Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Detblir3poäng

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Om nu Axelsson ansluter sent, vilken form kommer han då att vara i? Är inte ett fysmonster till att börja med och är notoriskt känd för att inte gilla fysträning. Tror inte att han kommer att acceptera att vara nästa säsongs bänkvärmare även om det är till en början.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Undrar hur nöjd M. Davidsson är nu när Växjö tagit in både Emil Pettersson och JFK.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Detblir3poäng skrev:Om nu Axelsson ansluter sent, vilken form kommer han då att vara i? Är inte ett fysmonster till att börja med och är notoriskt känd för att inte gilla fysträning. Tror inte att han kommer att acceptera att vara nästa säsongs bänkvärmare även om det är till en början.
Är det sista du behöver oroa dig över. Det är hans knän som är orosmolnen.

Du dominerar inte slutspelsmatcher i SHL otränad, för att uttrycka sig milt.
Att han sedan blir slagen av Hank i alla styrkelyft samt frånsprungen av Possler skiter jag fullkomligt i.
Dick vet vad som krävs på den här nivån och jag är övertygad om att han inte vill sluta än.
Sedan om knäna håller eller inte blir avgörande.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

-daniel- skrev:Det är så roligt här inne, i sedvanlig ordning har vi två läger.

Först ut är mega-pessimisterna som tycker allt är skit, att Jocke skall avgå, usla dvärg-värvningar överlag, vi kommer läcka som ett såll pga Urbos frånvaro, livet är helt enkelt skit rakt igenom och det blir sannerligen inte bättre när vi hamnar i kvalserien och konkursen är nära. Avgå STYRELSEN!

Sedan har vi kategori nummer två:
Jocke är bäst. Han har tagit oss till toppen. Alla värvningar är genomtänkta. Grymma stats. 1 mål på 12 säsonger men Corsin är i topp i serien! Laget är spikat tidigt och rakt igenom stabilt. I jämförelse med andra lag har vi den absolut starkaste back samt centersidan. Glaset är alltid trekvarts-fullt.

Jag är någonstans mitt emellan tror jag här. Tycker helt klart Jocke gör ett fantastiskt jobb efter de förutsättningar som råder. Men vissa saker kan man ifrågasätta. Jag kan tycka att man verkligen borde satsa de extra slantar som jag är säker på går att skaka fram för att värva en riktigt vass vinge, som kan bära oss när spelare som Josefson går sönder och är borta. För att vinna måste man våga satsa och med det uppsving vi haft i den här föreningen senaste säsongerna skulle det gå att få igenom ekonomiskt. Att hela tiden förlita sig på att unga spelare skall ta kliv är i grunden ett sunt tänk, och också det som fått oss att nå dit vi är i dag men för att ta nästa kliv och på allvar utmana om guld tror jag vi behöver spetsa det här laget en nivå till. En annan grej jag ifrågasätter är förlängningen på Garrisson, tror den kostar mer än den smakar.

Nåja, vi får se. Försvinner Lilja blir vi ju tvingade till en värvning, tanken är kanske också att avvakta och se hur det utvecklar sig när serien drar igång och bla se hur de unga spelarna tar för sig samt se vad som händer med Bemström. Sista ordet kring Axelsson är kanske inte heller sagt...
+1
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Växjö tar in Emil Pettersson också. Marcus Davidsson är väl som det ser ut nu fjärdecenter? Om han inte går ut på vingen. Nog inte vad han hade tänkt.. Men det är ju lätt att lova platser högt i hierarkin när truppen är tom.

Jag har svårt att se Lilja och Bemström spela för oss kommande säsong, så där tror jag vi kommer få jaga ersättare. Tippar på att vi tappar Lilja, han ersätts ganska omgående. Medan vi kommer vänta på utlåningsbesked om Bemström en bit in på säsongen, kan hålla oss lite kalla där kanske. Skönt att ha pengar att röra sig med under säsong också.
Expert.
Martboy78

Inlägg av Martboy78 »

Grabben från Söder skrev:
-daniel- skrev:Det är så roligt här inne, i sedvanlig ordning har vi två läger.

Först ut är mega-pessimisterna som tycker allt är skit, att Jocke skall avgå, usla dvärg-värvningar överlag, vi kommer läcka som ett såll pga Urbos frånvaro, livet är helt enkelt skit rakt igenom och det blir sannerligen inte bättre när vi hamnar i kvalserien och konkursen är nära. Avgå STYRELSEN!

