Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Bengan08
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

DIF#1 skrev:
B.I.B.A skrev:
Bengan08 skrev:
DIF#1 skrev:Angående rykte om Sallinen till DIF. Jag pratade med en bekant som sa följande:

- Jag frågade Sallinen om han var klar för Djurgården, han flinade bara och sa vi får väl se. Jag tolkar hans svar som "det kan jag inte säga nu men ja jag har klart med dem".
Fan Silly Season när den är som bäst!!! Man förstår givetvis att han inte skulle kunna avslöja att han va klar (om han nu är det)mitt under kvalserien...HOPPAS!
Silly season när det är som bäst "En bekant frågade men fick egentligen inget vettigt svar alls. Det tolkar jag som att han är klar för DIF."

Inget illa menat mot dig "DIF#1" såklart.
Det var alltså inte jag som tolkade Sallinens svar så, utan det var min bekanta som tolkade Sallinens sätt att svara som att han försökte dölja att något var klart.
Så det är bara ett rykte som jag ville dela med mig av ;)
Ingen kommer att hänga dig om det inte stämmer, så länge samtliga här inne är ärliga ( vi är Djugårdare så jag förväntar mig inget annat) så tar jag gärna ett rykte som detta hellre än ingenting alls, hoppas!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har nu sett nästan hela matchen MIF - LIF och slås av tre saker:

1. Väldigt dålig publiksiffra i Malmö. ( Trodde de skulle ha hyfsat nära fullsatt, men detta är väl vad som händer när man spelar bäst av 7. )

2. Sallinen visar kvalité trots att han spelar i ett i övrigt "virrigt lag".

3. Sillen känns fortsatt inte som något vettigt att satsa på. ( Ser mycket hellre förlängningar med Saviano och eller Lauritzen istället. )
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Linus Hultström... Landar vi en sån snubbe så bryr jag mig fan knappt om resten.
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av bastis7 »

Kall-El skrev:
3. Sillen känns fortsatt inte som något vettigt att satsa på. ( Ser mycket hellre förlängningar med Saviano och eller Lauritzen istället. )

Hyfsat mkt dyrare alternativ!

Själv tycker jag Sillen ser intressant ut! Bra beslut på isen och den skridskoåkningen är inte många som har! Inte lätt att spela i ett lag där inget fungerar. Lever nästa på Hultström och deras pp!
A23
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av A23 »

Vet även att "trygga" källor ibland är lika mycket djurgårdare som vi så dom kan ge en vinklad story. Jag droppade ju Engqvist inför i år och detta fick jag höra från "insidan" att han var klar....

För övrigt så förstår jag inte vad ni vill ha av Brodin? Han kan inte annat än vara en brukare. Han har ju inte producerat poäng ngn säsong. Vad vare i år 4/5 mer p än ahlen?
Vad vi hat saknat dom senaste åren är målgörare. Jakobs stack ut i kvalserien. Annars har vi saknat det. Sören är fantastisk men ändå inte en målgörare eller "sniper". Vi behöver en begantyp, in på mål, skjut direkt och va inte rädd för något!
BigJ

Inlägg av BigJ »

SirDIFalot skrev:Linus Hultström... Landar vi en sån snubbe så bryr jag mig fan knappt om resten.
Honom ska vi ha!!!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

bastis7 skrev:
Kall-El skrev:

Själv tycker jag Sillen ser intressant ut! Bra beslut på isen och den skridskoåkningen är inte många som har! Inte lätt att spela i ett lag där inget fungerar. Lever nästa på Hultström och deras pp!
Tvivlar hårt på att Saviano skulle bli dyrare.

Med tanke på Basses alla skador tror jag inte han blir direkt dyr heller. Basse har dessutom en ruskigt uppsida om han håller sig fri från skador och hittar formen.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Kall-El skrev:
bastis7 skrev:
Kall-El skrev:

Med tanke på Basses alla skador tror jag inte han blir direkt dyr heller. Basse har dessutom en ruskigt uppsida om han håller sig fri från skador och hittar formen.
Håller helt med, Lauritzen har en mycket hög nivå när han får vara skadefri.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Kall-El skrev:
bastis7 skrev:
Kall-El skrev:

Precis som du nämner är det mkt frågetecken över Basse.

