Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

sPTNC skrev:Fan va besviken man blir när man går in på Aftonbladet och ser följande rubrik: "Djurgården värvar OS-målvakt!". Och så är det damhockey!!! :(
Haha jag gjorde samma misstag! :(
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Calle »

Lynxlynx skrev:Broc Little, Nichlas Hardt och David Rautio klara för LHC.. Som många sagt, vad väntar DIF på?
Challe firar påsklov...

Tellan borde dock presenteras snart. Fick lite undran dock vad Tellan menar med sin "besvikelse" förra rundan med DIF (som han iofs vill lägga bakom sig), han nämner detta i slutet av DIF-legendarer-intervjun. Ngn som vet detaljerna? Hoppas det inte ska spela in på ngt neggigt sätt i nuläget bara, men förmodligen inte. Han är ju tveklöst och fullt ut Djurgårdare i första hand, vore konstigt om han nu vill hem och "måste" välja ngn annan klubb.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ciirree skrev:
sPTNC skrev:Fan va besviken man blir när man går in på Aftonbladet och ser följande rubrik: "Djurgården värvar OS-målvakt!". Och så är det damhockey!!! :(
Misstänker att ni är långt ifrån ensamma om det :wink:
Tänkte, nu smäller det
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ciirree

Inlägg av ciirree »

Lee Harvey Oswald skrev:
ciirree skrev:
Misstänker att ni är långt ifrån ensamma om det :wink:
Tänkte, nu smäller det
Eller hur haha.
Jag klickade på alla Stanley Cup nyheter först och tänkte, jag tar det bästa till sist! ;)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det måste väl hända något innan påskledigheten? Guter och Nyström var väl fixade redan innan kvalserien...
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-04-17 09:43:54, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag är inte orolig när det gäller målvakt. Vi kommer att signa Tellan förr eller senare, det är bara en tidsfråga. Vart ska han annars spela??
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om Storhonken vill lira vidare skall han gjutet ha ett kontrakt enligt mig.

Bra på och utanför isen.
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

Calle skrev:
Lynxlynx skrev:Broc Little, Nichlas Hardt och David Rautio klara för LHC.. Som många sagt, vad väntar DIF på?
Challe firar påsklov...

Tellan borde dock presenteras snart. Fick lite undran dock vad Tellan menar med sin "besvikelse" förra rundan med DIF (som han iofs vill lägga bakom sig), han nämner detta i slutet av DIF-legendarer-intervjun. Ngn som vet detaljerna? Hoppas det inte ska spela in på ngt neggigt sätt i nuläget bara, men förmodligen inte. Han är ju tveklöst och fullt ut Djurgårdare i första hand, vore konstigt om han nu vill hem och "måste" välja ngn annan klubb.
Besvikelsen var väl att han ville hem och spela för oss säsongen 11/12, men ingen i Djurgården tog kontakt med honom och valde att signa Wesslau istället. Inget som borde påverka hans beslut nu tycker jag :)
Zamboni99

Inlägg av Zamboni99 »

Bra jobbat Nisse! Nu är det dags för Challe att vakna
Staten

Inlägg av Staten »

Kall-El skrev:Om Storhonken vill lira vidare skall han gjutet ha ett kontrakt enligt mig.

Bra på och utanför isen.
Självklart! Given i en tredje eller fjärdekedja. Billig samt vår största kulturbärare i laget just nu. Han är dessutom helt fenomenal att hålla fast pucken i offensiv zon. Det är bra med kontinuitet så jag önskar att hela den kedjan är intakt till nästa säsong.
mb81

Inlägg av mb81 »

Zabel tillbaka.
Senast redigerad av mb81 den 2014-04-17 12:22:02, redigerad totalt 1 gånger.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Fick ingen tydlig bild av artikeln över vad hans jobbtitel blir. Vi får väl vänta och se..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

mb81 skrev:Zabel tillbaks.
Till? Aidensfield? Detaljer!

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

sensei skrev:Fick ingen tydlig bild av artikeln över vad hans jobbtitel blir. Vi får väl vänta och se..
Antagligen assisterande av något slag. Står i ingressen att Säcken blir fortsatt huvudtränare, Nyman blir kvar så det finns väl inte så mycket att spela på annat än att Zabel också får en assisterande roll.
25/4-2025
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:Personligen blir jag alltid skraj när finnar kommer på tal till DIF.

Kan enbart påminna mig en spelare därifrån som varit riktigt bra och det är Ossi.
Hahaha, jag visste det! VARJE gång en finländare nämns i dessa sammanhang så säger du så där.

Har du funderat på att de finnar vi faktiskt värvat på senare tid, förutom Ossi, aldrig varit uttalad spets (förutom Lassila då, som gjorde det helt okej).

Det handlar således inte om att de varit finnar - grejen är att de har varit bredd, som råkat vara finnar. Så släpp det där nu :P
Säg den glädje som varar
Låst