Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rojk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Rojk »

Några av juniorernas snyggaste mål i höst:

Idag fortsätter serierna med både hemmamatch för J20 och J18. De förstnämnda möter SAIK 15:00 på Hovet medan B-juniorerna ställs mot Rögle 18:30.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Rojk skrev:Några av juniorernas snyggaste mål i höst:

Idag fortsätter serierna med både hemmamatch för J20 och J18. De förstnämnda möter SAIK 15:00 på Hovet medan B-juniorerna ställs mot Rögle 18:30.
Nice, skön open ice hitt 0,07 in i klippet :D .
Vem är hjälten som spelar in så det finns möjligheter att få se detta? cred till dig.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Android:

Har inte ifrågasatt antalet spelare varje klubb får fram.
Det var utifrån urvalet jag tog min utgångspunkt.

Sedan vet jag inte om du gör en särskilt rättvis bedömning där heller.
Ja menar, du räknar upp Blomstrand, Calle G, Hank, Lennhammer, Arnesson osv

Då tycker jag dú glömmer en del Saik-spelare och Brynäsare också ifall det är spelare av deras kaliber vi talar om. För att ta ett aktuellt exempel nämner du inte Berglind som är klassen bättre än många du nämnde hos oss.
Du tar bara deras riktiga guldkorn medan du radar upp både i DIF.

Men, vi ser väl olika i denna fråga helt enkelt. Inget konstigt i det och tråkigt ifall alla tyckte likadant på ett forum.

Gillar skarpt din kunskap om våra juniorer och där drar jag helt klart det kortaste strået.
Det är jag den första att erkänna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

emilin skrev: Nice, skön open ice hitt 0,07 in i klippet :D .
Vem är hjälten som spelar in så det finns möjligheter att få se detta? cred till dig.
Micke heter han och han spelar in åtminstone alla hemmamatcher samt de närmsta bortamatcherna. I och för sig för tränarnas skull (därför målen är så utzoomade) men det går ju att använda dem så här också. ;)
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Vilket jädra skott av Robin Norell 1.20 in i videon på startsidan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

J20 vann med 4-2 mot SAIK och J18 förlorade mot Rögle med 1-2. Hade mer tippat resultaten tvärtom.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mattias_87 skrev:J20 vann med 4-2 mot SAIK och J18 förlorade mot Rögle med 1-2. Hade mer tippat resultaten tvärtom.
Rögle vann ju J18 Elit Södra så dom är rätt vassa dom med.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Android:

Då tycker jag dú glömmer en del Saik-spelare och Brynäsare också ifall det är spelare av deras kaliber vi talar om. För att ta ett aktuellt exempel nämner du inte Berglind som är klassen bättre än många du nämnde hos oss.

Men, vi ser väl olika i denna fråga helt enkelt. Inget konstigt i det och tråkigt ifall alla tyckte likadant på ett forum.

Gillar skarpt din kunskap om våra juniorer och där drar jag helt klart det kortaste strået.
Ville mest visa vad vi har fått fram. Blir svårt att bedöma andra lags något sämre spelare. Hur ska Berglind bedömas som inte fått speciellt mycket istid på seniornivå och som varken du eller jag knappt har sett? :).

Eftersom grunddiskussionen handlade om vad man kunde erbjuda och du nämnde närhet och (tror jag, kan varit någon annan också) istid så tänkte jag höra om du eller någon annan vet hur mycket mer Skellefteås juniorer tränar? Tränar dom 2x2 timmar varje dag eller på vilket sätt skiljer sig mängden träning mellan dom olika föreningarna med hockeygymnasium? Är det faciliteterna runt omkring som gör att spelarna blir bättre?

Än en gång så tror jag som jag sa tidigare att detta har större inverkan på ungdomsidrotten än på juniornivå. Samtidigt klarar sig ju Stockholm ändå rätt bra på ungdomsnivå. Urvals-teorin tycker jag också faller lite pga exempelvis Brynäs plockar spelare från hela Sverige.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

android skrev:

Ville mest visa vad vi har fått fram. Blir svårt att bedöma andra lags något sämre spelare. Hur ska Berglind bedömas som inte fått speciellt mycket istid på seniornivå och som varken du eller jag knappt har sett? :).

Eftersom grunddiskussionen handlade om vad man kunde erbjuda och du nämnde närhet och (tror jag, kan varit någon annan också) istid så tänkte jag höra om du eller någon annan vet hur mycket mer Skellefteås juniorer tränar? Tränar dom 2x2 timmar varje dag eller på vilket sätt skiljer sig mängden träning mellan dom olika föreningarna med hockeygymnasium? Är det faciliteterna runt omkring som gör att spelarna blir bättre?
Än en gång så tror jag som jag sa tidigare att detta har större inverkan på ungdomsidrotten än på juniornivå. Samtidigt klarar sig ju Stockholm ändå rätt bra på ungdomsnivå. Urvals-teorin tycker jag också faller lite pga exempelvis Brynäs plockar spelare från hela Sverige.
När jag nämner närhet menar jag delvis som du skriver, faciliteterna.
Medan många juniorklubbar har egna omklädningsrum i anslutning till isen får vi ena dagen spela på Hovet för att dagen efter åka ut till en annan hall, trots hemmaplan.
Det är det ena.
Det andra är det är betydligt enklare att ta sig till träningen för många andra juniorspelare.
De kan ta bilen, gå, eller åka kollektivt.

