Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Chabo skrev: 2025-05-07 17:58:46 Att man skulle få se Dick, Thore och Josefsson igen i DIF-dressen trodde man inte för ett år sen.

Nu har man även chansen att plocka in något riktigt vasst på sportchefsrollen/ass sportchef, eller?
Ass sportchef Patric Hörnqvist?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Alla skrattade när vi tog in Dicken och Thoresen igen och de flesta skrattar nu. Låt dom skratta så ser vi var det här landar.

Om han mår bra och har i samråd med flera läkare och experter kommit till slutsatsen att detta är möjligt så vad är skadan med att ge honom åtminstone en försäsong? Jag tycker ändå det känns jävligt spännande även om jag blir orolig för tempot snarare än kroppen - jag menar, 4.5 år utanför hockeyn för att sedan komma tillbaka har väl ingen gjort?

Bara Mario Lemieux vad jag kan komma på och han är ju, ja, Mario Lemieux. Men ett steg i taget så får vi se. Välkommen tillbaka!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

Jim Morrison skrev: 2025-05-07 18:30:20 Alla skrattade när vi tog in Dicken och Thoresen igen och de flesta skrattar nu. Låt dom skratta så ser vi var det här landar.

Om han mår bra och har i samråd med flera läkare och experter kommit till slutsatsen att detta är möjligt så vad är skadan med att ge honom åtminstone en försäsong? Jag tycker ändå det känns jävligt spännande även om jag blir orolig för tempot snarare än kroppen - jag menar, 4.5 år utanför hockeyn för att sedan komma tillbaka har väl ingen gjort?

Bara Mario Lemieux vad jag kan komma på och han är ju, ja, Mario Lemieux. Men ett steg i taget så får vi se. Välkommen tillbaka!
finns ju folk som varit borta några år men 4½ år är ganska mycket men det är nog som att cykla, tempot kommer efter en 10-15 matcher
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_Soldier »

Vad innebär detta för truppen egentligen? KANSKE en center som KANSKE tar en plats? Spikar väl ödet för nån av Weigel eller Ludde, antagligen Weigel.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Buford

Silly Season 2025/26

Inlägg av Buford »

Tabarnak skrev: 2025-05-07 17:46:55 Wow!!! Tårar och gåshud...
Samma här.. Tårarna bara rinner! Jag tror att Kryckan motiverar honom!
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

DIF_Soldier skrev: 2025-05-07 18:41:49 Vad innebär detta för truppen egentligen? KANSKE en center som KANSKE tar en plats? Spikar väl ödet för nån av Weigel eller Ludde, antagligen Weigel.
Wiken nämner ändå att det bara är försäsongen som är beslutat, med mål om att ta sig tillbaka. Tolkar det som att man än så länge inte räknar in honom i laguppställningen vid seriestart just nu.
AlltidDIF
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av AlltidDIF »

Jacob får ju redan lön o lär inte kräva så mycket mer än så. Håller det så är de ju en klass spelare vi får in.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Nypovich skrev: 2025-05-07 18:46:09
DIF_Soldier skrev: 2025-05-07 18:41:49 Vad innebär detta för truppen egentligen? KANSKE en center som KANSKE tar en plats? Spikar väl ödet för nån av Weigel eller Ludde, antagligen Weigel.
Wiken nämner ändå att det bara är försäsongen som är beslutat, med mål om att ta sig tillbaka. Tolkar det som att man än så länge inte räknar in honom i laguppställningen vid seriestart just nu.
Vore total idioti att räkna med honom nu. Det står ju Försäsongstruppen dessutom.

Borde se honom som ren bonus och jag hoppas vi har minst 4 centrar utöver honom innan säsongen drar igång.
Användarvisningsbild
Buford

Silly Season 2025/26

Inlägg av Buford »

Jim Morrison skrev: 2025-05-07 18:30:20 Alla skrattade när vi tog in Dicken och Thoresen igen och de flesta skrattar nu. Låt dom skratta så ser vi var det här landar.

Crosby?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Buford skrev: 2025-05-07 18:53:16

Crosby?
Crosby har haft en massa hjärnskakningar men inte varit borta såpass länge från hockeyn menade jag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vilshion

Silly Season 2025/26

Inlägg av Vilshion »

Landeskog va ju borta i nästan 3 år så man kan ju hoppas!
JiWe

Silly Season 2025/26

Inlägg av JiWe »

Precis, vi kan se det lite som en try-out. Antingen svarar fysiken och det övriga bra och han tar en tröja eller så gör han det inte. Landar man i det senare så är jag rätt övertygad om att JJ själv är den första att ta det beslutet.

Men nog fan kittlar det ordentligt… och självklart är han inte vår nya första center men däremot en potentiellt riktigt fin förstärkning framåt om det klickar.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

JiWe skrev: 2025-05-07 19:37:33
Precis, vi kan se det lite som en try-out. Antingen svarar fysiken och det övriga bra och han tar en tröja eller så gör han det inte. Landar man i det senare så är jag rätt övertygad om att JJ själv är den första att ta det beslutet.

Men nog fan kittlar det ordentligt… och självklart är han inte vår nya första center men däremot en potentiellt riktigt fin förstärkning framåt om det klickar.
Självklart kan inte Wikegård säga nej. Klart han måste få en sista chans. Har han förtjänat!

Är ju knappast några pengar det handlar om nu i början.
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

Helt okej för mig så länge han inte tar upp en trupp-plats. Vi får inte gå in en kort pga Josefs eventuella comeback. Vi ska bygga typ 14/15 forwards till A-laget UTÖVER Josefson så får han slå sig in.

Isåfall. Varmt välkommen tillbaka och STORT lycka till.
niz

Silly Season 2025/26

Inlägg av niz »

Jaha tar han nr 40 då tro?
Skriv svar