Ja hellre det än tex gnällkuken Peter Andersson för att ta ett exempel
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ceterum censeo Solna esse delendam
Kommer bli otroligt intressant och höra vad Barry tycker om våra fridlysta domare en bit in i säsongen.
-
Detta var min första tanke också! Inte omöjligt.
- Harmageddon
Smakprov
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
-
Frågan är dock varför Barry vill träna Djurgården, hoppas verkligen att han har motivation till det. Den generella inställningen är ju att nordamerikaner inte funkar som tränare i svenska hockey. Men de senaste fem åren har vi Jeremy Colliton och Cam Abbott som exempel och dom är två av de bästa senaste tiden. Jag tror ändå på detta alltså, hoppas på ett gäng bra värvningar.
Oerhört märklig rekrytering.....
Betvivlar inte ett dugg att Barry jobbat med hockey.....
Dock - Med undantag för ett ”mitt i säsongen” akut inhopp av honom i Blackhawks 18/19 så var det Coachning senast ca 10 år sen i Lugano (där det sägs att han blev utsparkad), och dessförinnan St Petersburg. NHL så långt tillbaka som ca 2009.
Hela 2010-talet ”director of player development” d v s chefsscout/scout..... men ingen coachning...
Detta känns faktisktså långt från ”DIF” och långsiktighet man kan komma.
Konstaterar att Jocke bara köpt sig ett år.....om Barry stannar så länge
Betvivlar inte ett dugg att Barry jobbat med hockey.....
Dock - Med undantag för ett ”mitt i säsongen” akut inhopp av honom i Blackhawks 18/19 så var det Coachning senast ca 10 år sen i Lugano (där det sägs att han blev utsparkad), och dessförinnan St Petersburg. NHL så långt tillbaka som ca 2009.
Hela 2010-talet ”director of player development” d v s chefsscout/scout..... men ingen coachning...
Detta känns faktisktså långt från ”DIF” och långsiktighet man kan komma.
Konstaterar att Jocke bara köpt sig ett år.....om Barry stannar så länge
Har inget problem med Barry givet rätt ass. coacher men hela hypen kring honom är clownfabrik. Vad har man för självbild och vem tror man att man har värvat?
Detta magplask ger bara en besk eftersmak och jag ser det som ett ytterligare tecken på att farhågan att det kommit in en snackepelle i organisationen är befogad.
Lova lågt och leverera högt. Hur svårt kan det vara?
Detta magplask ger bara en besk eftersmak och jag ser det som ett ytterligare tecken på att farhågan att det kommit in en snackepelle i organisationen är befogad.
Lova lågt och leverera högt. Hur svårt kan det vara?
Bara jag som tycker det här låter spännande? Ser fram som fan mot massa saker nu, spelet, värvningar, you name it
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Förhoppningsvis kan han ändra mentaliteten, så missmodigt som laget sett ut stora delar av säsongen får det bara inte göra. Försiktigt positiv, men lite besviken efter att ha hoppats på Albelin. Här sköt man sig i foten med ogenomtänkt kommunikation, hade man skippat jippot/tabbarna hade det känts som Barry Smith (råkade skriva White först) istället för typ Filander.
Det skulle vara kul att få en kommentar från Nisse som faktiskt lirat under honom.
Jag har bara hört saker ryktesvägen. Respekterad för ett enormt hockeykunnande men jag har ingen aning om hur han passar som head coach i SHL.
Man kan ju inte gnälla på inavel eller mellanmjölk från Jockes sida i den här rekryteringen.
Jag har bara hört saker ryktesvägen. Respekterad för ett enormt hockeykunnande men jag har ingen aning om hur han passar som head coach i SHL.
Man kan ju inte gnälla på inavel eller mellanmjölk från Jockes sida i den här rekryteringen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det var väl klantgt med klockan men annars har det väl byggts upp en stor hype som lett till massa uppmärksamhet. Det är väl positivt. Sen vem som skule vara bäst av Albelin eller Barry vet man ju inte.Puckey skrev: ↑2021-04-15 14:48:34Förhoppningsvis kan han ändra mentaliteten, så missmodigt som laget sett ut stora delar av säsongen får det bara inte göra. Försiktigt positiv, men lite besviken efter att ha hoppats på Albelin. Här sköt man sig i foten med ogenomtänkt kommunikation, hade man skippat jippot/tabbarna hade det känts som Barry Smith (råkade skriva White först) istället för typ Filander.
Stor kredd också till avskedsvideon med Robban.
https://hockeynews.se/articles/10001/Grabben från Söder skrev: ↑2021-04-15 14:16:22 Frågan är dock varför Barry vill träna Djurgården, hoppas verkligen att han har motivation till det. Den generella inställningen är ju att nordamerikaner inte funkar som tränare i svenska hockey. Men de senaste fem åren har vi Jeremy Colliton och Cam Abbott som exempel och dom är två av de bästa senaste tiden. Jag tror ändå på detta alltså, hoppas på ett gäng bra värvningar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ja han har ju hanterat namn som Lemieux, Yzerman, Hasek, Chelios mfl tidigare så varför inte. Men nu är Dicken väck helt oavsett.
Nä jag vet fortfarande inte vad jag ska tycka om det här. Det lär visa sig.
-
När kommer assisterande tränarna presenteras? Är det klart med någon?