För många tycker jag!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Grymt imponerad av Hultström precis som ni säger. Men kom för guds skull ihåg Ritola och Ryno i dessa anfall. Knappast Hultström som gör allting själv. Två tokgrymma passningar som gör Linus jobb relativt enkelt. Väldigt bra att kliva med på andra kassen dock.

Är inne på Kall Els linje. Saviano vs Sillen är ett enkelt val på den första. Hans spets i BP fäller avgörandet. För att inte tala om Steves sinnesjuka snabbhet, även om Cehlin knappast är långsam. Sillen vs Lauritzen är jämnare. Allt beror ju på statusen på Basse. Basse är en brutalt mycket mera komplett spelare, men är skadehelvetet över? Lauritzen är klart kapabel att ta en andrakedjeroll om han får vara hel.
Användarvisningsbild
DIF#1

Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av DIF#1 »

Morwin skrev:
DIF#1 skrev:
B.I.B.A skrev:
Bengan08 skrev:
DIF#1 skrev:Angående rykte om Sallinen till DIF. Jag pratade med en bekant som sa följande:

- Jag frågade Sallinen om han var klar för Djurgården, han flinade bara och sa vi får väl se. Jag tolkar hans svar som "det kan jag inte säga nu men ja jag har klart med dem".
Fan Silly Season när den är som bäst!!! Man förstår givetvis att han inte skulle kunna avslöja att han va klar (om han nu är det)mitt under kvalserien...HOPPAS!
Silly season när det är som bäst "En bekant frågade men fick egentligen inget vettigt svar alls. Det tolkar jag som att han är klar för DIF."

Inget illa menat mot dig "DIF#1" såklart.
Det var alltså inte jag som tolkade Sallinens svar så, utan det var min bekanta som tolkade Sallinens sätt att svara som att han försökte dölja att något var klart.
Så det är bara ett rykte som jag ville dela med mig av ;)
tråkigt för oss då att han sticker till KHL eller annat.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Enligt samma "källa" så var Sallinen osäker kring spel i KHL på grund av osäkerheten där borta. Men men, det är ju bara kommentarer från Sallinen. Behöver ju inte betyda något. Dock skulle jag vilja se honom i DIF. Han har varit bra ikväll mot Malmö..
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vi har dessutom redan rätt många snabba kvicka spelare i vår trupp redan nu.

Då skall det sägas att jag gärna skulle se en tredjelina kommande säsong liknande:

Saviano - Jocke - Lauritzen.

Borde bli en billig lina med viss potential om Basse kan hålla sig fri från skador. Borde vara en lina som fungerar bra defensivt och med den fart och kvickhet som Basse och Saviano besitter borde den också kunna skapa en del framåt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Jim Morrison »

DIF#1 skrev: Enligt samma "källa" så var Sallinen osäker kring spel i KHL på grund av osäkerheten där borta. Men men, det är ju bara kommentarer från Sallinen. Behöver ju inte betyda något. Dock skulle jag vilja se honom i DIF. Han har varit bra ikväll mot Malmö..
Något han insinuerade i en intervju med dt;

Enligt källor till DT-sporten är inte Leksands IF huvudalternativet för Sallinen just nu som istället blickar mot KHL.

– Jag vet inte det jag ... Det är en svår tid i KHL också. Just nu vet jag inte hur det är där då. Det blir säkert många saker som förändras just nu. Det är nog bäst att vänta just nu.

http://www.dt.se/ishockey/shl/finske-to ... f#Ishockey
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kall-El skrev:Vi har dessutom redan rätt många snabba kvicka spelare i vår trupp redan nu.

Då skall det sägas att jag gärna skulle se en tredjelina kommande säsong liknande:

Borde bli en billig lina med viss potential om Basse kan hålla sig fri från skador. Borde vara en lina som fungerar bra defensivt och med den fart och kvickhet som Basse och Saviano besitter borde den också kunna skapa en del framåt.
Tror inte vi förlänger med en enda i den kedjan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Kall-El skrev:Vi har dessutom redan rätt många snabba kvicka spelare i vår trupp redan nu.

Den skriver jag under på, perfekt om Jocke skulle kunna tänka sig att vara kapten ett år till, tror laget skulle må bra av det.
Låst