Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
David1891
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,mål

Inlägg av David1891 »

BobTheBlob skrev:
David1891 skrev:
BobTheBlob skrev:Blomstrand, vad i helvete håller han på med!?! Diving i DIF tröja!? Dra åt pipsvängen!

Men FIMPEN av alla människor!? VA FAN GÖR DU!?!?!? Har alltid sett Fimpen som en som resten av laget borde "se upp" till, när det kommer till dif-hjärta, etc.
Men det här var ju helt sjukt!!

Förresten, han körde väl över någon annan målvakt förra säsongen vill jag minnas? Eller försökte hoppa rättare sagt.
Det här var ju bara korkat rent ut sagt.. TÄNK för fan!!!
Ang. det sista Var bara tvungen. Missade 2a o 3e perioden så kanske är ute och cyklar lite menmen..

Hahahh inte den jag tänkte på!!
Förstod det hehe, men var bara tvungen :D
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Buford

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Buford »

Förvisso hade vi 3 (med ett uttropstecken för Linkan) tongivande spelare borta idag, men ändå känner jag mig orolig. Vi hade behövt poängen då det kommer en drös med tunga matcher framöver nu.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Buford skrev:Förvisso hade vi 3 (med ett uttropstecken för Linkan) tongivande spelare borta idag, men ändå känner jag mig orolig. Vi hade behövt poängen då det kommer en drös med tunga matcher framöver nu.
Du menar frågetecken? Du kan väl inte påstå att han är viktigare än Landeskog eller Johner? Så som han har spelat denna säsong?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rix

Inlägg av Rix »

Jim Morrison skrev:
Buford skrev:Förvisso hade vi 3 (med ett uttropstecken för Linkan) tongivande spelare borta idag, men ändå känner jag mig orolig. Vi hade behövt poängen då det kommer en drös med tunga matcher framöver nu.
Du menar frågetecken? Du kan väl inte påstå att han är viktigare än Landeskog eller Johner? Så som han har spelat denna säsong?
Håller med dig Jim, Linkan har varit blek och Landeskog märktes direkt att han saknades. Johner behövs också, en av få som faktiskt gjort mål i PP. Linkan är självklart bra, men just idag saknades Landeskog 3000 gånger mer.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Vad är det som går så jävla dåligt för oss? Jag såg inte matchen idag på TV och har ingen aning om hur det egentligen såg ut. Om vi jämför med matcherna mot Asplöven och Coco, vad är skillnaden idag?

Såg det helt tafatt ut?
Viker vi ner oss direkt när vi släpper in mål?
Har vi fortfarande samma oförmåga att göra mål?
Har vi börjat ta lika onödiga utvisningar som förra året i slutskedet av matcherna?

Det finns många fler frågor men vafan.. Helt ärligt, vi ska kunna vinna matcher utan Gabbe.
Staten

Inlägg av Staten »

Sjöwall skrev:Vad är det som går så jävla dåligt för oss? Jag såg inte matchen idag på TV och har ingen aning om hur det egentligen såg ut. Om vi jämför med matcherna mot Asplöven och Coco, vad är skillnaden idag?

Såg det helt tafatt ut?
Viker vi ner oss direkt när vi släpper in mål?
Har vi fortfarande samma oförmåga att göra mål?
Har vi börjat ta lika onödiga utvisningar som förra året i slutskedet av matcherna?

Det finns många fler frågor men vafan.. Helt ärligt, vi ska kunna vinna matcher utan Gabbe.
Skillnaden stavas helt enkelt Landeskog, som står för vår enda offensiva kraft och spets. Utan honom kommer vi vinna väldigt få matcher. Linkan har varit en alibispelare så här långt och jag förväntar mig att han så kommer förbi, han är ingen lösning på problemet. Johner är bra, men får han inte igång målskyttet så är inte heller han någon lösning.

Challe - dags att förstärka. Hannula skulle förmodligen varit en mycket nyttig spelare att få in. Det var mycket snack om honom för någon vecka sedan. Är det helt avskrivet?
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av BaronVonDif »

Nu svär jag i kyrkan ordenligt här men vore det inte genomförbart och tankvärt att ha ett/några träningpass i veckan gemensamt med Aik där man tränar PP, boxplay och straffar? Måste vara mycket mer givande att träna mot motstånd man inte är van vid?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Jaha!

Inlägg av Jaha! »

Det är märkligt att så många pratade om att det vänt för DIF bara för att vi tog 3 vinster i rad i ordinarie tid. Inte många verkade reflektera över vilka motståndare vi vann mot. Tre riktiga sopgäng. Dom lagen hade vi vunnit mot i börja av serien också. Att vi vann berodde inte på att vi plötsligt blivit bättre utan enbart pga att vi mötte riktigt dåligt motstånd.

