Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

bastis7 skrev:Känns som det lär bli Söderström eller Reideborn, möjligtvis att Anton Forsberg kan va aktuell också!
Bara jag som tycker Starkbaum skulle vara ett intressant val om Söderström inte är tillgänglig och Mantas drar?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
TheRegime
Säsongskort: Ja

Inlägg av TheRegime »

#87 skrev:
TheRegime skrev:NHL avtalet är ju det enkom största skämtet dags för våra klubbar och kräva ett bättre avtal (lex klubben avgör summan) och förbjuda outs etc

Skickat från min E6653 via Tapatalk

Förbjuda NHL-outs är ju verkligen rätt väg att gå.. Hur många med NHL-drömmar tror du vill spela i svenska klubbar då?
ser inget problem i fotbollen med spelare utan utlandsklausuler överallt som dessutom gör att dom får gå nästan gratis

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Praetori skrev:
bastis7 skrev:Känns som det lär bli Söderström eller Reideborn, möjligtvis att Anton Forsberg kan va aktuell också!
Bara jag som tycker Starkbaum skulle vara ett intressant val om Söderström inte är tillgänglig och Mantas drar?
Ser hellre Erik Hanses i Saik som ersättare.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Campoli på marknaden. Ja tack! Lite dumma avstängningar på minuskontot men har en desto större plussida. Kostar dock.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Glöm inte bort att vi har ett par väldigt spännande juniorer i bröderna Davidsson, Johannes Sandberg, David Bernhardt och Erik Palm som förmodligen kommer ta kliv över sommaren. Vejdemo är ett år äldre och Daniel Bernhardt kommer säkert få en ny chans.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Puckey skrev:
mb81 skrev:
android skrev:Säg att vi skickar Mantas, Sörensen, Hultström, Englund, AOM och kanske Norell till NHL (AHL) kontrakt. Hur mycket cashar vi in på dessa? Får vi pengar för alla? Är väl baserat på fyra senaste åren va? Så 50% på Mantas, 100% på Sören, 25% på Hultström, 100% Englund, 100% AOM och 100% Norell?

Om jag räknat rätt borde det bli upp mot 8 miljoner, eller har jag räknat fel igen? Hittade en uppgift att 100% är 1 685 000

Kod: Markera allt

Mantas	50	842500
Hulta	25	421250
Sören	100	1685000
Englund	100	1685000
AOM	100	1685000
Norell	100	1685000
		8003750
Ändå ok med stålar. Sen lär väl inte allt läggas på spelarbudgeten men vi kan förhoppningsvis öka spelarbudgeten till nästa säsong med nån mille.
Summan ökar något om över 20 spelare lämnar shl för nhl. Vill minnas att det är någonstans runt 350k extra per spelare efter den 20e exporten, som sen fördelas efter hur många respektive förening släppt.

Är det inte från den 11:e spelaren beloppet höjs? Sen samlas allt i en pott och fördelas.

http://www.idrottensaffarer.se/transfer ... er-spelare
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:Glöm inte bort att vi har ett par väldigt spännande juniorer i bröderna Davidsson, Johannes Sandberg, David Bernhardt och Erik Palm som förmodligen kommer ta kliv över sommaren. Vejdemo är ett år äldre och Daniel Bernhardt kommer säkert få en ny chans.
Jag hade sett fram emot det om vi inte förlängt med Hank och Ahlén. Nu ska vi alltså bygga ett slagkraftigt lag samtidigt som vi ska ge dessa juniorer chansen. Går det? Får det plats? Tveksam.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

"Till saken hör att pengarna aldrig går direkt till en klubb utan det sammanlagda beloppet divideras sedan med antalet spelare som lämnat Sverige varpå pengarna fördelas." så vi ska dela med oss av pengarna eller hur menar dom?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Få lag som denna tid på året se ut att "gå plus" på spelarfronten.
För att få fler att sätta sig ned utmed Magnutz i båten kan vi väl kolla vilka Saik tappade för två år sedan.

Förluster:
Stefan Warg, back, Malmö Redhawks
Stefan Steen, målvakt, Växjö Lakers
Jonas Frögren, back, Leksands IF
Bud Holloway, forward, Bern
Johan Alm, back, Nashville Predators
Joakim Lindström, forward, St. Louis Blues
Jimmie Ericsson, forward, SKA St. Petersburg
Melker Karlsson, forward, San José Sharks
Pierre-Edouard Bellemare, forward, Philadelphia Flyers
Oscar Möller, forward, AK Bars Kazan
Viktor Arvidsson, forward, Nashville

Okey att de är i en bättre ekonomisk sits att klara stora förluster, men det ger ändå en viss bild av vi inte är ensamma om att emellanåt tappa många spelare.

Nu får den nye tränaren och sportcheferna verkligen chansen att bygga ett lag som passar deras nya offensiva spelidé. Tror nog det blir bra till slut, även om jag knappast tror att vi blir ett topplag redan nästa år. (Thore går exempelvis inte ersätta, han håller på egen hand uppe en kedja.)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
kaminor

Inlägg av kaminor »

johan_80 skrev:"Till saken hör att pengarna aldrig går direkt till en klubb utan det sammanlagda beloppet divideras sedan med antalet spelare som lämnat Sverige varpå pengarna fördelas." så vi ska dela med oss av pengarna eller hur menar dom?
Nä, de menar att det inte spelar nån roll om t.ex. Djurgårdens spelare lämnar som nr. 10 eller nr. 11. Summorna slås ändå ihop innan det fördelas till de klubbar som "exporterat" spelare. Sen måste den "exporterande" klubben dela med sig om en spelare tillhört en annan klubb under de senaste fyra åren.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

kaminor skrev:
johan_80 skrev:"Till saken hör att pengarna aldrig går direkt till en klubb utan det sammanlagda beloppet divideras sedan med antalet spelare som lämnat Sverige varpå pengarna fördelas." så vi ska dela med oss av pengarna eller hur menar dom?
Nä, de menar att det inte spelar nån roll om t.ex. Djurgårdens spelare lämnar som nr. 10 eller nr. 11. Summorna slås ändå ihop innan det fördelas till de klubbar som "exporterat" spelare. Sen måste den "exporterande" klubben dela med sig om en spelare tillhört en annan klubb under de senaste fyra åren.
oki tack dom formulerade lite dåligt eller så är jag bara korkad :)
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Kikade lite på Eliteprospects.com, och fann dessa två lirare:

Dion Knelsen http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11397

Two Great Goals by Dion Knelsen
https://www.youtube.com/watch?v=VFCALFaylew

Daniel Sondell http://www.eliteprospects.com/player.php?player=529

Får lämna Zug – trots vinsten i backarnas poängliga
http://www.hockeysverige.se/2016/03/18/ ... poangliga/
Bild
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Ödets ironi, alla dessa tre lämnar DIF, hur fan ska det här sluta?
Bild
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Hoppas inte att det bli Reideborn. Han håller inte SHL klass han är mer av en etablerad HAllsvensk målvakt. Om DIF ska ta en steg till nästa år så krävs en bra första målvakt. För jag tror inte heller att Tellqvist håller som första målvakt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Puckey

Inlägg av Puckey »

Det verkar bli Tellqvist & Reideborn nästa år. Med tanke på hur han lämnade oss för Modo känns det inte som någon vidare lösning, Söderström kanske har hamnat helt på kant med Jocke & Tjomme men hade haft betydligt lättare att få med sig publiken. Man får hoppas att han är sjukt billig åtminstone..
Låst