Sedan har vi kategori nummer två:
Jocke är bäst. Han har tagit oss till toppen. Alla värvningar är genomtänkta. Grymma stats. 1 mål på 12 säsonger men Corsin är i topp i serien! Laget är spikat tidigt och rakt igenom stabilt. I jämförelse med andra lag har vi den absolut starkaste back samt centersidan. Glaset är alltid trekvarts-fullt.

Jag är någonstans mitt emellan tror jag här. Tycker helt klart Jocke gör ett fantastiskt jobb efter de förutsättningar som råder. Men vissa saker kan man ifrågasätta. Jag kan tycka att man verkligen borde satsa de extra slantar som jag är säker på går att skaka fram för att värva en riktigt vass vinge, som kan bära oss när spelare som Josefson går sönder och är borta. För att vinna måste man våga satsa och med det uppsving vi haft i den här föreningen senaste säsongerna skulle det gå att få igenom ekonomiskt. Att hela tiden förlita sig på att unga spelare skall ta kliv är i grunden ett sunt tänk, och också det som fått oss att nå dit vi är i dag men för att ta nästa kliv och på allvar utmana om guld tror jag vi behöver spetsa det här laget en nivå till. En annan grej jag ifrågasätter är förlängningen på Garrisson, tror den kostar mer än den smakar.

Nåja, vi får se. Försvinner Lilja blir vi ju tvingade till en värvning, tanken är kanske också att avvakta och se hur det utvecklar sig när serien drar igång och bla se hur de unga spelarna tar för sig samt se vad som händer med Bemström. Sista ordet kring Axelsson är kanske inte heller sagt...
+1
Håller verkligen med!
Är ju behållningen efter säsongen att läsa på forum om de "krig" som utspelas mellan ett eller flera läger. Som ju även det är själva poängen med ett forum, dvs att läger bildas, olika åsikter ventileras, ifrågasätts och plussas.

Håller mig också till "mellan-lägret" som tycker Jocke och DIF gjort ett bra jobb senaste säsongerna trots totla sågningar av vissa nyförvärv. Vem trodde tex att Bemström och Allsing som stundvis var bänkade i Leksand skulle vara favoritspelare hos DIF-fansen 2019?

Måste även hålla med "nån" längre ner om Urbom vs Garrisson. Garrisson måste vara riktigt billig eller tillföra en massa annat utanför isen för att jag ska förstå varför han erbjuds kontrakt.

Men - egentligen handlar väl betyget om en värvning eller befintliga kontrakt om förhållandet mellan kostnad och kvalité. Är det nån som faktikt har koll på våra kontraktskostnader, känns riktigt svårt att helt ta ställning till ett nyförvärv annars, eller? Exempelvis klagas de mycket på Possler och Ågren men om vi ska vara ärliga har ju båda stoppast av skador och inte riktigt haft chansen att bevisa något och om de är hyfsat billiga att ha kvar har jag inget emot den bredden.

Håller i övrigt med om att vi behöver 2 till vingar som kan komplettera Josefs och Strandbergs linor när vi får skador och om nåt nyförvärv inte presterar som tänkt.

Vilka tror ni förresten blir:
1. årets succéspelare?
2. årets floppspelare?
(Räknat på kvalité i förhållande till gissad lön)
Alltid ------- Oavsett
Manijock

Inlägg av Manijock »

Succe lär bli Hedman. Kommer bli en publikfavorit som kommer förlägga mycket spel i anfallszon och vinna viktiga puckar åt andra. Något som inte lär uppskattas av vissa härinne då det säkerligen kan komma en och annan roughing eller boarding emellanåt. "Håll dig till systemet" liksom... Ner med huvudet och ta byte om det luktar hetta.

Fiasko blir utan tvekan Wandell med tanke på förväntningar. Folk verkar tro att han skulle kunna steppa och leda en leadingline om Josef eller Strandberg inte funkar(skador eller prestationsmässigt). Här snackar vi en ersättare till Wirtanen mer eller mindre. En i bästa fall 0-0 lirare. Duger åt mig, men lär förvåna vissa.

Skulle kunna bli Holtz som fiasko också då kraven där ligger SVINHÖGT redan nu. För Jocke lär det dock bli Guter då han förväntar sig en målskytt där. He´s in for a grand surprise!
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Växjö tar in Emil Pettersson också. Marcus Davidsson är väl som det ser ut nu fjärdecenter? Om han inte går ut på vingen. Nog inte vad han hade tänkt.. Men det är ju lätt att lova platser högt i hierarkin när truppen är tom.

