Släppte inte Chet också in något skott från röd? Minns att det var mot Leksand på Hovet. Samma match som Wennberg gjorde sitt byxmål. Ingen studs framför överhuvudtaget. Släppte bara in den mellan benen. Ruskigt dåligt!Axel_K skrev:Apropå topp 3 tabbar i HA, Chet kanske har andra-och tredjeplatsen men förstaplatsen äger Malmös målvakt som släppte in ett skott från rödlinjen samma säsong som vi åkte ur!
Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
- Cirith Ungol
Det var touch vid rödlinjen och den dök neråt lite lurigt. Jag är säker på att den bara var menad att gå mot kortplanket så det var väl en riktigt turträff, dock borde Chet varit mer vaken där.Manijock skrev:Släppte inte Chet också in något skott från röd? Minns att det var mot Leksand på Hovet. Samma match som Wennberg gjorde sitt byxmål. Ingen studs framför överhuvudtaget. Släppte bara in den mellan benen. Ruskigt dåligt!Axel_K skrev:Apropå topp 3 tabbar i HA, Chet kanske har andra-och tredjeplatsen men förstaplatsen äger Malmös målvakt som släppte in ett skott från rödlinjen samma säsong som vi åkte ur!
Re: Sv: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Vi vann den matchen med 6-2. Orienteraren Johan Ryno gjorde den kassen.Cirith Ungol skrev:Det var touch vid rödlinjen och den dök neråt lite lurigt. Jag är säker på att den bara var menad att gå mot kortplanket så det var väl en riktigt turträff, dock borde Chet varit mer vaken där.Manijock skrev:Släppte inte Chet också in något skott från röd? Minns att det var mot Leksand på Hovet. Samma match som Wennberg gjorde sitt byxmål. Ingen studs framför överhuvudtaget. Släppte bara in den mellan benen. Ruskigt dåligt!Axel_K skrev:Apropå topp 3 tabbar i HA, Chet kanske har andra-och tredjeplatsen men förstaplatsen äger Malmös målvakt som släppte in ett skott från rödlinjen samma säsong som vi åkte ur!
Ah, det förklarar varför jag inte kommer ihåg det målet!pulverapa skrev:Vi vann den matchen med 6-2. Orienteraren Johan Ryno gjorde den kassen.Cirith Ungol skrev:Det var touch vid rödlinjen och den dök neråt lite lurigt. Jag är säker på att den bara var menad att gå mot kortplanket så det var väl en riktigt turträff, dock borde Chet varit mer vaken där.Manijock skrev:Släppte inte Chet också in något skott från röd? Minns att det var mot Leksand på Hovet. Samma match som Wennberg gjorde sitt byxmål. Ingen studs framför överhuvudtaget. Släppte bara in den mellan benen. Ruskigt dåligt!Axel_K skrev:Apropå topp 3 tabbar i HA, Chet kanske har andra-och tredjeplatsen men förstaplatsen äger Malmös målvakt som släppte in ett skott från rödlinjen samma säsong som vi åkte ur!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
http://youtu.be/bjYTiIbnU3s?t=2h3m23sAxel_K skrev:Ah, det förklarar varför jag inte kommer ihåg det målet!pulverapa skrev:Vi vann den matchen med 6-2. Orienteraren Johan Ryno gjorde den kassen.Cirith Ungol skrev:Det var touch vid rödlinjen och den dök neråt lite lurigt. Jag är säker på att den bara var menad att gå mot kortplanket så det var väl en riktigt turträff, dock borde Chet varit mer vaken där.Manijock skrev:Släppte inte Chet också in något skott från röd? Minns att det var mot Leksand på Hovet. Samma match som Wennberg gjorde sitt byxmål. Ingen studs framför överhuvudtaget. Släppte bara in den mellan benen. Ruskigt dåligt!Axel_K skrev:Apropå topp 3 tabbar i HA, Chet kanske har andra-och tredjeplatsen men förstaplatsen äger Malmös målvakt som släppte in ett skott från rödlinjen samma säsong som vi åkte ur!
Expert.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bengan till Penguins alltså.. Spännande!
Hehe, intressekonflikt för min del. Har alltid hatat Penguins på något sätt lika som Bruins. Kanske lagens svart-gula färgsättning, vem vet.MarcusDaze skrev:Bengan till Penguins alltså.. Spännande!
Men alltid roligt om det går bra för Djurgårdare.
Så "GO.. Pens!" sålänge ni inte möter Kronwall eller Krüger

Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Fan vad kul för Bengan att få spela bredvid en riktig toppcenter. Alltid varit jävligt intresserad av att se hur många mål han skulle göra då.
Expert.
Englund plockades av Ottawa.
Fan. Jag hatar Ottawa.
Fan. Jag hatar Ottawa.
Och AOM av sunklaget Calgary.
Spåddes inte AOM gå ganska tidigt i draften?
Spåddes inte AOM gå ganska tidigt i draften?
Nu är ju inte Sebastian Aho Djurgårdare så hör väl inte in i tråden egentligen men hur fasiken kunde inte han gå?
- MarcusDaze
Haha, jag kunde inte sagt det bättre själv! Håller med till 110%Henke_F skrev:Hehe, intressekonflikt för min del. Har alltid hatat Penguins på något sätt lika som Bruins. Kanske lagens svart-gula färgsättning, vem vet.MarcusDaze skrev:Bengan till Penguins alltså.. Spännande!
Men alltid roligt om det går bra för Djurgårdare.
Så "GO.. Pens!" sålänge ni inte möter Kronwall eller Krüger

Antar att han anses för liten för NHL.ciirree skrev:Nu är ju inte Sebastian Aho Djurgårdare så hör väl inte in i tråden egentligen men hur fasiken kunde inte han gå?
Jag satt och undrade samma sak från val 80 och efter. Det är helt ofattbart att en så talangfull spelare nobbas av storlek. Hade han varit typ 185cm, 85kg hade han gått före Englund, säkert omkring där Kempe valdes. Visst att han är liten och klubbarna är tveksamma, men att nobbas helt och att 210 spelare går före Sveriges kanske bästa 96' back är helt sjukt.mb81 skrev:Antar att han anses för liten för NHL.ciirree skrev:Nu är ju inte Sebastian Aho Djurgårdare så hör väl inte in i tråden egentligen men hur fasiken kunde inte han gå?
Bara från Skellefteå draftades 3 backar, alla större, alla sämre än Aho.
Marcus Pettersson (#38)
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=86321
Anton Lindholm (#144)
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=39019
Andreas Söderberg (#148)
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=107557
Att sedan en spelare som Pontus Själin (div 1) som till och med är tunnare än Aho blev draftad är ett hån.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=86227
(Ledsen för OT men är genuint upprörd över storleksfixeringen)
-
Om man sätter Bengan jämte Crosby och Kunitz, samt får spela mycket PP kan han utan problem komma upp i 80-90p. Jäklar vad kul för Bengan att få spela i ett lag som har chansen att ta hem Stanley Cup.