Men vi spelade bättre och gjorde inte så många egna misstag hävdar säkert många. Jo, visst. Men vad beror det på då. Jo, att motståndet var för dåligt helt enkelt. Om vi skulle spela mot ett div 3 gäng så skulle varenda spelare vi har i truppen uppfattas som ett spelgeni och det skulle inte bero på att de plötsligt blivit bättre.

Så fort vi möter lag från övre halvan kommer det att se ut så här. Visst, nån gång slår vi ett högre placerat lag likväl som vi ibland förlorar mot ett sämre placerat lag. Som almtuna igår tex.

Jag hävdar bestämt att vi nu ligger på den plats vi kommer att ligga på i slutet av säsongen också. Plus minus ett par placeringar. Det finns inget spel att hitta längre fram som inte redan sitter. Det funkar helt enkelt inte när motståndarna blir för bra.

Än så länge har hjärnan inte ställt om sig helt till att vi ligger på den nivå vi gör. Man tror fortfarande att oskarshamn, karlskoga, osv är lag vi ska slå och är favoriter mot. Och det hade vi också varit om vi haft en elitserietrupp vilket vi haft i evigheter. Nu har vi en allsvensk trupp och en högst medelmåttig sådan. Tyvärr.

Det Djurgården som ligger i elitserien och ibland vinner sm-guld finns inte längre och kommer aldrig att komma tillbaka. Ett mittenlag i allsvenska är vad vi är nu och för lång tid framöver. Varken mer eller mindre. Ju fortare man inser det ju fortare kommer man att hantera förluster mot lag som Almtuna, oskarshamn och troja osv. Men med tanke på vår historik är jag rädd för att detta kommer att dröja riktigt länge.
Jaha!

Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Jaha! »

BaronVonDif skrev:Nu svär jag i kyrkan ordenligt här men vore det inte genomförbart och tankvärt att ha ett/några träningpass i veckan gemensamt med Aik där man tränar PP, boxplay och straffar? Måste vara mycket mer givande att träna mot motstånd man inte är van vid?
Möjligtvis skulle det kunna ge oss något. Men att AIK skulle bli bättre av eller vilja träna mot ett medelmåttigt allsvenskt lag tvivlar jag på.

Men vi ska inte bli beblanda oss med råttor så jag skulle inte rösta för en sådan lösning.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

De flesta säger att det vände för att Gabbe kom och att vi bara mött skit lag. Jag kan säga att den stora vändning var innan Gabbe kom när vi mötte leksand då började vi spela bra sen blev det ett olyckligt slut. Visst ha Gabbe hjälpt till endel men det är inte bara han. Och om vi nu räknar Gabbe som nyckelspelare hade vi faktiskt 3 nyckelspelare borta igår ändå var vi på god väg under halva matchen.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av pulverapa »

zetterberg_88 skrev:De flesta säger att det vände för att Gabbe kom och att vi bara mött skit lag. Jag kan säga att den stora vändning var innan Gabbe kom när vi mötte leksand då började vi spela bra sen blev det ett olyckligt slut. Visst ha Gabbe hjälpt till endel men det är inte bara han. Och om vi nu räknar Gabbe som nyckelspelare hade vi faktiskt 3 nyckelspelare borta igår ändå var vi på god väg under halva matchen.
Matchen mot leksand var spelmässigt en av se sämre matcherna i år.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Har för mig att det var en liknande match som det var igår.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jaha! skrev:Det Djurgården som ligger i elitserien och ibland vinner sm-guld finns inte längre och kommer aldrig att komma tillbaka.
Då kan vi lika gärna lägga ner hela skiten.
Avskaffa tre mot tre.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Jaha! skrev: Det Djurgården som ligger i elitserien och ibland vinner sm-guld finns inte längre och kommer aldrig att komma tillbaka.
jag hoppas innerligt att du är ensam om den uppfattningen. Om man inte ens vill, vad fan är då meningen?
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Jaha! skrev:Jag hävdar bestämt att vi nu ligger på den plats vi kommer att ligga på i slutet av säsongen också. Plus minus ett par placeringar. Det finns inget spel att hitta längre fram som inte redan sitter. Det funkar helt enkelt inte när motståndarna blir för bra.
Helt fel har du inte, samtidigt som DIF spelar bättre och bättre så blir även de övriga lagen det. Visst, vi kommer att ta poäng mot de sämre lagen, men en kvalplats blir det stenhårt race om. Som du nämner, DIF ändrar inte sitt spel nu, det spel vi nu ser kommer vi att få se resten utav säsongen. Möjligtvis finslipas detaljer och försök att minimera misstagen.
Skriv svar