Sådana faktorer är viktiga, inte minst den första. Kan lova att det är mycket roligare att ha en riktig hemmaplan med eget omklädningsrum. Eller lova? Utifrån min egen erfarenhet har jag alltid tyckt det varit besvärligt att åka runt och hela tiden packa ihop och packa upp. Har heller aldrig haft en lagkamrat som förordat DIF-alternativet att leva kappsäcksliv.
Kanske finns spelare som föredrar det eller inte tycker att det betyder särskilt mycket?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
android skrev:

När jag nämner närhet menar jag delvis som du skriver, faciliteterna.
Medan många juniorklubbar har egna omklädningsrum i anslutning till isen får vi ena dagen spela på Hovet för att dagen efter åka ut till en annan hall, trots hemmaplan.
Det är det ena.
Det andra är det är betydligt enklare att ta sig till träningen för många andra juniorspelare.
De kan ta bilen, gå, eller åka kollektivt.

Sådana faktorer är viktiga, inte minst den första. Kan lova att det är mycket roligare att ha en riktig hemmaplan med eget omklädningsrum. Eller lova? Utifrån min egen erfarenhet har jag alltid tyckt det varit besvärligt att åka runt och hela tiden packa ihop och packa upp. Har heller aldrig haft en lagkamrat som förordat DIF-alternativet att leva kappsäcksliv.
Kanske finns spelare som föredrar det eller inte tycker att det betyder särskilt mycket?
Jag känner mig lite som Bagdad-Bob här. Vill bara klargöra att jag tycker att det finns mycket att jobba med för hockeyn i Stockholm. Faciliteterna är dåliga om man jämför med andra föreningar. Dock har snacket om att landsortslagen pga detta ska rusa om oss i talangutveckling pågått i säkert 10 år. Att det inte har hänt ännu behöver ju inte betyda att det inte kommer ske. Men någonstans betyder det ju att DIF gör mycket rätt i övriga delar.

Jag vet inte riktigt vad du menar med egna omklädningsrum i anslutning till isen. Vad jag vet har juniorerna i DIF egna omklädningsrum på hovet. Och att dom tränar på hovet en dag och i en annan hall nästa dag stämmer inte heller. Är enstaka gånger dom får åka till andra hallar. Det är verkligen inte så att dom inte har någon fast punkt som du verkar tro. Det är ju inte så att andra lag alltid spelar i sin hemmaarena heller. LHC spelar ibland i Cloetta, ibland i stångebro och ibland i någon obskyr arena. Samma sak med HV. MODO vet jag spelar i olika arenor ibland.

Ditt sista stycke förstår jag inte riktigt heller. Kan inte DIF-spelarna ta sig till träningen genom att gå, åka bil eller kollektivt? Funkar sådant bara ute i landet?

Jag tror som sagt att det är lätt att tro att allting i andra klubbar bara är guld och gröna skogar. Det är som när man sitter och tittar på matcherna och alltid tycker att motståndarna så lätt kommer till målchanser. Sedan läser man i motståndarnas forum där deras fans skriver likadant fast om sitt lag.

Sammanfattningsvis så lever inte DIF kappsäckslivet mer än något annat lag. Man har eget omklädningsrum, tränar till över 90% på hovet/globen. Kan ta sig till träning och match genom att gå, åka bil eller kollektivt. Nåja. Vi är ju överens om att tycka olika och jag tror att när vi diskuterar såhär så tenderar båda att överdriva lite åt varsin ände på skalan.

J20 åkte ju på stryk av boogey-laget Modo idag. Otroligt svårt mot Modo oavsett vilket lag dom ställer på banan. Man verkar ju kunna se att Norra SuperElit verkar aningen bättre än den Södra. Bara segrar för Norra serien när lag från dessa två har mötts.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Fredrik Forsberg (DIF J18) skrev detta på Twitter: "Tror nog att det hade blivit en roligare match om du peppar oss bättre! Nu fick vår kapten kliva fram lite extra!"

Riktat mot Stefan Gustafsson?
Användarvisningsbild
android

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av android »

Kentta skrev:Fredrik Forsberg (DIF J18) skrev detta på Twitter: "Tror nog att det hade blivit en roligare match om du peppar oss bättre! Nu fick vår kapten kliva fram lite extra!"

Riktat mot Stefan Gustafsson?
Verkar vara något internskämt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Uselt spel från J18 i tredje perioden mot Malmö när de släpper in tre snabba mål varav två i Power Play. Iofs får de ganska mycket hjälp ifrån domaren (även om vi drog det längsta strået i och med 5-4 som Malmös protester) men vi borde kunna stänga matchen efter första och 4-1.

Två poäng för J18 och tre för J20. Får väl ses som hyfsat, åtminstone med tanke på att några av spelarna körde fyra matcher på två dagar.

EDIT: MODO-blogg skriver om Timashov - http://modoiter.se/j20-varvar-fran-djurgarden/
Staten

Inlägg av Staten »

Janos Hari spelade vårt mot J20 lag igår. Hur funkar det egentligen, han är ju fyllda 20 år? Trodde gränsen var upp till 20 år.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:Janos Hari spelade vårt mot J20 lag igår. Hur funkar det egentligen, han är ju fyllda 20 år? Trodde gränsen var upp till 20 år.
Man får väl spela om man är 35 bast också? De får väl ha två eller tre överåriga med typ.
Expert.
Skriv svar