Jag har svårt att se Lilja och Bemström spela för oss kommande säsong, så där tror jag vi kommer få jaga ersättare. Tippar på att vi tappar Lilja, han ersätts ganska omgående. Medan vi kommer vänta på utlåningsbesked om Bemström en bit in på säsongen, kan hålla oss lite kalla där kanske. Skönt att ha pengar att röra sig med under säsong också.
Lilja får vi veta på lördag om han blir kvar. Så gott om tid att ersätta i så fall. Svårare med spelare som man hoppas ska bli utlånade som med Bemström. Men där får vi väl ersätta under säsong om det behövs.
Jag har inte heller några problem med att man skulle vänta med Bemström och låta Holtz och Grewe få en bra chans i början av säsongen.

Du som har bra koll på NHL hur troligt är det att Lilja signar. Nu när det är så nära så har jag fått upp hoppet. För en månad sen var jag säker på att vi skulle tappa Lilja.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Succe lär bli Hedman. Kommer bli en publikfavorit som kommer förlägga mycket spel i anfallszon och vinna viktiga puckar åt andra. Något som inte lär uppskattas av vissa härinne då det säkerligen kan komma en och annan roughing eller boarding emellanåt. "Håll dig till systemet" liksom... Ner med huvudet och ta byte om det luktar hetta.

Fiasko blir utan tvekan Wandell med tanke på förväntningar. Folk verkar tro att han skulle kunna steppa och leda en leadingline om Josef eller Strandberg inte funkar(skador eller prestationsmässigt). Här snackar vi en ersättare till Wirtanen mer eller mindre. En i bästa fall 0-0 lirare. Duger åt mig, men lär förvåna vissa.

Skulle kunna bli Holtz som fiasko också då kraven där ligger SVINHÖGT redan nu. För Jocke lär det dock bli Guter då han förväntar sig en målskytt där. He´s in for a grand surprise!
Vem har såna förväntningar på Wandell? Jag förväntar mig en urstark tredjecenter som är bra i tvåvägsspelet. Tror inte ens han kommer få spela i PP.

Jag tror folk underskattar Guter. Trög säsong ifjol innan han kom till oss, men det finns en spelare där som är kapabel att göra 0.5 ppg.

Holtz kanske exploderar i år, eller nästa år.. Men där har vi faktiskt talang utöver det vanliga. Han förtjänar Bemströms roll i säsongsinledningen, så får vi se om vi antingen får tillbaka Bemström eller om ersättaren blir av liknande spelartyp.

Backsidan måste väl folk ändå hålla med om är starkare än ifjol? Urbom ut, Högström in är ju såklart en uppgradering. Plus ett år till på Alsing, Björnfot och Norell.

Det man oroar sig för är ju målvaktssidan. Känns som att det verkligen kan gå hur som helst där.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:Växjö tar in Emil Pettersson också. Marcus Davidsson är väl som det ser ut nu fjärdecenter? Om han inte går ut på vingen. Nog inte vad han hade tänkt.. Men det är ju lätt att lova platser högt i hierarkin när truppen är tom.

Lilja får vi veta på lördag om han blir kvar. Så gott om tid att ersätta i så fall. Svårare med spelare som man hoppas ska bli utlånade som med Bemström. Men där får vi väl ersätta under säsong om det behövs.
Jag har inte heller några problem med att man skulle vänta med Bemström och låta Holtz och Grewe få en bra chans i början av säsongen.

Du som har bra koll på NHL hur troligt är det att Lilja signar. Nu när det är så nära så har jag fått upp hoppet. För en månad sen var jag säker på att vi skulle tappa Lilja.
Han borde ju signa. Det har ju inte pratats om 1-2 klubbar heller, utan en handfull. Kanske har lite beslutsångest vilken han ska välja? Upplägget som hockeynews(?) skrev om att han skulle lånas ut känns högst osannolikt. Vilken spelare i den ålder signar med ett NHL-lag för att lånas ut direkt? Det kan ju givetvis bli utlåning i november om han tröttnar, men plan A? Känns udda.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Backsidan är urstark. Helt klart guldklass om Hultström klarar av att spela slutspel nästa gång. Högström, Tom Nilsson och faktiskt även Robin Norell känns grymt bra. Grejar vi Alsing är det också en toppback. Jesper P kanske hittar tillbaka till sin debutsäsong. Då är även han grym. Björnfot och Simon är spännande i backvattnet.

