aktuell överhuvudtaget. Det var klart redan innan han kom till Malmö att han bara skulle spela i Sverige ett år.

Han har en liknande situation som Ferna har. Det vill säga, han har fortfarande kontrakt borta i NHL.
Joas

Inlägg av Joas »

I morgon borde Klasen och Axelsson presenteras om man får tro Frasse.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Joas skrev:I morgon borde Klasen och Axelsson presenteras om man får tro Frasse.
Axelsson har varit våran spelare sedan ett år tillbaka ungefär. Det är Klasen som presenteras i så fall.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Satt precis och tänkte på det, Huddinge är ju redan klara, då måste Klasen vara officielt klar snart? :P
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Skall bli riktigt intressant att se hur Klasen står sig i Elitserien. Om han lyckas åstadkomma mer än 25 poäng tycker jag vi skall vara grymt nöjda, eftersom han inte lär vara alldeles för dyr.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Hey, eftersom detta enligt mig handlar om lagbygget, lite i alla fall, så lägger jag min frågan här :)

Någon som sett/vet något om följande spelare ?

Tibor Melichárek, HC Dukla Trenčín
Martin KUĽHA, HC Slovan Bratislava
Marek URAM, HC Slovan Bratislava
Petr SÝKORA, HC Pardubice
Tomáš ROLINEK, HC Pardubice
Aleš PÍŠA, HC Pardubice
Jan SNOPEK, HC Pardubice
Lukáš HRONEK, HC Slavia Praha
Jaroslav BEDNÁŘ, HC Slavia Praha
Tomáš ŽIŽKA, HC Slavia Praha

Är kanske inte förslag till nyförvärv, men vill gärna veta lite mer om dom. Till exempel spelstil, vissa bra/dåliga egenskaper osv. :)
Hoppas någon vet något mer om dom, och nej, jag vill inte att DIF ska värva massa utlänningar utan har viljan att dom ska ha helsvenskt dom 2 sista-kedjorna + backpar (tredje backpar) och sen ha cirka 2 riktigt bra och riktigt scoutade spelare i dom 2 första-kedjorna.

MOT SLUTSPEL 2008.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Du kan alltid fråga mig om de.. ;)

Dessutom, ingen Steffen Thoresen till DIF denna säsong.
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=137153
Bild
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Klasén och Axelsson spelade igår mot Borås HC där de förlorade med 8-3. Kan inte säga att någon av dem dominerade, men så var de i och för sig redan klara för allsvenskan men Huddinge var kassa på allt. Axelsson gjorde onödiga saker, exempelvis dra på sig en 10 missconduct.

Nej, hoppas att båda höjer sig, kan bero mycket på omgivningen men de gjorde inte ett lag, som Fabian Brunnström gjort i BHC. (FBK nästa säsong)
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Nån som vet nåt om DIF förlänger med Alexander Ribbenstrand, Christopher Löfberg, eller Thörn?

Hoppas inte dom förlänger med Lindman iaf...
rated_x

Inlägg av rated_x »

blir ingen broder thoresen i DIF.. då nu steffen skrivit på för växsjö lakers
Skriv svar