Jag tror att resultaten i våra resterande matcher kommer se ut ungefär såhär.
28 Malmö Redhawks Djurgårdens IF X 1P
29 Djurgårdens IF IK Oskarshamn 1 3P
30 VIK Västerås HK Djurgårdens IF 2 3P
31 Djurgårdens IF Almtuna IS 1 3P
32 Mora IK Djurgårdens IF 1 0P
33 Djurgårdens IF Timrå IK 1 3P
34 BIK Karlskoga Djurgårdens IF X 2P
35 Djurgårdens IF IF Björklöven 1 3P
37 Djurgårdens IF Karlskrona HK 2 0P
36 Södertälje SK Djurgårdens IF 2 3P
38 Djurgårdens IF Rögle BK 1 3P
39 Asplöven HC Djurgårdens IF X 1P
40 Troja-Ljungby Djurgårdens IF X 2P
41 Djurgårdens IF Malmö Redhawks 1 3P
42 IK Oskarshamn Djurgårdens IF 2 3P
43 Djurgårdens IF VIK Västerås HK X 1P
44 Almtuna IS Djurgårdens IF 2 3P
45 Djurgårdens IF Mora IK 1 3P
46 Timrå IK Djurgårdens IF X 1P
47 Djurgårdens IF BIK Karlskoga X 1P
48 IF Björklöven Djurgårdens IF 1 0P
49 Djurgårdens IF Södertälje SK 1 3P
50 Karlskrona HK Djurgårdens IF X 2P
51 Djurgårdens IF Asplöven HC 1 3P
52 Rögle BK Djurgårdens IF X 1P
TOTAL: 51P/25matcher=2.04P/match
42+51=93P
93P/52matcher=1.79P/match
http://stats.swehockey.se/ScheduleAndRe ... rview/3005
Ifjol var Västerås trea med 98 poäng och med 93 poäng hade vi ifjol slutat på samma placering som vi gjorde (vi slutade femma med 92 poäng).
Karlskoga kommer vinna serien i år rätt så stort förhoppningsvis, hoppas att de vinner mot alla lag i toppen förutom oss. Västerås får göra likaså och komma tvåa. Ju mer poäng top 2 tar desto lägre behövs det för tredjeplatsen (så länge top 2 tar poäng av kandidaterna till 3-5 plats.
Om Karlskoga fortsätter med samma poängsnitt så landar de på 106 poäng.
Om Karlskrona fortsätter med samma poängsnitt så landar de på 102 poäng.
Om Västerås fortsätter med samma poängsnitt så lander de på 100 poäng.
Om Malmö fortsätter med samma poängsnitt så landar de på 88 poäng.
Jag tror inte att Karlskrona kommer att hålla hela serien ut och alla lag kommer ha svackor, vi har haft vår och jag tror inte att det kommer en till.
Däremot kommer vi inte top 3 med 93 poäng, men en fjärdeplats är inte omöjligt.
Varje poäng man tar ökar snittet med 0.019, alltså så ökar snittet 0.58 för varje trepoängare man tar.
Plats 4-7
4. DIF
5. Karlskrona
6. Rögle
7. Björklöven
Björklöven: Vi vann hemma mot Björklöven och hade det inte varit för Mattsson så hade vi vunnit borta också. Målmässigt jämna matcher, vi hade förlorat hemma om det inte varit för vårt powerplay. Matcherna mot Björklöven kommer vara väldigt tighta.
Rögle: Hemma så höll vår defensiv tätt och vår offensiv höll ganska tätt framåt med bara ett mål framåt. Men vi tog tre poäng och hade övertaget i större delar av matchen.
Borta mot Rögle i fredags tycker jag att vi i första perioden spelar väldigt bra, förutom i början av perioden då Rögle pressade ner oss hårt i egen zon. Andra perioden var Rögles period. I tredje perioden så var vi tillbaka till det spel vi hade i första perioden. Ganska jämn match som vi ändå var värda att vinna. Jag tror att i en playoff så kommer Rögle inte vara det lag jag är mest rädd för.
Karlskrona: Vi tappade matchen hemma när det var 41 sekunder kvar då de kvitterar. Vi började spela av matchen och det straffade sig. Vi hade stora problem att hålla en ledning hela vägen ut i början av säsongen men nu i december har det sett bättre och säkrare ut.
Borta så tog Karlskrona ledningen med 2-0 i första perioden, vi reducerar i andra och spelar mycket bättre än i första. En jämn tredjeperiod där vi inte kvitterar. Karlskrona är väldigt svårslagna på hemmaplan. Karlskrona är laget att slå i en playoff, det står mellan oss och Karlskrona.