Ass sportchef Patric Hörnqvist?
Silly Season 2025/26
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Alla skrattade när vi tog in Dicken och Thoresen igen och de flesta skrattar nu. Låt dom skratta så ser vi var det här landar.
Om han mår bra och har i samråd med flera läkare och experter kommit till slutsatsen att detta är möjligt så vad är skadan med att ge honom åtminstone en försäsong? Jag tycker ändå det känns jävligt spännande även om jag blir orolig för tempot snarare än kroppen - jag menar, 4.5 år utanför hockeyn för att sedan komma tillbaka har väl ingen gjort?
Bara Mario Lemieux vad jag kan komma på och han är ju, ja, Mario Lemieux. Men ett steg i taget så får vi se. Välkommen tillbaka!
Om han mår bra och har i samråd med flera läkare och experter kommit till slutsatsen att detta är möjligt så vad är skadan med att ge honom åtminstone en försäsong? Jag tycker ändå det känns jävligt spännande även om jag blir orolig för tempot snarare än kroppen - jag menar, 4.5 år utanför hockeyn för att sedan komma tillbaka har väl ingen gjort?
Bara Mario Lemieux vad jag kan komma på och han är ju, ja, Mario Lemieux. Men ett steg i taget så får vi se. Välkommen tillbaka!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
finns ju folk som varit borta några år men 4½ år är ganska mycket men det är nog som att cykla, tempot kommer efter en 10-15 matcherJim Morrison skrev: ↑2025-05-07 18:30:20 Alla skrattade när vi tog in Dicken och Thoresen igen och de flesta skrattar nu. Låt dom skratta så ser vi var det här landar.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Vad innebär detta för truppen egentligen? KANSKE en center som KANSKE tar en plats? Spikar väl ödet för nån av Weigel eller Ludde, antagligen Weigel.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2025/26
Wiken nämner ändå att det bara är försäsongen som är beslutat, med mål om att ta sig tillbaka. Tolkar det som att man än så länge inte räknar in honom i laguppställningen vid seriestart just nu.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 18:41:49 Vad innebär detta för truppen egentligen? KANSKE en center som KANSKE tar en plats? Spikar väl ödet för nån av Weigel eller Ludde, antagligen Weigel.
Silly Season 2025/26
Jacob får ju redan lön o lär inte kräva så mycket mer än så. Håller det så är de ju en klass spelare vi får in.
-
Silly Season 2025/26
Vore total idioti att räkna med honom nu. Det står ju Försäsongstruppen dessutom.Nypovich skrev: ↑2025-05-07 18:46:09Wiken nämner ändå att det bara är försäsongen som är beslutat, med mål om att ta sig tillbaka. Tolkar det som att man än så länge inte räknar in honom i laguppställningen vid seriestart just nu.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 18:41:49 Vad innebär detta för truppen egentligen? KANSKE en center som KANSKE tar en plats? Spikar väl ödet för nån av Weigel eller Ludde, antagligen Weigel.
Borde se honom som ren bonus och jag hoppas vi har minst 4 centrar utöver honom innan säsongen drar igång.
Silly Season 2025/26
Crosby?Jim Morrison skrev: ↑2025-05-07 18:30:20 Alla skrattade när vi tog in Dicken och Thoresen igen och de flesta skrattar nu. Låt dom skratta så ser vi var det här landar.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Crosby har haft en massa hjärnskakningar men inte varit borta såpass länge från hockeyn menade jag.Buford skrev: ↑2025-05-07 18:53:16Crosby?Jim Morrison skrev: ↑2025-05-07 18:30:20 Alla skrattade när vi tog in Dicken och Thoresen igen och de flesta skrattar nu. Låt dom skratta så ser vi var det här landar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Landeskog va ju borta i nästan 3 år så man kan ju hoppas!
Silly Season 2025/26
Precis, vi kan se det lite som en try-out. Antingen svarar fysiken och det övriga bra och han tar en tröja eller så gör han det inte. Landar man i det senare så är jag rätt övertygad om att JJ själv är den första att ta det beslutet.Nypovich skrev: ↑2025-05-07 18:46:09Wiken nämner ändå att det bara är försäsongen som är beslutat, med mål om att ta sig tillbaka. Tolkar det som att man än så länge inte räknar in honom i laguppställningen vid seriestart just nu.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 18:41:49 Vad innebär detta för truppen egentligen? KANSKE en center som KANSKE tar en plats? Spikar väl ödet för nån av Weigel eller Ludde, antagligen Weigel.
Men nog fan kittlar det ordentligt… och självklart är han inte vår nya första center men däremot en potentiellt riktigt fin förstärkning framåt om det klickar.
-
Silly Season 2025/26
Självklart kan inte Wikegård säga nej. Klart han måste få en sista chans. Har han förtjänat!JiWe skrev: ↑2025-05-07 19:37:33Precis, vi kan se det lite som en try-out. Antingen svarar fysiken och det övriga bra och han tar en tröja eller så gör han det inte. Landar man i det senare så är jag rätt övertygad om att JJ själv är den första att ta det beslutet.Nypovich skrev: ↑2025-05-07 18:46:09Wiken nämner ändå att det bara är försäsongen som är beslutat, med mål om att ta sig tillbaka. Tolkar det som att man än så länge inte räknar in honom i laguppställningen vid seriestart just nu.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 18:41:49 Vad innebär detta för truppen egentligen? KANSKE en center som KANSKE tar en plats? Spikar väl ödet för nån av Weigel eller Ludde, antagligen Weigel.
Men nog fan kittlar det ordentligt… och självklart är han inte vår nya första center men däremot en potentiellt riktigt fin förstärkning framåt om det klickar.
Är ju knappast några pengar det handlar om nu i början.
Silly Season 2025/26
Helt okej för mig så länge han inte tar upp en trupp-plats. Vi får inte gå in en kort pga Josefs eventuella comeback. Vi ska bygga typ 14/15 forwards till A-laget UTÖVER Josefson så får han slå sig in.
Isåfall. Varmt välkommen tillbaka och STORT lycka till.
Isåfall. Varmt välkommen tillbaka och STORT lycka till.
Silly Season 2025/26
Jaha tar han nr 40 då tro?