Garrison är det som sticker ut negativt. Fruktansvärt onödig signing. Vill man ha en backgeneral i gamla skolan så hade jag föredragt AOM alla dagar. För att inte tala om Urbom naturligtvis. Garrison visade med all tydlighet i slutspelet att hans skridskoåkning är ett för stort problem för att kunna vägas upp med smartness.

Målvaktssidan är helt okej. Känns som en stor chans till succe i kombination med vår backsida. Men om det inte funkar med Svedberg så finns det ju inget bakom, vilket är något otäckt. Men tror faktiskt Svedberg har det i sig.

Det är anfallssidan som kommer vara vår problematik, och det inte så lite heller. Tror vi kommer ha FRUKTANSVÄRT svårt att komma till chanser. Våra meningslösa Bergfors-skott från pissvinkel kommer slå i höjden.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:

Han borde ju signa. Det har ju inte pratats om 1-2 klubbar heller, utan en handfull. Kanske har lite beslutsångest vilken han ska välja? Upplägget som hockeynews(?) skrev om att han skulle lånas ut känns högst osannolikt. Vilken spelare i den ålder signar med ett NHL-lag för att lånas ut direkt? Det kan ju givetvis bli utlåning i november om han tröttnar, men plan A? Känns udda.
Signar han tror jag inte ett dugg på att han blir utlånad. Då gäller det att ersätta direkt
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Backsidan är urstark. Helt klart guldklass om Hultström klarar av att spela slutspel nästa gång. Högström, Tom Nilsson och faktiskt även Robin Norell känns grymt bra. Grejar vi Alsing är det också en toppback. Jesper P kanske hittar tillbaka till sin debutsäsong. Då är även han grym. Björnfot och Simon är spännande i backvattnet.

Garrison är det som sticker ut negativt. Fruktansvärt onödig signing. Vill man ha en backgeneral i gamla skolan så hade jag föredragt AOM alla dagar. För att inte tala om Urbom naturligtvis. Garrison visade med all tydlighet i slutspelet att hans skridskoåkning är ett för stort problem för att kunna vägas upp med smartness.

Målvaktssidan är helt okej. Känns som en stor chans till succe i kombination med vår backsida. Men om det inte funkar med Svedberg så finns det ju inget bakom, vilket är något otäckt. Men tror faktiskt Svedberg har det i sig.

Det är anfallssidan som kommer vara vår problematik, och det inte så lite heller. Tror vi kommer ha FRUKTANSVÄRT svårt att komma till chanser. Våra meningslösa Bergfors-skott från pissvinkel kommer slå i höjden.
Hultström som vann backarnas poängliga i slutspelet och även gjort det en gång tidigare. Klart inte han klarar spela slutspel.

Kollade sammanlagda poängligan för backarna de senaste 5 slutspelen. Hultström helt överlägsen!
Senast redigerad av mb81 den 2019-06-14 17:43:24, redigerad totalt 1 gånger.
Manijock

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:
Manijock skrev:Backsidan är urstark. Helt klart guldklass om Hultström klarar av att spela slutspel nästa gång. Högström, Tom Nilsson och faktiskt även Robin Norell känns grymt bra. Grejar vi Alsing är det också en toppback. Jesper P kanske hittar tillbaka till sin debutsäsong. Då är även han grym. Björnfot och Simon är spännande i backvattnet.

Hultström som vann backarnas poängliga i slutspelet och även gjort det en gång tidigare. Klart inte han klarar spela slutspel.

Kollade sammanlagda poänglign för backarna de senaste 5 åren. Hultström helt överlägsen!
Hur mycket fullblodschanser bjöd han på då herr statistik? Du kan inte ha missat hans fullständigt huvudlösa försvarsspel han serverade större delen av slutspelet. Var Tom Nilsson usel då han bara gjorde en assist?

Glömde vem jag frågade, var väl du som hävdade att Tom var bland våra sämsta backar ifjol.
Senast redigerad av Manijock den 2019-06-13 17:38:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Samme Hultström höll väl på att ställa till det så pass mot Färjestad att vi kunde åkt ut enbart tack vare honom, så risig kan han vara när det inte stämmer.

Till Skillnad från Urbom som är tryggheten själv, jämnt. Ett riktigt proffs som man visste var man hade dag ut och dag in.
Spela fult
Låst